The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Икономично каране

#10
Не знам за V40, но аз съм с 440TD, и мога да споделя следното: най-икономично ми е на пета предавка ако удържам до 2500 оборота! В превод:

70km/h @ 5-та ~1600 об./min => ~5.5L/100km*

90-110 km/h @ 5-та ~2000-2400 об./min => 5.5-6L/100km

>120 km/h @ 5-та >2500 об./min => >6L/100km

* Това ми се случи около Коледа и за мен беше приятна изненада: пътувах от Видинско към София през Ботевград, но климатичните условия бяха лоши и нямаше причина за бързане; скоростта беше относително постоянна, чак на излизане от магистралата се забързах(?) - беше много приятно за шофиране - може да си пиеш кафе, сигурно и някой вестник да прехвърлиш...
:lol:

При >2500 об. турбината почва да нагнетява и разхода закономерно се качва, но не бих казал драстично: с 0.5-1L... Нищо цена за удоволствието от ускорението! А връзката между въртящ момент - обороти - конски сили не знам как точно да я формулирам, но според мен въртящия момент е по-важен от конете и в колкото по-ниски обороти е на разположение, толкова по-добре!
VOLVO 440 1.9 TD '95 (XC-70 D5 '2005, S40 1.6 '2009)
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)