Posts: 936
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2009
Reputation:
0
Karlsson Wrote:Много ясно че няма, едно си баба знае едно си баба бае.За пореден път се доказва че всеки може да кара кола но не всеки е запознат с елементарните положения.Не е ясно какво е спирачен режим на мотора, какво се случва в колектора и цилиндрите и т.н.
Дори руснаците прекъсват подаването на бензин към мотора при повишаване на обороти и пуснат педал и тук става дума за Лада с КАРБУРАТОР, повтарям с КАРБУРАТОР, потретвам-с КАРБУРАТОР, някой да не е разбрал че става дума за КАРБУРАТОР и за Лада?
И понеже явно че простите примери на вършат работа ще се наложи да се даде не прост а елементарен.Хайде сега да видим колко ще изгори една кола която слиза по наклон равен на разстоянието София до Бургас на свободна със запален двигател работещ на минимални обороти, включени фарове и климатик и колко ще изгори същата кола пак със запален двигател, пак с включени климатик и фарове но включена на скорост с 1500об/мин и пуснат педал при положение че компютъра изключва инжекторите?
За да не се тормозите ще напиша отговорите.
>Първи случай.
Приемаме че София-Бургас ще се слиза за пет часа.Пет часа по два литра на час е равно на десет литра гориво. 5х2=10л.Десет литра по 2.40лв е двадесет и четири лева. 10х2.40=24.00лв
Извод->автомобил слизащ по наклона от София до Бургас ще изгори ако работи мотора на празен ход и на свободна с включени консуматори общо 24.00лв.
>Втори случай
София-Бургас също пет часа.През това време двигателя се върти понеже е на скорост колата но компютъра изключва инжекторите понеже вижда че мотора е на високи обороти и че педала на газта е отпуснат.Следователно гориво не се впръсква.Пет часа по нула литра гориво е равно на нула литра гориво. 5х0=0. Нула литра гориво по 2,40лв. е равно на нула лева. 0х2,40=0лв.
Извод->автомобил спускащ се от София до Бургас ще изгори ако работи мотора на скорост в спирачен режим с изключени инжектори и с включени консуматори общо 0,00лв.
Аз ли съм малоумен или се мъчите да ми обясните че НУЛА лева е равно или дори е повече от ДВАДЕСЕТ И ЧЕТИРИ лева?
И преди сега да започнете с това че виждаш ли София-Бургас не е слизане ще спомена че става дума за спускане по наклон и кое е по-икономично и че София-Бургас е пример.Ако някой успее да представи сметка при която това че за да се използва бензин за да се измине определено разстояние е по-икономично или равно от това да се измине същото разстояние но без бензин ще отида да се застрелям а той ще получи Нобелова награда по математика защото да докажеш че 10 е по-малко или равно на 0 си е завидна математика.
Martin Petrovich Wrote:... тук не мога да си обесня как така без горивна смес двигателя ще продължи първо да работи(защото говорим че се спира притока на гориво) и второ така да се каже да продължава да дава натиск върху колелетата от невъзможността да се развърти ... тази невъзможност не е ли от по честите детонации с повишаване на оборотите ...
простете ме ако нещо бъркам просто си споделям мнението По първия ти въпрос.Представи си че на някой умен човек му е дошло в главата че примерно ако оборотите се повишат над 1300об/мин и педала за газта е отпуснат, то логично е че слизаш по наклон.В момента в който натиснеш педала или оборотите паднат под 1300 то се продължава нормалната работа на двигателя като се включват инжекторите.На същия тоя умен човек му е дошло и в главата че ако мотора работи като компресор за въздух без да му се впръсква безмислено гориво то той ще има по-голям спирачен ефект и че това гориво е чист преразход.На някой руснак също му е светнал реотана и за това е сложил клапан на системата за празен ход на някои модификации на карбуратор Озон и един прост превключвател на лостовата система на карбуратора като се използва и сигнал от бубината.По този начин когато се повишат оборотите мисля че бяха на над 1200 при някои Лади с такъв карбуратор и превключвателя покаже че педала е пуснат то клапана затваря и прекъсва подаването на бензин през системата за празен ход като поплавъковата камера на карбуратора е пълна но понеже главните дозиращи устройства на двете камери не работят защото са затворени клапите, не се засмуква гориво през дефузьорите защото няма никакво подналягане и поток въздух.
По втория ти въпрос, няма никакви детонации, всичко е свързано с предавателните числа на скоростите и това че без гориво мотора работи като чист компресор следователно като спирачка.
