02-01-2006, 07:53 AM
merck_440_1.8mi Wrote:Доколкото се сещам в руския сайт за 4хх моделите пишеше че не се сменя маслото,но аз не им вярвам
Много са прави. Казват го понеже маслото няма допир до горивен процес тоест на теория е вечно. Но с течение на времето маслото се напълва с стружки и става сиво, тогава е хубаво да се смени. Никъде не пише на колко време, някъде обаче бях чел че на около 150 000 е хубаво да се подмени, като първо се източи цялото масло налее се новото, покара се малко и после се долее.
Доколкото разбрах Волво са със скоростни кутии на рено (аз вече 2 години карам рено и съм в процес на преминаване към Волво ).
Относно маслото факта че е 3.4 литра означава че диференциала и скоростната кутия са с едно масло (всички рена са така). Маслото трябва да е с вискозитет 80 (препоръчвам 75w80). Аз сбърках и миналото лято сложих някакво в вискозитет 90. Не е нещо фатално но забелязах че е по-рядко и сега маншона на полуоската при скоростната кутия сълзи. Незнам при вас как е окачването, но не в зле ако сте наляли масло с вискозитет 90 да го видите да не сълзи ...
Характерно за скоростните кутии на Рено е че при спрял автомобил без съединител скоростите трябва да могат свободно да се превключват.
Погледнете форума на Рено(<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.renault-bg.com/forum.index.php">www.renault-bg.com/forum.index.php</a><!-- w -->), там има разисквана темата за маслата.
Дано съм бил полезен.