01-08-2008, 01:30 PM
Не знам за V40, но аз съм с 440TD, и мога да споделя следното: най-икономично ми е на пета предавка ако удържам до 2500 оборота! В превод:
70km/h @ 5-та ~1600 об./min => ~5.5L/100km*
90-110 km/h @ 5-та ~2000-2400 об./min => 5.5-6L/100km
>120 km/h @ 5-та >2500 об./min => >6L/100km
* Това ми се случи около Коледа и за мен беше приятна изненада: пътувах от Видинско към София през Ботевград, но климатичните условия бяха лоши и нямаше причина за бързане; скоростта беше относително постоянна, чак на излизане от магистралата се забързах(?) - беше много приятно за шофиране - може да си пиеш кафе, сигурно и някой вестник да прехвърлиш... :lol:
При >2500 об. турбината почва да нагнетява и разхода закономерно се качва, но не бих казал драстично: с 0.5-1L... Нищо цена за удоволствието от ускорението! А връзката между въртящ момент - обороти - конски сили не знам как точно да я формулирам, но според мен въртящия момент е по-важен от конете и в колкото по-ниски обороти е на разположение, толкова по-добре!
70km/h @ 5-та ~1600 об./min => ~5.5L/100km*
90-110 km/h @ 5-та ~2000-2400 об./min => 5.5-6L/100km
>120 km/h @ 5-та >2500 об./min => >6L/100km
* Това ми се случи около Коледа и за мен беше приятна изненада: пътувах от Видинско към София през Ботевград, но климатичните условия бяха лоши и нямаше причина за бързане; скоростта беше относително постоянна, чак на излизане от магистралата се забързах(?) - беше много приятно за шофиране - може да си пиеш кафе, сигурно и някой вестник да прехвърлиш... :lol:
При >2500 об. турбината почва да нагнетява и разхода закономерно се качва, но не бих казал драстично: с 0.5-1L... Нищо цена за удоволствието от ускорението! А връзката между въртящ момент - обороти - конски сили не знам как точно да я формулирам, но според мен въртящия момент е по-важен от конете и в колкото по-ниски обороти е на разположение, толкова по-добре!
VOLVO 440 1.9 TD '95 (XC-70 D5 '2005, S40 1.6 '2009)