The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6-ст. ръчна или 5-ст. автоматична скоростна кутия за V70 D5

#1
Здравейте, Колеги. Обмислям закупуване на V70 с двигател D5. Имам опцията между 6 степенната ръчна скоростна кутия и 5 степенна автоматична скоростна кутия. Знам, че при проблеми автоматичната скоростна кутия може да се окаже много скъп вариант, но е ясно, че щом купувам втора употреба автомобил, всичко може да даде проблем. Повече ме интересува, дали някой може да ме консултира дали 5-степенната скоростна кутия има по-висок разход от автоматичната (знам,че автоматичната по принцип има по-голям разход, но тук питам дали има разлика поради факта, че ръчната е 6 степенна, а автоматичната е 5).

Всъщност не съм много сигурен дали автоматичната скоростна кутия е 4 или 5 степенна. Ето това е автомобила: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/11366237293396089">http://www.mobile.bg/11366237293396089</a><!-- m -->
Тази с ръчната скоростна кутия е тази: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/11359967332896276">http://www.mobile.bg/11359967332896276</a><!-- m -->

Ако някой има други забележки, които могат да ми помогнат в избора, ще съм благодарен, че избрах Volvo-то първо заради сигурността на този автомобил и второ заради този двигател, който уж е чуден. Не съм запознат с тази марка изобщо, но имам само лични симпатии и горе-долу насляпо тръгвам.

Благодаря ви предварително.
Reply

#2
6 степенната ще харчи по-малко на дълъг път. На градско разликата няма да е значима. Автоматичната кутия е 5 скоростна. Можеш да ги познаваш по цифрата след D - след D седи една предавка по ниско, ако е 4 - кутията е 5 скоростна, ако е 3 - 4 скоростна.

Автоматика е по икономичен на градско, говоря от личен опит, а не от брошурки. Никой не се занимава да сменя на градско предавки толкова често колкото го прави автоматика и оттам сваля разход. На извънградско автоматика харчи повече защото по принцип държи по високи обороти отколкото шофьора би поддържал когато не е на зор.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#3
Благодаря за отговора.
Мисля, че автомобила ще позлвам както за дълъг път, така и за градско каране, но основно като километри май ще имам повече извънградско. Не разбрах как да определя колко скорости е автоматичната. В случая скоростната кутия трябва да е 6 според логиката за цифрата след Д, но не съм сигурен, че има изобщо 5 скоростна. Нещо не разбрах явно тука.
Reply

#4
Да го кажем по просто, автоматиците на Волво преди 1999та са 4 скоростни, след 1999та - 5 скоростни. Лоста на снимката е за 5 скоростна.

Позициите след D са за ограничаване на предавка - L е превключвай до 2ра, 3 - превключвай до 3та, 4 - превключвай до 4та, D - карай както си знаеш, щом има отделна 4 значи на D има и 5. Когато кутията е 4 скоростна след D е 3.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#5
Според мен 6 степенна ръчна се слага на моторите от 185 к.с. а на стария D5 163 к.с. си е петстепенна. И двете коли няма как да са на под 300 хил. км. така че вече претегляй ремонт на автомат или смяна на демфермаховик и съединител Wink Успех!
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#6
Моето мнение пък е, че разходът при мощни двигатели над 150к.с. е еднакъв и зависи най-вече от техническото състояние на колата. Неслучайно големите и тежки модели с мощни двигатели се предлагат само с автоматик. Специално за турбо мотори бях чел английска статия, че вървят по-добре с автоматик, защото докато сменяш скоростите пускаш газта за момент и турбината се чуди. Тук хората мислят че автоматът е скъп и бъгав, обаче аз не споделям това мнение. Защо не провериш колко струва една свястна смяна на съединител, с феродов, притискателен, лагер, маховик и помпа или жило, с каквото там се задвижва + труда на сервиза. Съединителят издържа средно 200000км, а автоматът поне 3 пъти повече. А ако си купиш феродо от битака и си го наковеш, и оставиш стария лагер, притискателен и маховика и викнеш братчеда, брато и тато да го смените сами на асфалта пред блока, ясно е че ще ти излезе много по-евтино.

