Колега преди време имах сходен проблем с D5 от 2002г.
Какво се случваше :
Колата влизаше в сервизен режим със съответното съобщение на таблото и невъзможност за исфорсиране на двигателя над 3000 об.
Гася колата после паля всичко ок до следващия път.
Процедура от компютърна диагностика и записана грешка :
ECM-6805 Boost pressure control. Faulty flow
Започнах едно сериозно ровене по форумите и установих, че проблема е доста често срещан за този двигател.
Проверка във Vadis:
Като възможни причини са описани следните:
- тампоните на мотора
- загуби на въздух : маркучи/интеркулер
- вакумни маркучи управляващи турбото
- турбина
- клапана за управление на турбото - за, който се говори по-горе
Аз бих добовил и следните:
- ЕГР клапан
- Дебитомер
- Вакум регулатор на променливата геометрия на турбото и др.
Колата се оправи след:
- щателна проверка на всички маркучи на входящия въздух и интеркулер
- вътрешно почистване на маркучите след ЕГР
- подмяна на вакумни маркучи
- проверка вакум клапани
- преглед тампони двигател
- почистване с шпрей на дебитомер и сензор за налягане на въздуха
- почистване на ЕГР
- почистване променлива геометрия турбина
Като основен проблем за моя автомобил аз смятам ЕГР клапана и намаленото сечение на маркучите след него.
Проблема може да е всяко едно от изброените.
Ето тема на колега почистил ЕГР.
http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewto...26&t=15178