The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
скоростната кутия?

#1
Какво масло слагате в скоростната кутия и тя едно масло ли ползва с диференциала(тоест имат ил връзка с диференциала)?
Reply

#2
А сега де,я да хвърлим 1 боб с каква кола си Smile
задното предаване,например 3хх имат различни масла или поне 2 различни места за маслата,докато предните предавания са си с 1 масло. Какво масло ти трябва ще видиш според модела на колата си,макар аз да сложих вместо минерално 80w90 пълна синтетика 75w90.
Reply

#3
Мен ме истересува за S40 ???

и все пак колко масло побира?
Reply

#4
според autodata за моя модел S40 2.0 16V 1996г.
за ръчна скоростна кутия - 3.4 литра
за автоматична скоростна кутия - 6.5 литра
Reply

#5
MickleSB Wrote:..
за ръчна скоростна кутия - 3.4 литра
...
Благодаря Smile
Reply

#6
На колко време (или кога изобщо) се проверява количеството на маслото в ск. кутия? :roll:
Reply

#7
Доколкото се сещам в руския сайт за 4хх моделите пишеше че не се сменя маслото,но аз не им вярвам Smile
По принцип ако не капе масло от някъде то няма как да се изхаби и е добре да се долива на всеки 2 години,ако си нямате идея какво има вътре най добре като мен да го смените веднъж и след това да доливате по стотина грама през 2-3 години от остатъка от смяната.
Мен специално ме гложди въпросът с вида на маслото,мой приятел,който държи магазинче за части и консумативи ми препоръча ако имам желание да си сложа не 80w90 - минерално както препоръчват от Волво ами напълно синтетично 75w90,което въпреки че е по"рядко"(течливо) има много по добри смазочни качества.
В тея студове веднага усетих разликата и скоростите влизат много меко и при -19 малко след палене. Предполагам че пълната синтетика е с добавки за по добро полепване по метала,вследствие на което и в студа още преди да се е разбило маслото има достатъчен мазилен слой.
Чудно ми е вие какво мислите?
Едит: минералното беше 9лв/л ,а синтетиката 14,което прави точно 20лв за 4л и смятам че инвестицията за години напред си струва
Reply

#8
Мисля,че не е добра идея да се долива масло,което е веднъж отворено и после е стояло 2 години на рафта. Особено за Минерални такива. Не помня какви бяха трайностите на маслата,но не са чак толкова големи - след отварянето почват постепенно да губят част от свойствата си.
По принцип повечето производители дават 3-4 години "shelf live" на маслата. Това е при положение,че тубите са неотворени,държат се на сухо място и далеч от слънчева светлина. При положение,че са отворени...е това наистина никой не го дава като информация.

А относно смяната на минерални със синтетични и vice-versa няма голям проблем...стига да говорим за ръчни скоростни кутии. При автоматите е немислимо,дори да са от един и същи клас (примерно DEXRON III).
Reply

#9
merck_440_1.8mi Wrote:Доколкото се сещам в руския сайт за 4хх моделите пишеше че не се сменя маслото,но аз не им вярвам Smile

Много са прави. Казват го понеже маслото няма допир до горивен процес тоест на теория е вечно. Но с течение на времето маслото се напълва с стружки и става сиво, тогава е хубаво да се смени. Никъде не пише на колко време, някъде обаче бях чел че на около 150 000 е хубаво да се подмени, като първо се източи цялото масло налее се новото, покара се малко и после се долее.
Доколкото разбрах Волво са със скоростни кутии на рено (аз вече 2 години карам рено и съм в процес на преминаване към Волво Smile ).
Относно маслото факта че е 3.4 литра означава че диференциала и скоростната кутия са с едно масло (всички рена са така). Маслото трябва да е с вискозитет 80 (препоръчвам 75w80). Аз сбърках и миналото лято сложих някакво в вискозитет 90. Не е нещо фатално но забелязах че е по-рядко и сега маншона на полуоската при скоростната кутия сълзи. Незнам при вас как е окачването, но не в зле ако сте наляли масло с вискозитет 90 да го видите да не сълзи ...
Характерно за скоростните кутии на Рено е че при спрял автомобил без съединител скоростите трябва да могат свободно да се превключват.
Погледнете форума на Рено(<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.renault-bg.com/forum.index.php">www.renault-bg.com/forum.index.php</a><!-- w -->), там има разисквана темата за маслата.
Дано съм бил полезен. Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)