Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Това за маслото в "нафтата" не го знаех. Доста полезно инфо, благодаря колега!
Аз гледах някакви добавки за тази цел, но не съм ги ползвал още. Каня им се.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.senax.bg/eshop/product/60/dobavka-za-smazvane-na-dizelovi-gorivno-nagnetitelni-pompi-gnp.html">http://www.senax.bg/eshop/product/60/do ... i-gnp.html</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.senax.bg/eshop/product/505/dobavka-za-predpazvane-na-filtar-za-tvardi-chastitsi.html">http://www.senax.bg/eshop/product/505/d ... titsi.html</a><!-- m -->
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:Yankov Wrote:А на тези DPF-и прави ли им се някакво обслужване/профилактика?
От скоро съм с дизел и не са ми ясни тези неща. Профилактиката е извънградското движение, за да влезе в режим и да се регенерира (самопочисти).
Ако се кара само градско и не успява, трябва да се направи регенерация с ВИДА-та.
И последното, което е най-гадно, да се запуши до такива стойности и да не може да се изчисти. Тогава се заменя.
Но ако изкарваш колата веднъж месечно на магистрала или извънградско, тя ще си прави пасивна регенерация и няма да имаш проблеми.
Предимно извън града я карам...и извън BG
Попитах, защото един ден се бях зачел в уикипедиа за DPF-и, и там се начетох на най-различни начини за чистене...примерно с катализатор някакъв (предполагам някакво допълнително гориво), който увеличава температурата на филтъра, и така той се самопочиства.
Не знаех Volvo кой тип са избрали.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Малко отклоних темата на колегата...
Извинявам се.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
:mrgreen: Yankov Wrote:Малко отклоних темата на колегата...
Извинявам се. Не е отклонена много, защото ремапването не е като да си намажеш филия и да няма значение дали слагаш масло, маргарин или лютеница :mrgreen:
От лош ремап може да се повреди колата сериозно, т.к. някои "мапери" надуват повече от необходимото турбината, някои пускат повече гориво и т.н. А стойностите за управление (картите) са доста и не могат да се пипат ей така, като числа само
Затова е хубаво да се знае какво да се очаква от ремапната кола, как да се поддържа и т.н.
За ХС-тата не е добре да се надува бустът в ниските обороти заради задвижването и особено ако е с автоматична кутия, която си има торг лимитери. Обикновено "маперите" правят колите да излизат в началото, което е пагубно за доста детайли. Не се чупят веднага, а им се съкращава цикълът на живот. Затова ако се загледа човек в графиките на ПОЛСТАР и РИКА, дори по-екстремните сетъпи, ще види, че тягата се разгръща равномерно и осезателно след 3000 оборота, за да има сила колата когато набере енерция. Обикновено такива сетъпи до 2000 оборота не са разбират, а главно във високите, когато стандартният губи мощност.
При мен е така - тръгва както обилкновено, но след 2000-2200 оборота започва да се разгръща. Набира равномерно до 195 км/ч (там се спира от ограничителя, въпреки че го дават на 210 км/ч), независимо от въздушното съпротивление, което се увеличава при високата скорост. Успява да поема по-леко при плавно изпреварване, без да се налага да натискам педала до ламарината, за да сваля предавките. Ауспухът е бял, а DPF-ът седи на коло 6-8% и проводимост на празен ход 3-6hpa. Регенерация стартира (пасивна) при над 25, а когато наближи 100 е необходимо да се направи в сервиз прочистването. Ако държи 100+, се отива в магазина за нов :lol: Това са техническите описания на шведските инженери.
Регенерацията - специално при D5 моторите, в регенарацията участват ЕГР-а и "пеперудите". Ако се "отрежат", т.е. изолират, колата няма да направи цикъл правилно, може да влезе в сервизен режим и да стане по-голям фал. Тъй като малко "мапери" четат м/у редовете, първото нещо е да изолират ЕГР-а и клапите, за да не си яде моторът лайната и после контрата е в собственика Определено моторът ще е по-добре без DPF, EGR и SWIRL, но трябва да се махат в комплект и после да се програмира ЕКУ-то да не стартира регенерация, т.к. няма да има за какво. Тогава се отстранява и катализаторът. Колата става съвсем друга, но започва да си подпушва като дизел и не може да се кара в Европа, поне законно. За България няма проблем, но първата работа на служителите по границата в Австрия, Германия и т.н., е да проверяват съмнителни коли за изгорели газове, т.к. глобите са жестоки и отделно те изпращат директно в сервиз, за да ти монтират всичките "екстри" обратно :mrgreen:
Лично за смазването ти препоръчвам 2-тактово масло, бездимно заради DFP-a.
За почистване на DPF-и съм чел, че най-удачният вариант, когато се запуши качествено, но има живот в него, е сваляне, пълнене с някаква течност, после промиване и качване на колата. Това с увеличаване на температурата го прави ЕКУ-то и не е добре да се слага по-калорично гориво от предвиденото (50 цетана макс., доколкото четох в един ВОЛВО сайт ... в БГ няма проблем, защото ние си мечтаем и за 46). Затова не препоръчват да се използва бензин за разреждане на нафтата през зимата, а газ за горене, т.к. тя разтваря парафина, но не вдига висока температура.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Отчайващо и скандално малко знам за тия мотори...