По въпроса ти за скоростите.Ако на трета с предавателно число 2 и примерно на четвърта с предавателно число 1 и диференциал с число 3, то на трета при един оборот на колелото коляновия вал прави 6 оборота, в същото време на четвърта прави 3 оборота.Сега ти се изяснява защо.За проба вдигни колата на крик, включи на първа и се пробвай на ръка да завъртиш колелото.После включи пета и виж разликата.Най-просто може да се погледне какво става в кутията и да се усмисли защо и какво като просто се вземе за пример едно колело със скорости, вала на педалите ако се вземе за първичен, предните венци като междинен а задните като вторичен вал всичко си идва на мястото.
... аз да си кажа честно нито претендирам че мога да карам нито че познавам елементарните положения ... всеки тук в форума би се съгласил с тебе и твоите два случая само че първо трябва наистина да допуснем че това един вид е възможно едва ли не ... тук идва и нашето неразбирателство затова как като на един мотор му се спре горивото и въздуха той ще продължи да работи по същия начин с една малка разлика ... че работата е вече благодарение единствено на въртеливото движение на колелата а не на притока на гориво и въздух(плюс още някой дребни нещица) ... иначе и въпрос за скорости нямам .. просто ги дадох като пример
... ти говориш че след като се спре горивото и притока на въздух мотора работи като компресор ... но какво се случва в цилиндровото пространство ми е на мен въпроса щом към него сме спрели въздух и гориво ... ако буталото се движи свободно нагоре надолу в следствие на въртеливото движение на колелата то би се развъртяло с лекота от натиска на колелетата ... за да не се развърта трябва да има нещо в цилиндровото пространство което да го спира и задържа ... на мен тук в тая част нещата не са ми ясни ... случаите са ясни за всекиму
... всеки знае какво се случва ако сме на наклон ... изгасим си двигателя ... вкараме 1-ва предавка и отцепим съединителя (автомобила мръдва сантиметри и спира)... защо :?: ... защото в този случаи смукателните и изпускателните клапани са затворени буталото се придвижва от долна към горна мъртва точка ... сгъстява сместа в цилиндровото пространство и спира ... ако обаче мотора бе запален то тогава ще се премине към работен такт след като сгъстената смес е възпламенена ... от тук се базира и моторната спирачка според мен ... за да има такава то трябва нещо да се съпротивлява с буталото за да не ходи максимално нагоре и максимално бързо което пък силно зависи от превключената предавка
Posts: 936
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2009
Reputation:
0
... ммм днес голямо четене падна ... четох и двете теми които сте дали в началото както и по други форуми подобни теми ... извода до които стигам е че се прекъсва само горивото(не и въздуха) като двигателя продължава да смуче но само чист въздух (принципа на работа си остава същия) .. смуче си чист въздух ... сгъстява си го (но не се възпламенява понеже не е примесен с гориво) ... Но въпреки това сгъстения въздух упражнява натиск върху буталото (понеже е с по високо налягане от атмосверното) и буталото се придвижва надолу ...
... но ми остана един въпрос след като е отнета газта и е затворена дроселовата клапа ... откъде навлиза тогава въздух ?
Posts: 578
Threads: 35
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2010
Reputation:
0
Karlsson Wrote:.... Аз ли съм малоумен или се мъчите да ми обясните че НУЛА лева е равно или дори е повече от ДВАДЕСЕТ И ЧЕТИРИ лева? .... Колега Карлсон, в никакъв случай не си малоумен!На мен си ми направил впечатление на доста интелигентен колега :!: Само тази наивност и вярата в теорията с нулевия разход....
Volvo V70 2002 Bi-Fuel
Volvo S80 2008 T6 AWD
Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Posts: 63
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2011
Reputation:
0
Martin Petrovich Wrote:... ммм днес голямо четене падна ... четох и двете теми които сте дали в началото както и по други форуми подобни теми ... извода до които стигам е че се прекъсва само горивото(не и въздуха) като двигателя продължава да смуче но само чист въздух (принципа на работа си остава същия) .. смуче си чист въздух ... сгъстява си го (но не се възпламенява понеже не е примесен с гориво) ... Но въпреки това сгъстения въздух упражнява натиск върху буталото (понеже е с по високо налягане от атмосверното) и буталото се придвижва надолу ...
... но ми остана един въпрос след като е отнета газта и е затворена дроселовата клапа ... откъде навлиза тогава въздух ?
