The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S80 - байпасен клапан на турбото, няколко въпроса

#1
Привет колеги,
и за много години !!

За нещастие, проблем...
Преди около месец колата ми (S80, 2.0T, 1999г., ръчни скорости) започна да се държи странно отведнъж, тоест - когато подам газ, започва много сериозно да притриса веднага след като започне да "надува" турбината. При по-ниски обороти направо си прилича на прекъсване, а при високи ускорява на импулси все едно натискам рязко педала на газта...после веднага след това го отпускам...и после по обратния ред. А на празен ход си тиктака като часовник, супер стабилно.
И така...днес сутринта рано я закарах директно в МП.
Преди 5 мин им се обадих да видя какво се случва с колата, защото цял ден никаква вест от тях...и те ми казаха, че проблема все още не е отстранен, защото не могат да открият причината. Сменявали дебитомера, клапана за регулиране налягането на турбото, чистили дроселния клапан...но проблема се оказал упорит. Казаха ми, че след тези всички манипулации, главния заподозрян за проблема е този т.нар. "байпасен клапан", който не се сервизира при тях, защото е в пълен комплект с турбото, и варианта за ремонт там е сменяването на целия комплект, който не посмях да попитам колко парици е.

Въпросите ми към вас:
1. Някой имал ли е подобен проблем? Ако да, моля да помогне с ценния си натрупан опит.
2. Ако някой знае сервиз (с добри отзиви разбира се) за турбо-stuff, моля да сподели контакти (за София).
3. Всякаква друга информация по темата би била повече полезна.

Поздрави колеги и благодаря предварително!!
Чакам с нетърпение за респонс Smile
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#2
Привет отново на колегията!

Интересно...никой не отговори...та само аз ли съм "късметлията" с този проблем?? Шаш...
Друго странно - в М.П. май нещо не искаха да се занимават с моята кола. Само смениха някои ненужни неща, и ме отпратиха да си ходя...като ме убедиха, че проблема ми е в турбото и в прилежащите му клапани.
Пратиха ме на турбо сервиз, отидох. Там се кълняха, че това не е проблем на турбото и че нямало смисъл да го свалят...въобще не съм бил за тях. Казаха ми, да се връщам в М.П.
Цирк.

Обаче цирка свърши...ето как:
Понеже нямах време да се занимавам зимата, а и ми беше студено...оставих волвака да си почине едно хубаво няколко месеца, защото му се бях ядосал...и така до миналата Събота.
Заинатих се, без да разбирам много много отворих капака...силно решен да разбуля мистерията.
След няколко минути гледане с тъп поглед, съзрях, че един маркуч, тръгващ от въздушния колектор и отиващ до сервото за спирачките се е почти изхлузил от колектора. Опита ми да го "втъкна" обратно на мястото му беше абсолютно неуспешен, защото маркуча беше станал на пластмаса (предполагам е бил на годинки), и не щеше да си стои на мястото.
Веднага взех една скоба за маркуч, стегнах здраво...и отидох на тест. Тука вече беше изненада - това не беше мойта кола! Егати как подскочи! Като я напънах на 2-ра, почти получих о****ъм Big Grin Проблем от тласъци, прекъсвания, други подобни гадорийки...цъ! До тук!
Интересно как не са го видели този маркуч нито в М.П., нито в турбо сервиза, в който ходих. Също интересен факт е, как не съм усетил проблем със спирачките...? Все странности около този проблем...добре че приключи.

И така, поръчах си нов маркуч (3524376 - номерчето), сега го чакам да пристигне, за да го сменя и да съм спокоен. Дано не се сменява трудно...
Дано на никой не му се случва подобно нещо. Но, ако му се случи, ще съм много щастлив ако моя опит с този проблем му помогне Smile

Поздрави, и приятни Събота и Неделя !!
Янков
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#3
Нямам S80 и то с такъв мотор, не знам дали ще имам някой ден, но много се кефя, когато чета и научавам разни работи - добре описан личен опит. А и след време тази информация ще помогне на друг човек.
Reply

#4
Инатът си има и своите + Smile
Малко ме е яд, че в различните оторизирани сервизи действат по метода проба-грешка, вместо да поогледат и да си "напишат домашното" първо, но това друга тема. Ще се отклоня малко от темата за турбото, за да обясня всъщност какво имам в предвид. Имах глухо поклопване от дясно... отидох в МП, смениха ми опорни тампони - да позатихна клопането, но не изчена (тампоните бяха тръгнали, но имаше доста живот в тях... както и да е карам колата на дълги разстояния - ОК, сменили са ги). Отидох след няколко месеца пак в МП - смениха ми втулки на носачите, били омекнали + дясна биелетка (или както се казва) - нямаше никаква промяна, както и да е... Поклопването си го имаше, докато 1 приятел не ми каза: "абе ти амортисьорите проверил ли си си как са?" и какво се оказа след 1 тест за 10лв - преден десен беше "аут"... Е в МП, толко ли не я качиха на "друсалката" още от началото да се знае, че амортисьор е заминал!? (че и другите неща щяха да се обадят - няма спор, но защо трябваше месеци да карам с изпуснал амортисьор...?)

Мисълта ми е - гледайте си колиците, карайте ги на преглед на 2-3 места, преди да се почват сериозни смени и ремонти.
2001 S80
Reply

#5
marto4kata Wrote:Инатът си има и своите + Smile
Малко ме е яд, че в различните оторизирани сервизи действат по метода проба-грешка, вместо да поогледат и да си "напишат домашното" първо, но това друга тема. Ще се отклоня малко от темата за турбото, за да обясня всъщност какво имам в предвид. Имах глухо поклопване от дясно... отидох в МП, смениха ми опорни тампони - да позатихна клопането, но не изчена (тампоните бяха тръгнали, но имаше доста живот в тях... както и да е карам колата на дълги разстояния - ОК, сменили са ги). Отидох след няколко месеца пак в МП - смениха ми втулки на носачите, били омекнали + дясна биелетка (или както се казва) - нямаше никаква промяна, както и да е... Поклопването си го имаше, докато 1 приятел не ми каза: "абе ти амортисьорите проверил ли си си как са?" и какво се оказа след 1 тест за 10лв - преден десен беше "аут"... Е в МП, толко ли не я качиха на "друсалката" още от началото да се знае, че амортисьор е заминал!? (че и другите неща щяха да се обадят - няма спор, но защо трябваше месеци да карам с изпуснал амортисьор...?)

Мисълта ми е - гледайте си колиците, карайте ги на преглед на 2-3 места, преди да се почват сериозни смени и ремонти.


Подкрепям !!!
Нали това им е идеята все пак на сервизите (най-вече оторизираните), да се избегне точно тоя "метод - проба-грешка". Така и аз мога да си я ремонтирам...
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)