На американец съм заприличал...въртя геврека и толкос.
Добре че има хора като "Dodo 155", за да ме амбицират...
Шапка свалям.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 1,641
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
И аз се извинявам че се отклоняваме от темата
Аз също съм сипвам двутактово масло но 3-4 литра до сега за 80 000. Повече на добавки наблягам. Сипвал съм без да се замисля защото съм със класическа дизелова помпа и уж е полезно за смазване. Но дали добре за команреила няма представа.До скоро се твърдеше че за команрейл и добавки не бива да се слагат и имаше само 1-2 добавки на пазара.
Иначе и на мен ми харесва как работи двигателя когато е със масло в дизела.
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Maxijaz Wrote:И аз се извинявам че се отклоняваме от темата
Аз също съм сипвам двутактово масло но 3-4 литра до сега за 80 000. Повече на добавки наблягам. Сипвал съм без да се замисля защото съм със класическа дизелова помпа и уж е полезно за смазване. Но дали добре за команреила няма представа.До скоро се твърдеше че за команрейл и добавки не бива да се слагат и имаше само 1-2 добавки на пазара.
Иначе и на мен ми харесва как работи двигателя когато е със масло в дизела. Добавки и аз слагам, но те са за разтваряне на вода, парафин и т.н, а зимата да не се желира нафтата.
Иначе маслото има друга роля - да смазва помпа, инжектори и т.н. Сярата в нафтата играеше ролята на смазка, но в Европа казаха, че е много неекологична и намалиха количеството до 0,05мг/л., което на практика е нищо. Сега нафтата е "суха", дюзите са по-шумни, иглите запичат лесно и се износват много по-бързо, помпата също.
Иначе си видял сам ефектът - нисък шум, по-малък разход и димност, дълъг живот на дюзи др. компоненти.
По принци ВАГ групата не се славят с тихи мотори, но Октавията на 2 пъти щяха да я заредят с А95Н ... "не тракала като дизел" бе отговорът, който получавах при въпроса "Дали ще върви дизелов двигател с бензин?" :mrgreen:
Потърси из нета за тестовете, които другарите от Бенц са направили на едни Е-класи с мотор E270 CDi - единият каран с масло в нафтата, а другият без ... сам се досещаш какъв е резултатът от вторият :mrgreen:
Но тук един друг колега може да се включи и да разкаже по-подробно
BG VOLVO Member #00409
Posts: 181
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2011
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:Потърси из нета за тестовете, които другарите от Бенц са направили на едни Е-класи с мотор E270 CDi - единият каран с масло в нафтата, а другият без ... сам се досещаш какъв е резултатът от вторият :mrgreen:
Но тук един друг колега може да се включи и да разкаже по-подробно
И аз близо 10 години карам всичките си дизели с добавка от двутактово масло (около 250 мл на един резервоар) и за мен това е най-добрата добавка и за нормални дизели, и за комънрейли. Следя германските автомобилни форуми отдавна, там има ужасно много информация на тази тема, дори един собственик на голяма фирма с много служебни автомобили беше прави опита, споменат от Влади - две еднакви Е-класи (само че 220 CDI, да уточня, макар че двигателя е същия, просто 270 е с един цилиндър повече), купени нови и карани около 200 000 км. Едната с добавяне на двутактово масло, другата с обикновена нафта. И след това свалят "тиквите" на двата мотора и снимат. Не мога да намеря снимките, бяха много впечатляващи, но май са изчезнали при едно сриване на германския форум на Мерцедес <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.db-forum.de">http://www.db-forum.de</a><!-- m --> - единия мотор чист, без нагари, налепи, просто блести отвътре като измит с коресилин, другия черен и целия в катрани, смоли и сажди. "Мазания" мотор беше с оригиналните си инжектори, другия беше сменял веднъж инжектори и два пъти ГНП високо налягане. А и едва ли четете немски. Но основната тема по този проблем преди 4 години беше над 300 страници - без нито един негативен отзив.
Ето ви малко резултати на английски:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.google.bg/#sclient=psy-ab&q=two+stroke+oil+diesel&oq=two+stroke+oil+d&gs_l=hp.1.0.0i19l3j0i30i19.496.9528.0.11644.16.10.0.6.6.0.290.1178.7j2j1.10.0....0.0..1c.1.20.psy-ab.LzRr2cBCemQ&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.49784469%2Cd.Yms%2Cpv.xjs.s.en_US.MpiVkF51mpA.O&fp=e42c001828d818a8&biw=1517&bih=714">https://www.google.bg/#sclient=psy-ab&q ... 17&bih=714</a><!-- m -->
А тук има снимки на дизел на 393 000 км, каран с двутактово масло - виждали ли сте толкова чисти бутала досега?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=358699&page=2">http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 699&page=2</a><!-- m -->
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Стана ми доста интересно за маслото в дизела, някой може ли да предложи добри марки 2 тактови масла като добавка специялно или просто всяко става за целта.
Додо ти казваш, че ги смесваш в отношение 1:50 нали така?
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 1,641
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
И аз така ги мешам почти На самите опаковки на маслото пише 1:50 което аз го разбирам като 1 литър на 50 литра дизел. Но аз сипвам 1 литър масло и допълвам колата на макс 75-78 литра.
|