Автоматика не е за нерваци и икономайзери, които цепят стотинката. Ако си нервак няма да можеш да понесеш факта, че няма да си пръв на всеки светофар и ще се скапеш от собствените си амбиции. А ако си тарикатиев, непрекъснато ще те чегърта отвътре чувството че Ладата на Вуте върви по-евтино защото е с ръчка, карбуратор и без климатик. Ако пък не попадаш в някоя от тези групи нямам какво да се плашиш - избери удобството и вервай ми, няма да се прекараш.
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Reply

#7
Благодарности за всички коментари!

Забавлявах се много на писанието на gustav. Сръчен съм много, но нямам време за губене да правя сам ремонт на каквото и да е Smile, да не говорим на улицата с брадчеди Smile. Автоматик съм карал едно лято като съм бил на бригада в САЩ. Фордчето си вървеше перфектно и не съм съгласен, че не тръгваш първи на всеки светофар. Не знам дали някой има опит в американски трафик, но там всички автомобили тръгват моментално и едновременно. Няма никакво забавяне, което го има в Европа, според мен основно поради недобрите шофьори, които не се справят с ръчните скорости в стария континент.

Ако автоматичната скоростна кутия струваше до 1000-1500 лв нямаше да го мисля, но по форумите се говори за суми, които надвишават цената на автомобила. Ако е така по-добре да си карам малкия и шумен голф, който вече е на 350 000 км и имам чувството, че няма да се развали Smile
Преди да реша кой автомобил да взема, със сигурност ще отиде на диагностика в мото-пфое. Там вече каквото сабия покаже. Но факта, че единият автомобил има 6 скорости доста ме привлича. Един колега сподели, че вероятно автомобилът е 185кс, уж не е, поне по това, което ми каза човекът, но като се сещам, че на стъклото пишеше, че автомобилът е 2,4 ТДИ, нищо чудно да не знае какво продава.
Някой може ли да ми каже дали този автомобил с автоматика е гиъртроник, тъй като не виждам никакви плюсове и минуси.

Всъщност май съм тотално объркан. Тъй като продавача на автомата ми предлага ДДС фактура, май той ще ми е с предимство, а и автомобилът има чисто нов десен фар (направо си блести) означава, че някой си е ударил количката и ако на сервиза ми кажат, че няма повреди по геометрията, ходовата част, двигателя и автомата, вероятно ще е този. При проблем вече ще се пътува до Пловдив и пак същия сценарий. Ще ми бъде от полза ако някой може да ми каже кое е по-скъпо - ремонт на автомат (май ремонт не се прави, освен смяна на масло, значи направо нов) и ремонт на съединител и каквото има покрай нещо.
Ако има значение, ръчката няма ДВД на навигацията, докато на автомата всичко си работи, но и без това смартфона ми е вероятно доста по-добър, затова не е определящо изобщо.
Втората употреба си е късмет и това е. Ако някой може да ми даде някакъв съвет какво да гледам като подкарам, може да ми е от помощ.
Благодаря пак за всички отговори.
Reply

#8
Колега като прегледах сивата(колата с ръчните скорости) по скоро да е и тя 5 степенна кутията. 163 коня е. Със старата емблема на волана е. Другото което ми грабна вниманието е, че е играла боята по колата на няколко елемента. До сега не съм виждал от тази година боядисани лаисни по броните и вратите. Попринцип на всички волва, които съм гледал са черни. Иначе 100% си направи диагностика на колата преди да я вземеш, че тия километри дето са ги писали....
Volvo V70 2002 D5

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.demirev.net">http://www.demirev.net</a><!-- m -->
web designer & developer
Reply

#9
Навигацията на Volvo започва да навигира на запад от Будапеща, за изток няма карти дори и в последната версия. DVD можеш да си изтеглиш от navitotal.com ако навигация отвъд Будапеща е някакъв критерии за теб.

Сега разгледах във Vida, кутията е AW50-55, в началото на форума за Серии S/V/Cxx на Volvo има голяма тема за нея.

6 скоростната кутия се монтира и на 163 кс двигателя при AWD версиите.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#10
Току-що се обадих в мото-пфое - aw50-55 има невороятната цена от 10 500 лв. и 9 часа труд (600 лв). Общо взето автомобил за 6-7 хил лв, а смяна само на скоростната кутия е почти двойно. Красота Smile. Първа мисъл - дали немското не си е по-добре. Нека, веднъж тръгнах по шведския път и ще го приключа. Ще имам нужда от доста късмет с този автомат
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)