09-09-2012, 08:44 PM
Защо казвам MOD-ване? Еми защото не просто вземам LED заместител на дадената крушка, а модифицирам според мястото и положението.
Защо пък на тази така добре осветена кола да се занимава човек с подобни "изгъзици"? Еми при всяко отключване на колата, отваряне на врата и т.н. действия свързани с активиране на интериорното осветление светват ... 10 (десет) крушки! по 5 вата всяка прави общо 50 Вата. Вярно, нашите законодатели още не са ни накачулили електромери по колите, но да речем, че сте на излет за ... 5-6 дни. Колата не се пали през този период, но за сметката на това в нея се влиза и излиза многократно. Какво става накрая? Вадим кабелите
Основната причина да се занимая с това е да намаля "разхода" на ток, когато колата не е запалена. (не за друго, но се надявам скоро да има други консуматори, та да компенсирам за тях ...)
Та по същество:
За много от подобните "проекти" по други форуми хората си правят платки и редят диоди и съпротивления. Лошо няма, но защо толкова труд ... Има LED ленти с по 120 SMD LED на метър, нацепени на сектори по 3 диода с обща дължина 25мм. Идеални парченца да си ги реди човек според нуждите, не мислите ли?
По същество:
Предния плафон е с такива крушки
Взех едно моливче, резнах го до желаната дължина. Взех някаква ламаринка, опаковах моливчето, припоих мъжката за да си стоят мирно по местата, пойнах и двете жички.
Взех малко коматекс (бялата пластмаса) Отрязах си парченца така, че да влязат плътно в дупките на плафона и да си стоят там дори и при друсане. Получи се нещо такова:
4 реда по 2 сектора с по 3 диода. Или общо 24 диода. Обща дължина използвана лента 20см.
Сега сметките. 1 метър лента 120-ка има консумация 9.6Вата.
=> 20 см са 1.92Вата.
Казано по друг начин тоу що намалихме консумацията с 3Вата на една крушка, а те са 2 - 6Вата.
Нека не забравяме че показаните крушки ще бъдат с най-много светодиоди от всички. За останалите мястото не позволява.
Изделието:
Една нова (в ляво) и една стара (в дясно):
Да си призная вече в купето е значително по-светло, но в моя случай това е по-скоро страничен ефект
Още едно уточнение - използваната лента е тип "Топло бяло". Не е онова вампирското, вадещо очите, луминисцентно, чак синеещо бяло.
В предния плафон има и т.н. Reading light. Те са аналогични като тези в задните плафони. Следващите снимки ще са от задния плафон:
Тук имаме 3 сегмента по 3 диода или обща дължина лента 7.5 см, което прави 0.72Вата. От тези крушки пестим по 4.28Вата на крушка (над 5 пъти).
Още снимки:
Тук обаче принципа с моливчето е неприложим, защото моливът ще засенчва диодите. Затова разколачих ампулката на старата крушка и за мое учудване се оказа че дори не е необходимо да я чупя или разпоявам. Просто се разкача телчето и готово...
Запояваме си захранващото кабелче, проверяваме поляритета и ги щракваме.
Всичко е много хубаво, но .... Слизам в колата закачам плафона, моята крушчица светва са секунда и угасна. До там! Ха, твойта семка!
Меря на буксата ток няма. Бушон? Меря всички ВСИЧКИ бушони по колата - в багажника, до волана, под капака. Всички са здрави. Е*аси!
Паля колата, гася и хоп крушката светна. Бре! Свети тя 2-3-5 секунди и хоп - пак я нама. Лоша спойка? Айде горе, всичко се припоява наново, мери се. Всичко е 6. Слизам в колата - същата работа.
Закачам DiCE-то (по други причини) и какво да видя - колата е хвърлила грешки:
Rear left reading lamp - signal too low
Rear left/right reading lamp - signal missing - това го е записала, когато съм свалил плафона, не е важно
Ай сиктир, проверяваш за изгорели фарове и габарити - ОК, ама да ми проверяваш крушката вътре в купето... не е човешко!
Явно ще трябват съпротивления. Бръкнах в една кесийка с подобни чаркове и набарах 460 Ом-ови резисторчета. По усет ще се около нужната стойност. Не съм ги смятал!!!
Пойнах си ги ей така:
И воала - свети си коректно. Ня съм закачал да видя дали ще ми се кара че е изгоряла крушката, но нямам и намерение...
Държа да отбележа, че след тази модификация се усеща лека промяна в плавното светване и угасване на осветлението.
Угасват си също така плавно, но светват значително по-бързо.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fZEeYyXmK24[/youtube]
В ляво е стара крушка, в дясно е MOD-ната. На камерата изглежда, че свети студено бяло, но си е топло бяло, споко.