Да наистина как се получава това, като дросела е затворил... или не се затваря, но въпреки тива се спира горивото някак си ????
S 60 2001 2,4 140ps
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Cavalera Wrote:Karlsson Wrote:Ето тук е разковничето, винаги грешката се получава че се гледа разход на гориво на база пробег а тънкостта е че в случая в буквалния смисъл мерим моточасове.
Разковничето е, че всеки гледа реалния разход при пробег на колата, а не някакви идеализирани случаи.
Икономично каране се получава при познаване на пътя и съобразяване с конкретните условия - при дълъг и неголям наклон, на който колата си държи 90км/ч на изключена предавка, а на скорост започва да спира е напълно безмислено да се кара на скорост без газ, а е икономично да се използва инерцията на колата. При спускане по голям наклон, след който следва остър завой е безмислено да се кара по инерция тъй като ще трябва да намалиш заради завоя...
Лично аз когато не бързам и познавам пътя си пускам по инерция навсякъде където има смисъл, без да се притеснявам че съм щял да си изтъркам съединителя от прекомерна употреба(имаше и подобни умозаключения).
Освен разхода на гориво при спускане на скорост не е лошо да се замислите и за разхода на масло.
П.П. по отношение на газта: при показание 0.0 на бордкомпютъра, софтуера на ГИ ми показа "Cut Off" .
А това е извадка от един друг авто форум: "При бензин и ГИ като се отнеме газта се спира въздушния поток от дросела и компа намаля подаването на гориво според сигнала на тпс, мап, или дебитомер - каквото се ползва в конкретния двигател. При газова тип жигулска се обогатява сместа преди дросела до степен до която дифузията почти спира и резултата е същия и без намеса на електроника."
Те на това му се вика ОБЕКТИВЕН поглед върху нещата - Калине,започнаха да ми липсват "беседите" ви с "Ламята" :lol: :lol: :lol: . Сега по темата,без да претендирам че съм "разбирач" - пичове замислете се кое движи автомобила - пътя или мотора,защото от написаното дотук вече почвам да си мисля че това е пътя,а не мотора. Ако някой е измислил подобна система бързо да свирка да я патентоваме и да почваме да лежим на пачките 8-) .Най-забавно ми стана като разбрах че компа изключва инжекторите и мотора продължава да работи(говорим за автомобили пълен инжекцион каквито са поне бензиновите мотори на Волво от доста време насам и уточнявам че коментирам само този конкретен случай - за други марки и мотори нямам виждане макар че се съмнявам да са открили топлата вода - по скоро тук става въпрос за заблуждение и недоразумение) - hock: аджеба откъде тогава продължава да влиза гориво в цилиндрите и мотора продължава да работи - може би през ауспуха ?! :roll: А иначе сериозно наистина спускането по наклон на скорост е правилния начин по доста обективни причини които няма да обяснявам и неслучайно е написано изрично в всички ръководства на потребителя на автомобилите.Пък и мисля че подобни теми с коментари за това кое е по-икономично са несериозни да не кажа нещо повече - все пак автомобилите които караме са Волво,а не Трабант и не ми се иска и нашия форум да се пълни с такива които има в някои от другите форуми. Ще намеря няколко примера които по-късно ще постна за да ме разберете.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 133
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2011
Reputation:
0
Завой на пътя не е края на пътя... освен ако не завиеш навреме.
Volvo V40 1.6 16V 1999 80kw(109hp)
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Съжалявам,но не намирам това което имах в предвид макар че се рових доста по другите авто-форуми.Както и да е - за компенсация ви предлагам да се повеселите с написаното тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://axm-auto.com/pBB2/viewtopic.php?t=1906&sid=6c4f87ad46152e26dd1cd2e7fa5c1bbf">http://axm-auto.com/pBB2/viewtopic.php? ... e7fa5c1bbf</a><!-- m -->. 8-)
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 936
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2009
Reputation:
0
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .... ах голям смях чак стомаха ме заболя :lol: :lol: :lol: ... сега ми се струва че всичко ще секне и няма да си получа отговор на моето въпросче
Posts: 63
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2011
Reputation:
0
hock: hock: hock: hock: hock: Да от цялата работа стана ясно, че на никой нищо не му е ясно......... hock: hock: hock: hock: hock: hock: hock:
S 60 2001 2,4 140ps
Posts: 120
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2011
Reputation:
0
Ясно е, че за да разберем отговора трябва да намерим спускане 30-40км и да тестваме
Volvo V40 2.0, 1999, 140hp, automatic, ГИ
|