The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ремап на D5 185 конски сили идеи и опит за споделяне?

#21
Това за маслото в "нафтата" не го знаех. Доста полезно инфо, благодаря колега!
Аз гледах някакви добавки за тази цел, но не съм ги ползвал още. Каня им се.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.senax.bg/eshop/product/60/dobavka-za-smazvane-na-dizelovi-gorivno-nagnetitelni-pompi-gnp.html">http://www.senax.bg/eshop/product/60/do ... i-gnp.html</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.senax.bg/eshop/product/505/dobavka-za-predpazvane-na-filtar-za-tvardi-chastitsi.html">http://www.senax.bg/eshop/product/505/d ... titsi.html</a><!-- m -->
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#22
Dodo 155 Wrote:
Yankov Wrote:А на тези DPF-и прави ли им се някакво обслужване/профилактика?
От скоро съм с дизел и не са ми ясни тези неща.
Профилактиката е извънградското движение, за да влезе в режим и да се регенерира (самопочисти).
Ако се кара само градско и не успява, трябва да се направи регенерация с ВИДА-та.
И последното, което е най-гадно, да се запуши до такива стойности и да не може да се изчисти. Тогава се заменя.
Но ако изкарваш колата веднъж месечно на магистрала или извънградско, тя ще си прави пасивна регенерация и няма да имаш проблеми.

Предимно извън града я карам...и извън BG Smile
Попитах, защото един ден се бях зачел в уикипедиа за DPF-и, и там се начетох на най-различни начини за чистене...примерно с катализатор някакъв (предполагам някакво допълнително гориво), който увеличава температурата на филтъра, и така той се самопочиства.
Не знаех Volvo кой тип са избрали.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#23
Малко отклоних темата на колегата...
Извинявам се.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#24
:mrgreen:
Yankov Wrote:Малко отклоних темата на колегата...
Извинявам се.
Не е отклонена много, защото ремапването не е като да си намажеш филия и да няма значение дали слагаш масло, маргарин или лютеница :mrgreen:
От лош ремап може да се повреди колата сериозно, т.к. някои "мапери" надуват повече от необходимото турбината, някои пускат повече гориво и т.н. А стойностите за управление (картите) са доста и не могат да се пипат ей така, като числа само Wink
Затова е хубаво да се знае какво да се очаква от ремапната кола, как да се поддържа и т.н.
За ХС-тата не е добре да се надува бустът в ниските обороти заради задвижването и особено ако е с автоматична кутия, която си има торг лимитери. Обикновено "маперите" правят колите да излизат в началото, което е пагубно за доста детайли. Не се чупят веднага, а им се съкращава цикълът на живот. Затова ако се загледа човек в графиките на ПОЛСТАР и РИКА, дори по-екстремните сетъпи, ще види, че тягата се разгръща равномерно и осезателно след 3000 оборота, за да има сила колата когато набере енерция. Обикновено такива сетъпи до 2000 оборота не са разбират, а главно във високите, когато стандартният губи мощност.
При мен е така - тръгва както обилкновено, но след 2000-2200 оборота започва да се разгръща. Набира равномерно до 195 км/ч (там се спира от ограничителя, въпреки че го дават на 210 км/ч), независимо от въздушното съпротивление, което се увеличава при високата скорост. Успява да поема по-леко при плавно изпреварване, без да се налага да натискам педала до ламарината, за да сваля предавките. Ауспухът е бял, а DPF-ът седи на коло 6-8% и проводимост на празен ход 3-6hpa. Регенерация стартира (пасивна) при над 25, а когато наближи 100 е необходимо да се направи в сервиз прочистването. Ако държи 100+, се отива в магазина за нов :lol: Това са техническите описания на шведските инженери.

Регенерацията - специално при D5 моторите, в регенарацията участват ЕГР-а и "пеперудите". Ако се "отрежат", т.е. изолират, колата няма да направи цикъл правилно, може да влезе в сервизен режим и да стане по-голям фал. Тъй като малко "мапери" четат м/у редовете, първото нещо е да изолират ЕГР-а и клапите, за да не си яде моторът лайната и после контрата е в собственика Wink Определено моторът ще е по-добре без DPF, EGR и SWIRL, но трябва да се махат в комплект и после да се програмира ЕКУ-то да не стартира регенерация, т.к. няма да има за какво. Тогава се отстранява и катализаторът. Колата става съвсем друга, но започва да си подпушва като дизел и не може да се кара в Европа, поне законно. За България няма проблем, но първата работа на служителите по границата в Австрия, Германия и т.н., е да проверяват съмнителни коли за изгорели газове, т.к. глобите са жестоки и отделно те изпращат директно в сервиз, за да ти монтират всичките "екстри" обратно :mrgreen:

Лично за смазването ти препоръчвам 2-тактово масло, бездимно заради DFP-a.
За почистване на DPF-и съм чел, че най-удачният вариант, когато се запуши качествено, но има живот в него, е сваляне, пълнене с някаква течност, после промиване и качване на колата. Това с увеличаване на температурата го прави ЕКУ-то и не е добре да се слага по-калорично гориво от предвиденото (50 цетана макс., доколкото четох в един ВОЛВО сайт ... в БГ няма проблем, защото ние си мечтаем и за 46). Затова не препоръчват да се използва бензин за разреждане на нафтата през зимата, а газ за горене, т.к. тя разтваря парафина, но не вдига висока температура.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#25
Отчайващо и скандално малко знам за тия мотори...
На американец съм заприличал...въртя геврека и толкос.
Добре че има хора като "Dodo 155", за да ме амбицират...
Шапка свалям.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#26
И аз се извинявам че се отклоняваме от темата Smile

