The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Новобранец!

#11
Не ти препоръчвам чипосване - лично мое мнение.
Volvo S60 2.4 D5 - 2003 г.
Reply

#12
EEEE Wrote:Не ти препоръчвам чипосване - лично мое мнение.
Сега остава да обясниш и защо смяташ така ... стана ми интересно, надявам се, че поне имаш ремап и го казваш от личен опит Wink
После ще ти обясня разликата между D4 и D5, които и двата са 2.4 и са с мощност от 163 до 215 к.с.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#13
аз това което съм чул от хора които "уж" разбират, много по добре било ремап отколкото чип. аз несмея да я напъна моята да не си скапа автомата, и така си върви прилично, иначе D5 163 коня при чипосване спокойно става 200-210коня , и казват че няма никакъв проблем.и пак казвам това е това което съм чул, не гарантирам че това е наистина достоверно
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#14
stefi_pavlov Wrote:аз това което съм чул от хора които "уж" разбират, много по добре било ремап отколкото чип. аз несмея да я напъна моята да не си скапа автомата, и така си върви прилично, иначе D5 163 коня при чипосване спокойно става 200-210коня , и казват че няма никакъв проблем.и пак казвам това е това което съм чул, не гарантирам че това е наистина достоверно
Чипосване е думата, която използват хората Wink
На старите ЕКУ-та се сменяше чип (ЕПРОМ), на който се записваха нови стойности.
На колите след 2000-2001 год. се пренаписва този "чип", т.е. не се отваря ЕКУ-то и нищо не се сменя.
Какво представлява "чипосване" с няколко думи - промяна на картите за управление на двигателя (гориво, турбо надуване, аванс, налягане и т.н.). Именно заради това се нарича "ремапване", идва от англ. дума с буквален превод прекартиране - промяна на картите за управление.
Заводските стойности в много случаи се правят, за да се постигне на 1-во място Екология, после да се изпълнят някои законови изисквания в определени държави (Пример: 136к.с. = 100КВ, което е граница в Швейцария за определени налози) и накрая за динамика. Тъй като от маркетингова гледна точка Волво с 2.4D и 163 к.с. е по-евтина и достъпна от същият двигател с 185 или 200 к.с., някои клиенти предпочитат да дават по-малко пари за по-малко мощност. Други, като мен например, искат да взема най-мощното и са готови да платят повече, за да го притежават. Тъй като един ремап не е разликата в цената на ХС60 с 163 к.с. и ХС60 с 200 к.с., а е релно много по-евтин, хората се "научиха" да купуват по-евтиното и да го препрограмират.
В този ред на мисли - защо Полестар и РИКА са одобрени от ВОЛВО, ако е опасно за двигателя или скоростната кутия? Дори ВОЛВО ползва услугите им ... справка - в МП се предлага препрограмиране на ПОЛЕСТАР срещу 2000+ лв. Wink
И на двете компании програмите са одобрени и гаранцията на колата се запазва, което ме навежда на мисълта, че надали са по-тъпи от нас и не взимат в предвид новите стойности, с които ще работи моторът или кутията.
При ПОЛЕСТАР и РИКА 2.4d може да стигне до 450НМ, като при РИКА има няколко варианта на мощността - в зависимост какво търси клиента - динамика или разход.
Доста четох за автомата на АЙЗИН (6 степенният) и официално японците му дават "напрежение" до 440НМ, което със сигурност е застраховано поне с 10% - познавайки този интелигентен народ :mrgreen:
Тази мощност се достига при максималните обороти и при двете одобрени фирми, така че да не се кара в критични стойности. С други думи - дали ще се пръсне моторът при 5000 оборота продължително каране по магистрала или кутията на ремапване кола при същите условия, е едно и също Wink
Затова лично аз не се страхувам от ремапване на колата, а от самозвани майстори!

