The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Харчи масло Волво S60

#11
Всички многоклапанови двигатели харчат по много масло на дълъг път, особено на магистрала и особено след като поостареят. Моята почти не харчи в града, но на дълъг път си отива към 600-700 мл на 1000 км. Изборът е на собственика - около 1500 -2000 лв за ремонт или колкото масло и е нужно. След ремонта освен харча на масло друга разлика няма да има.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#12
Не съм напълно съгласен с това. Много масло харчат неизправните двигатели. Астрата ми (1.6, 16V) харчеше много масло на магистралата - особено през лятото и особено след като с това масло съм минал 5-6 000 км. Известно време търпях, пробвах добавки, но без успех. А така все да проверявам под капака, нещо не ми беше по вкуса. И тъй като имах възможност, направих ремонт. Ремонтът ми излезе 680 лв. и включваше: г-ра глава, г-ра всмукат., г-ра капак, семеринги, гумички, биелни лагери, сегменти, шлайф глава, шлайф клапани. След ремонта продължи да похарчва масло, но след около 5000 км. напълно спрях да доливам. В момента тази 16-клапанова астра на 210 000 км. практически не гори масло.
За другото си прав - други разлики няма. Същата кола е, върви по абсолютно същия начин. От ремонта спечелих спокойствие и спестявам по около 50 лв. на година от това, че вече не доливам масло. След около 14 години ремонтът ще се изплати :mrgreen: .

П.П. Преди няколко дни се върнах от морето и установих, че и Волф (волвото ми) сериозно похарчва масло на дълъг път с висока скорост. Там някъде е изгорил и той - 500-600 мл. за 1000 км. Не ми се дават пари за ремонти, а и не съм наясно колко ще струва подобен ремонт при дизелов двигател. Решил съм да пробвам с една добавка, по-точно с концентрат за обработка на метал. Ще видим какво ще излезе от това.
Reply

#13
Според мен зависи от самия двигател и от състоянието му. В този ред на мисли се сещам за 2.8i на Ауди от 1998, на който в книжката му пише, че може да харчи до литър и нещо на 1000км.
Reply

#14
680 лева на астричката - яко, но на шлепо (VOLVO-то) само биелни лагери и сегменти са по 100 кинта бройката или иначе казано за 5 цилиндров 5 биелни х100 + 5 сегмента(комплект)х100 = 500+500 = 1000 САМО за биелни лагери и сегменти.
Гарнитура глава 5 циндрова - 90 кинта
Шлайф/реглаж глава - 200 кинта (реглажа става през едни дупчици на капака има трикове, някой ако го вълнува ще споделя)
Силикон за затваряне капака на главата - 60 кинта за 50 мл (стига за 2 ремонта капак+картер и остава като за още един картер)
гарнитури всм. и изпуск. стредно по 20-25 кинта - общо 50
гарнитури разни (водни, О-пръстени легла свещи, О-пръстени картер, соленоид). Водни 3 бр по около 6-7 парчето. О-пръстени свещи по 3 кинта заместители или по 5 кинта ориджиналдЪ (5 броя, нали ... демек 25лева). Гарнитура соленоид 15 кинта (може и за 8 ама не е за препоръчване, защото няма цедка). Гарнитура дроселова клапа - 8-9 лева.
Малко скоби (само качествени ей - вюрт!) 5-10-15 кинта според нуждите
Препарати за почистване, гъбички, валяче, телени четки ала-бала по 2 по 3 по 5 лева ама те си се трупат
Те така ....

А към автора на темата - пич какво е това 10W-40 ?!? карай още малко с него и цифрите по-горе + биелни лагери ще са твоята съдба. Ако се чудиш откъде съм наясно с цените, процедурите и т.н. - приятно гледане:
6 цилиндров от отваряне до затварянето му
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#15
Много кофти случка yuckuJackD,
операцията с отваряне на мотора вследствие на нормално износване ли беше или имаше някакъв инцидент с мазането или охлаждането.
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Reply

#16
На 250-300к явно си им е нормално да се извърши тази процедура. При мен имаше биелен лагер за смяна, при други проблемите са свързани с много нагар по клапаните, но като цяло общото е че на толкова километри ключовете на сегментите се срещат. Странно но факт.
3 от 5 при изваждане картинката беше такава:
[Image: 030943360.jpg?r=0]
На масления сегмент и 3-те са в една линия, а 2-и компресорен е на по-малко от 90 градуса (при 120 по книга). Дали не бута мазнУто, а Smile

п.п.
Ааааа и маслото .... тези двигатели са проектирани през 90-е. Влизат в производство края на 90-е и продължават да бъдат произвеждани и днес. До тук много добре. Обаче! Когато са проектирали Volvo Modular Engine, инженерчетата са имали предвид гамата масла от текущия основен доставчик на работодателя си, но през 2000-а иде Ford барабар със всичките си контракти към различни фирми и познайте кой е сред тях - Castrol. Съответно са получили комада "За всеки двигател подберете масло от гамата на Castrol". Това пак добре, но пак има ОБАЧЕ - постарали са се да скрият всякаква информация относно първоначално предвидените масла. Има много спорове какво точно е било. Тук-там се намират фенове като нас, които изровиха стари фактури отпреди ерата на Форд, но на тях не пише достатъчно инфо. Както и да е, ако някой го вълнува да си направи собствено проучване по въпроса и сам да си направи изводите с какво масло трябва да си кара колата. Аз няма да се наема да давам "съвети", но 10W-40 определено не е вискозитета за тези двигатели. Да не говорим че маслото си има и свойства, трябва да отговаря на стандарти - А1, А3, А5, Б1, Б* *** , С1, С**** и други, а спора е именно тук.
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#17
VIS !!! благодаря ти за изчерпателния подробен отговор и си адцки прав Smile)))
Reply

#18
благодаря и на другите колеги заслужихте си по бира Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)