02-04-2012, 09:54 PM
здравейте колеги!
Ще ви бъда много благодарен ако можете да ми помогнете с информация къде се намират дросел клапата + потенциометъра й (TPS сензора) и моторчето на празен ход (стъпково моторче), някакви схеми и евентуално коментари как се свалят и чистят. Четох за подобни проблеми на колеги във форума, но не ми стана ясно къде се намират изброените по-горе.
Карам Volvo S40, 97, 2.0, 140 k.s., B4204S, с газов инжекцион Easy Jet, на който преди 1000 км съм му правил профилактика (почистване и смяна на 2 филтъра)
И от известно време ми прави мизерии на празен ход като я освободя от скорост или просто на място като е загряла вече. Наскоро и смених бобина след като й отказаха 2 цилиндъра едновременно...мислех че и това е от нея, но не е, кабелите и свещите са нови, а и с други пробвах. Т.е. проблема не е от бобини, кабели и свещи,нито от газовата, а от някои от горните изброени (дросел клапа, стъпково моторче...) според мен, ако греша ме поправете.
Оборотите падат до 300-400 почти до пригасване като я освободя от скорост, после пак се вдигат до 500-550, даже 600 на място като е загряла колата и в купето се усещат леко вибрации. Като я паля когато е студена няма проблеми, от 1200 оборота при палене, след секунди пада на 1100...та чак до 500-600 след време като загрее, понякога държи постоянни обороти на място няколко секунди, но някои път ги мени...В движение нямам проблеми докато не я изключа на светофар от скорост и то понякога пак. Даже досега два пъти в движение ми е изгасвала колата - единия път бях набил рязко спирачки, другия път на климатроник като я изключих да превключа на по-ниска предавка.
С чисто нов акумулатор съм, алтернатора зарежда 14,2 V на място без гас с включени консуматори...
Днес бях спрял на едно място и беше загряла и като реших да я паля и директно ми изгасна. В тези случаи е програмирана да пали директно на газ, като е загряла. След това не искаше вече да пали на газ, мисля че ECU-то на газовата не подава 12 V към клапана за газта дето при напрежение пуска газ към инжекторите, защото го мерих и нещо ме съмнява или пък темп. датчик дето е в изпарителя нещо се бъгясва и подава грешна информация. Но това може да е отделен проблем...
Днес след това само на бензин, превключвах няколко пъти между газ-бензин от бутона, но само на бензин работи и така докато я оставя да изстине двигателя. После като е студена вече, пак си пали без проблем, първо на бензин и после след време на газ, все едно е нямало никакъв проблем.
Но проблема с газовата може и да се провокира от проблемите с оборотите на място, не знам и аз как е точно.
Преди време също я забелязах, че нещо се беше бъгнала и изведнъж ми беше паднала стрелката за нивото на бензина, а след секунди се оправи и си показваше нормално, не знам последното дали има някаква връзка с горните, но все пак да го спомена, оттогава този проблем го няма. Не вярвам да е и от свалянето на акумулатора...
Та след много четене из форума ми стана донякаде ясно, че е едно от 3-те по-горе: дросел клапа (за чистене), потенциометъра й TPS сензора или моторче на празен ход( или някои маркуч към него)
Още преди 4 години като я купих колата я гледах, че държи 500 оборота на място като е загряла и си мислех, че е нормално, но от четене ми стана ясно че трябва да е 750 оборота...
Кажете ми как сам да се оправя с проблема и къде се намират тези неща по двигателя (признавам си нямам си и грам представа за тях), но се надявам да се справя сам, все пак кабели, свещи, бобини и други екстри си ги сменям. А между другото мога ли да изчистя грешките в компютъра на колата по някакъв начин като например да включа на габарити и да махна "-" клемата на акумулатора за няколко минути или става със свързването на плюс клемата с минуса посредством кабел и ключа за палене на позиция "1" за 2-3 мин. (някаде тук го четох това, но не е сигурно), т.е. как точно се ресетва компютъра и дали е добра идея сам да го правя?