Аз също съм сипвам двутактово масло но 3-4 литра до сега за 80 000. Повече на добавки наблягам. Сипвал съм без да се замисля защото съм със класическа дизелова помпа и уж е полезно за смазване. Но дали добре за команреила няма представа.До скоро се твърдеше че за команрейл и добавки не бива да се слагат и имаше само 1-2 добавки на пазара.
Иначе и на мен ми харесва как работи двигателя когато е със масло в дизела.
Reply

#27
Maxijaz Wrote:И аз се извинявам че се отклоняваме от темата Smile

Аз също съм сипвам двутактово масло но 3-4 литра до сега за 80 000. Повече на добавки наблягам. Сипвал съм без да се замисля защото съм със класическа дизелова помпа и уж е полезно за смазване. Но дали добре за команреила няма представа.До скоро се твърдеше че за команрейл и добавки не бива да се слагат и имаше само 1-2 добавки на пазара.
Иначе и на мен ми харесва как работи двигателя когато е със масло в дизела.
Добавки и аз слагам, но те са за разтваряне на вода, парафин и т.н, а зимата да не се желира нафтата.
Иначе маслото има друга роля - да смазва помпа, инжектори и т.н. Сярата в нафтата играеше ролята на смазка, но в Европа казаха, че е много неекологична и намалиха количеството до 0,05мг/л., което на практика е нищо. Сега нафтата е "суха", дюзите са по-шумни, иглите запичат лесно и се износват много по-бързо, помпата също.
Иначе си видял сам ефектът - нисък шум, по-малък разход и димност, дълъг живот на дюзи др. компоненти.
По принци ВАГ групата не се славят с тихи мотори, но Октавията на 2 пъти щяха да я заредят с А95Н ... "не тракала като дизел" бе отговорът, който получавах при въпроса "Дали ще върви дизелов двигател с бензин?" :mrgreen:
Потърси из нета за тестовете, които другарите от Бенц са направили на едни Е-класи с мотор E270 CDi - единият каран с масло в нафтата, а другият без ... сам се досещаш какъв е резултатът от вторият :mrgreen:
Но тук един друг колега може да се включи и да разкаже по-подробно Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply

#28
Dodo 155 Wrote:Потърси из нета за тестовете, които другарите от Бенц са направили на едни Е-класи с мотор E270 CDi - единият каран с масло в нафтата, а другият без ... сам се досещаш какъв е резултатът от вторият :mrgreen:
Но тук един друг колега може да се включи и да разкаже по-подробно Wink

И аз близо 10 години карам всичките си дизели с добавка от двутактово масло (около 250 мл на един резервоар) и за мен това е най-добрата добавка и за нормални дизели, и за комънрейли. Следя германските автомобилни форуми отдавна, там има ужасно много информация на тази тема, дори един собственик на голяма фирма с много служебни автомобили беше прави опита, споменат от Влади - две еднакви Е-класи (само че 220 CDI, да уточня, макар че двигателя е същия, просто 270 е с един цилиндър повече), купени нови и карани около 200 000 км. Едната с добавяне на двутактово масло, другата с обикновена нафта. И след това свалят "тиквите" на двата мотора и снимат. Не мога да намеря снимките, бяха много впечатляващи, но май са изчезнали при едно сриване на германския форум на Мерцедес <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.db-forum.de">http://www.db-forum.de</a><!-- m --> - единия мотор чист, без нагари, налепи, просто блести отвътре като измит с коресилин, другия черен и целия в катрани, смоли и сажди. "Мазания" мотор беше с оригиналните си инжектори, другия беше сменял веднъж инжектори и два пъти ГНП високо налягане. А и едва ли четете немски. Но основната тема по този проблем преди 4 години беше над 300 страници - без нито един негативен отзив.

Ето ви малко резултати на английски:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.google.bg/#sclient=psy-ab&q=two+stroke+oil+diesel&oq=two+stroke+oil+d&gs_l=hp.1.0.0i19l3j0i30i19.496.9528.0.11644.16.10.0.6.6.0.290.1178.7j2j1.10.0....0.0..1c.1.20.psy-ab.LzRr2cBCemQ&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.49784469%2Cd.Yms%2Cpv.xjs.s.en_US.MpiVkF51mpA.O&fp=e42c001828d818a8&biw=1517&bih=714">https://www.google.bg/#sclient=psy-ab&q ... 17&bih=714</a><!-- m -->

А тук има снимки на дизел на 393 000 км, каран с двутактово масло - виждали ли сте толкова чисти бутала досега?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=358699&page=2">http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 699&page=2</a><!-- m -->
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#29
Стана ми доста интересно за маслото в дизела, някой може ли да предложи добри марки 2 тактови масла като добавка специялно или просто всяко става за целта.
Додо ти казваш, че ги смесваш в отношение 1:50 нали така?

Поздрави
Volvo For life!
Reply

#30
И аз така ги мешам почти Smile На самите опаковки на маслото пише 1:50 което аз го разбирам като 1 литър на 50 литра дизел. Но аз сипвам 1 литър масло и допълвам колата на макс 75-78 литра.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)