06-21-2013, 10:10 AM
Тедо Wrote:ще огледам, ама не ми пуши като на спукана система за въздуха /тогава и мощността пада/...
Малкото черно облаче при рязко подаване на газ си е съвсем нормално, но ако е повече (а и симптомите с повишения спрямо показанията на компютъра разход) ме навеждат на мисълта, че при теб е възможно да става дума за евтин "чип тунинг"(популярен като Power Box) с повишаване на налягането в рейла (обикновено с едно съпротивление на датчика), което лъже компютъра. Тоест системата се опитва да поддържа зададените примерно 1300-1400 бара (колкото май беше при D5 със 163 коня), но заради променените стойности на датчика налягането реално се крепи на 1800 бара. От това колата върви по-добре, припушва (щото дебиЛомера не знае за манипулацията) и има голямо разминаване между реалния и отчетения от компютъра разход (щото той управлява и следи времената на отваряне на дюзите и от там черпи информация за разхода - а за единица време при 1300 бара през разпръсквачите преминава едно количество, а при 1800 бара - доста по-голямо). Абе доста типична симптоматика за Power Box (доколкото е възможна такава диагностика) има при теб, казвам това и въз основа на безбройните прочетени страници в германския форум на Волво.
Абе с една дума ти трябва добър ремапер. От над 10 години карам чипосани (до всякакъв Stage) комън-рейл дизели и горе-долу съм наясно с нещата. Двигателите и автоматичните трансмисии не обичат този евтин начин за повишаване на мощността. Аз вече доста време карам D5 с ремап на ~230 коня/440 Нм (от оригинални 185 к.с./400 Нм) и никакви грижи - дори разхода падна с около 1 л/100 км. Става дума обаче за скъп, професионално написан софтуер с лимитери на въртящия момент на всяка конкретна предавка за щадене на автоматичната трансмисия.