Поздрави и мерси предварително!!!
Ще ви бъда много благодарен ако можете да ми помогнете с информация къде се намират дросел клапата + потенциометъра й (TPS сензора) и моторчето на празен ход (стъпково моторче), някакви схеми и евентуално коментари как се свалят и чистят. Четох за подобни проблеми на колеги във форума, но не ми стана ясно къде се намират изброените по-горе.
Карам Volvo S40, 97, 2.0, 140 k.s., B4204S, с газов инжекцион Easy Jet, на който преди 1000 км съм му правил профилактика (почистване и смяна на 2 филтъра)
И от известно време ми прави мизерии на празен ход като я освободя от скорост или просто на място като е загряла вече. Наскоро и смених бобина след като й отказаха 2 цилиндъра едновременно...мислех че и това е от нея, но не е, кабелите и свещите са нови, а и с други пробвах. Т.е. проблема не е от бобини, кабели и свещи,нито от газовата, а от някои от горните изброени (дросел клапа, стъпково моторче...) според мен, ако греша ме поправете.
Оборотите падат до 300-400 почти до пригасване като я освободя от скорост, после пак се вдигат до 500-550, даже 600 на място като е загряла колата и в купето се усещат леко вибрации. Като я паля когато е студена няма проблеми, от 1200 оборота при палене, след секунди пада на 1100...та чак до 500-600 след време като загрее, понякога държи постоянни обороти на място няколко секунди, но някои път ги мени...В движение нямам проблеми докато не я изключа на светофар от скорост и то понякога пак. Даже досега два пъти в движение ми е изгасвала колата - единия път бях набил рязко спирачки, другия път на климатроник като я изключих да превключа на по-ниска предавка.
С чисто нов акумулатор съм, алтернатора зарежда 14,2 V на място без гас с включени консуматори...
Днес бях спрял на едно място и беше загряла и като реших да я паля и директно ми изгасна. В тези случаи е програмирана да пали директно на газ, като е загряла. След това не искаше вече да пали на газ, мисля че ECU-то на газовата не подава 12 V към клапана за газта дето при напрежение пуска газ към инжекторите, защото го мерих и нещо ме съмнява или пък темп. датчик дето е в изпарителя нещо се бъгясва и подава грешна информация. Но това може да е отделен проблем...
Днес след това само на бензин, превключвах няколко пъти между газ-бензин от бутона, но само на бензин работи и така докато я оставя да изстине двигателя. После като е студена вече, пак си пали без проблем, първо на бензин и после след време на газ, все едно е нямало никакъв проблем.
Но проблема с газовата може и да се провокира от проблемите с оборотите на място, не знам и аз как е точно.
Преди време също я забелязах, че нещо се беше бъгнала и изведнъж ми беше паднала стрелката за нивото на бензина, а след секунди се оправи и си показваше нормално, не знам последното дали има някаква връзка с горните, но все пак да го спомена, оттогава този проблем го няма. Не вярвам да е и от свалянето на акумулатора...
Та след много четене из форума ми стана донякаде ясно, че е едно от 3-те по-горе: дросел клапа (за чистене), потенциометъра й TPS сензора или моторче на празен ход( или някои маркуч към него)
Още преди 4 години като я купих колата я гледах, че държи 500 оборота на място като е загряла и си мислех, че е нормално, но от четене ми стана ясно че трябва да е 750 оборота...
Кажете ми как сам да се оправя с проблема и къде се намират тези неща по двигателя (признавам си нямам си и грам представа за тях), но се надявам да се справя сам, все пак кабели, свещи, бобини и други екстри си ги сменям. А между другото мога ли да изчистя грешките в компютъра на колата по някакъв начин като например да включа на габарити и да махна "-" клемата на акумулатора за няколко минути или става със свързването на плюс клемата с минуса посредством кабел и ключа за палене на позиция "1" за 2-3 мин. (някаде тук го четох това, но не е сигурно), т.е. как точно се ресетва компютъра и дали е добра идея сам да го правя?
Поздрави и мерси предварително!!!