Един друг пример: Двигателят на ФИАТ 1.9 JTD е точно 1910сс и се среща във варианти от 80 до 170 к.с. (при Алфа Ромео). Да, инжекторите, помпата, турбината и др. елементи са различни, но самият блок е еднакъв. Въпросните елементи са различни, за да се постигнат по-високите стойности, т.к. от 80 к.с. не може да се докарат 170 к.с. ако ще да се лее нафтата в цилидъра Wink
Тези "дребни" детайли са познати до болка на профисионалистите и именно заради това човек трябва да се обърне към тях, макар и с цената да плати повече.

btw ... 163, 185 и 200 к.с. моторите с ПОЛЕСТАР ремап отиват на 205 и 450НМ, докато 215 к.с. може да достигне до 230 к.с., т.к. там е с каскадни турбини (2 броя). Сами виждате колко печелят колегите с "по-слабите" мотори и как онези с "по-силните" плащат повече за по-малко :mrgreen:

Надявам се, че съм бил полезен и ще вдигна завесата на тайната относно "чипосване" на колите ни Smile
BG VOLVO Member #00409
Reply

#15
bambi Wrote:Един пичага каза, че се скапвало турбото след тунинг.Това дали е истина?

Никога не съм вярвал на АЕЖК (Агенция Една Жена каза). Вярвам на собствения си опит, а той е доста богат, а и професията ми е да тествам автомобили. Всичките ми дизелови коли са били ремапнати рано или късно и нямам никакви забележки, дори напротив.

За ХС90 - след "чипосването" до около 230 коня и 440 Нм камиона върви повече от чудесно, харчи около литър по-малко (виж <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/492232.html">http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/492232.html</a><!-- m --> ) и дори забелязвам, че филтъра за твърди частици се регенерира около два пъти по-рядко в сравнение с преди.

А по отношение на скапването на турбината - тя не се плаши от чипове и от работа, а от жега и липса на мазане и охлаждане. Достатъчно е няколко пъти за загасите мотора моментално след като е работил на по-натоварен режим - и скоро ще имате нужда от нова турбинка. Затова винаги, дори и през зимата, оставям двигателя да поработи на празен ход минута-две, преди да го угася. А след магистрално юркане турбината се нуждае дори от 4-5 минути, за да не коксуват лагерите и.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#16
Благодаря за полезните съвети.
Така.Скоро си взех летните гуми от човека, от когото купих колата. Те са износени много повече от едната страна, отколкото в центъра и от другата. Дали става въпрос за реглаж или може да е нещо по-сериозно? Не вярвам да е нормално такова износване.
Reply

#17
Добре дошъл.
За чипосването подкрепям колегата Додо, като добавям някои подробности. Двигателят става по-мощен и с една идея по-икономичен при скромно каране. Моята е чипосана преди 2 години /25 000 км./ и си е добре, говорил съм с колега, който я кара така вече четвърта година. Той е с автомат С80, и нямаше оплаквания. Аз съм с ръчка и тъй като съединителят беше тръгнал, при пълна тяга започна леко да приплъзва. Смених само феродо както в старите години и си карам.
Уточнявам, че ползвам пълната мощност само при изпреварване и не карам с 200 по магистралата.
Reply

#18
bambi Wrote:Благодаря за полезните съвети.
Така.Скоро си взех летните гуми от човека, от когото купих колата. Те са износени много повече от едната страна, отколкото в центъра и от другата. Дали става въпрос за реглаж или може да е нещо по-сериозно? Не вярвам да е нормално такова износване.
Със сигурност не е нормално подобно износване.
Трябва да си провериш окачването и ако всичко е ОК, да отидеш на един реглаж.
Ако и тогава всичко е както трябва ... то тези гуми не са от тази кола :mrgreen:
Подобно износване може да е от омекнали втулки, стаб. щанга, необходимост от реглаж ... закарай я в някой сервиз да я проверят.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#19
Мдаа..гумите са си моите, за съжаление. Колата беше в МП по други причини, но не съм знаел да поискам проверка на ходова част. Непременно ще отида,обаче.
Reply

#20
Колеги, нещо ме тегли към купуването на YOKOHAMA GEOLANDAR H/T-S , които да ползвам само лятото. Тъй като ходя през ден по язовири и често ми се налага да излизам от пътя в кал и камънак. Не става въпрос за мъчене на колата по тежки маршрути, просто ми се иска да не скапвам шосейни гуми по камъните. Та въпросните гуми е ясно, че имат добри качества на кал и камъняк, но се чудя как ще са на шосе и най-вече спиране на мокър асфалт. Другото е, че все пак са по-меки от летните гуми и вероятно няма да изкарат повече от два сезона. Със всичките тези писания, бих помолил колеги, които са ползвали гумите да споделят впечатления.
Вторият вариант ще бъдат ContiCrossContact™ UHP, които ми се виждат по-скоро шосейни и не много ефективни извън пътя, но пък не са всесезонни и ще изкарат по-дълго.
Поздрави!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)