Следват крушките във задните врати, крушките в краката на шофьора и пасажера, но не ми остана лента...
Ту би кътиню...
Защо пък на тази така добре осветена кола да се занимава човек с подобни "изгъзици"? Еми при всяко отключване на колата, отваряне на врата и т.н. действия свързани с активиране на интериорното осветление светват ... 10 (десет) крушки! по 5 вата всяка прави общо 50 Вата. Вярно, нашите законодатели още не са ни накачулили електромери по колите, но да речем, че сте на излет за ... 5-6 дни. Колата не се пали през този период, но за сметката на това в нея се влиза и излиза многократно. Какво става накрая? Вадим кабелите
Основната причина да се занимая с това е да намаля "разхода" на ток, когато колата не е запалена. (не за друго, но се надявам скоро да има други консуматори, та да компенсирам за тях ...)
Та по същество:
За много от подобните "проекти" по други форуми хората си правят платки и редят диоди и съпротивления. Лошо няма, но защо толкова труд ... Има LED ленти с по 120 SMD LED на метър, нацепени на сектори по 3 диода с обща дължина 25мм. Идеални парченца да си ги реди човек според нуждите, не мислите ли?
По същество:
Предния плафон е с такива крушки
Взех едно моливче, резнах го до желаната дължина. Взех някаква ламаринка, опаковах моливчето, припоих мъжката за да си стоят мирно по местата, пойнах и двете жички.
Взех малко коматекс (бялата пластмаса) Отрязах си парченца така, че да влязат плътно в дупките на плафона и да си стоят там дори и при друсане. Получи се нещо такова:
4 реда по 2 сектора с по 3 диода. Или общо 24 диода. Обща дължина използвана лента 20см.
Сега сметките. 1 метър лента 120-ка има консумация 9.6Вата.
=> 20 см са 1.92Вата.
Казано по друг начин тоу що намалихме консумацията с 3Вата на една крушка, а те са 2 - 6Вата.
Нека не забравяме че показаните крушки ще бъдат с най-много светодиоди от всички. За останалите мястото не позволява.
Изделието:
Една нова (в ляво) и една стара (в дясно):
Да си призная вече в купето е значително по-светло, но в моя случай това е по-скоро страничен ефект
Още едно уточнение - използваната лента е тип "Топло бяло". Не е онова вампирското, вадещо очите, луминисцентно, чак синеещо бяло.
В предния плафон има и т.н. Reading light. Те са аналогични като тези в задните плафони. Следващите снимки ще са от задния плафон:
Тук имаме 3 сегмента по 3 диода или обща дължина лента 7.5 см, което прави 0.72Вата. От тези крушки пестим по 4.28Вата на крушка (над 5 пъти).
Още снимки:
Тук обаче принципа с моливчето е неприложим, защото моливът ще засенчва диодите. Затова разколачих ампулката на старата крушка и за мое учудване се оказа че дори не е необходимо да я чупя или разпоявам. Просто се разкача телчето и готово...
Запояваме си захранващото кабелче, проверяваме поляритета и ги щракваме.
Всичко е много хубаво, но .... Слизам в колата закачам плафона, моята крушчица светва са секунда и угасна. До там! Ха, твойта семка!
Меря на буксата ток няма. Бушон? Меря всички ВСИЧКИ бушони по колата - в багажника, до волана, под капака. Всички са здрави. Е*аси!
Паля колата, гася и хоп крушката светна. Бре! Свети тя 2-3-5 секунди и хоп - пак я нама. Лоша спойка? Айде горе, всичко се припоява наново, мери се. Всичко е 6. Слизам в колата - същата работа.
Закачам DiCE-то (по други причини) и какво да видя - колата е хвърлила грешки:
Rear left reading lamp - signal too low
Rear left/right reading lamp - signal missing - това го е записала, когато съм свалил плафона, не е важно
Ай сиктир, проверяваш за изгорели фарове и габарити - ОК, ама да ми проверяваш крушката вътре в купето... не е човешко!
Явно ще трябват съпротивления. Бръкнах в една кесийка с подобни чаркове и набарах 460 Ом-ови резисторчета. По усет ще се около нужната стойност. Не съм ги смятал!!!
Пойнах си ги ей така:
И воала - свети си коректно. Ня съм закачал да видя дали ще ми се кара че е изгоряла крушката, но нямам и намерение...
Държа да отбележа, че след тази модификация се усеща лека промяна в плавното светване и угасване на осветлението.
Угасват си също така плавно, но светват значително по-бързо.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fZEeYyXmK24[/youtube]
В ляво е стара крушка, в дясно е MOD-ната. На камерата изглежда, че свети студено бяло, но си е топло бяло, споко.
Следват крушките във задните врати, крушките в краката на шофьора и пасажера, но не ми остана лента...
Ту би кътиню...