Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
За мен ключовите скорости са 90 и 120 км/ч. От там нагоре разхода скача драстично. Особено ако колата е пълна и е на автопилот. Имам усещането, че когато я карам аз, а не електрониката разхода пада. Поздрави!
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Spurs Wrote:За "околовръстното" съм съгласен. Ще пробвам на 130 на "автопилот" как ще е. Но ме съмнява чак 7 да падне. И аз съм с 19-ки. Много ти тежи кракът :lol:
При мен градско е под 14, но жена ми под 15-16/100 не може да падне ... дизелът си има чалъм - да го държиш в оптималния въртящ момент.
Пробвай по равно да го задържиш с 90 и 120, после виж моментният и трябва да е 5-6 и съответно 7-8, поне при мен е така. Ако колата си върви добре, няма проблеми, не би трябвало да харчи много ... но все пак е над 2300 кг, автоматик, с форма на хладилник, няма как да харчи 5/100 средно.
Много не се доверявам на електрониката вътре, а на това какво сипвам
BG VOLVO Member #00409
Posts: 96
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2013
Reputation:
0
Spurs Wrote:...когато я карам аз, а не електрониката разхода пада... Да, защото автопилота дава сериозна газ на баирите за да поддържа скоростта... Ако си забелязал, на автопилот като ускоряваш, сваля една предавка надолу...
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.zanderbg.com">www.zanderbg.com</a><!-- w -->
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Тедо Wrote:Spurs Wrote:...когато я карам аз, а не електрониката разхода пада... Да, защото автопилота дава сериозна газ на баирите за да поддържа скоростта... Ако си забелязал, на автопилот като ускоряваш, сваля една предавка надолу... Ами тук не мога да се съглася, защото дали автопилотът или ти, ако искаш да задържиш постоянно скорост, трябва да се натисне педалът
Иначе за ускорението съм съгласен - опитва се максимално бързо да ускори, докато ръчно може да ускоряваш много по-плавно ... аз лично не харесвам агресивният стил на каране, особено за автоматик.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
Колеги, забележете поведението на автомобила с включен/изключен автопилот на спускане! На автопилот моментния разход пада, но остава някъде 2,5 - 3,5 /100, докато без автопилот, на "ръчно" управление моментния разход се занулява 0,0/100... Когато е включен автопилота явно автомобила не може да остане "по инерция", защото електрониката е поела контрола и е винаги готова да поддържа точно установената скорост.
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 346
Threads: 31
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Ми незнам, при мен как и да го карам, и да бутам ми дава 2 литра отгоре на темпомат, преди два дни ми сподели мнението и приятел със лексус RX350
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Spurs Wrote:Колеги, забележете поведението на автомобила с включен/изключен автопилот на спускане! На автопилот моментния разход пада, но остава някъде 2,5 - 3,5 /100, докато без автопилот, на "ръчно" управление моментния разход се занулява 0,0/100... Когато е включен автопилота явно автомобила не може да остане "по инерция", защото електрониката е поела контрола и е винаги готова да поддържа точно установената скорост. Не знам как е логиката и управлението когато колата е на Cruise Control, но ще направя един опит - да го карам с постоянна скорост, но без автопилот, за да го засека. Но мисля да го зареда до горе, да мина определени км и пак догоре, защото това е най-истинският разход
Иначе на DIM-a може да си показва каквото иска. Най-точно и бързо показва литрите в резервоара, защото количеството се променя при всеки един малък наклон, т.е. реагира веднага
Но специално за Cruise Control-а мога да споделя и мнение от друг автомобил - Октавия, който го карам всеки ден и определено е по-икономична с компютърното управление ... но тя е с ръчни скорости, тежи 1300 кг и не е камионче :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
По мои впечатления (разстояние София-Лайпциг-София), по-икономично (и то с около 10-тина %) е с круиза.
Често го правя това разстояние и съм си правил експерименти.
Резултата е идентичен за бензиновата и за дизеловатa ми красавици.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
|