05-04-2007, 05:41 AM
Основният възел в климатичната техника от този вид е компресора. При автомобила компресора взима движение от двигателя посредством (най-често) електромагнитен съединител. Т.е. компресора или работи, или не. Според мен не може да става дума за инверторен тип климатик в автомобила, тъй като на самия компресор, който се явява консуматора на енергия, не може да се регулират оборотите независимо от тези на двигателя.
Разликата между "климатика" и "климатроника", както ги наричаме е в това, че при климатика пускаш (примерно) да духа студено и го регулираш според усещанията си. Докато при климатроника задаваш температура, която се следи и поддържа.
Пример1: Имаш климатроник. Тръгваш на път рано сутринта и навън е 16 градуса. Настройваш си температура в купето 22 градуса. Започва отопление до достигане на зададените 22 градуса. Вентилатора в началото духа силно, като колкото повече достига зададената температура, толкова по-слабо духа. След няколко часа температурата навън вече е 28 градуса. Но автоматиката на климатроника вече си е свършила работа и е започнало охлаждане за да се поддържат 22-та градуса. Ако външната температура е 22, и в купето е 22, копресора просто не работи. Той не работи и в случаите, когато и при температурна разлика от външната, зададената температура е достигната.
Пример2: Имаш климатик. При същата ситуация тръгваш сутринта и си пускаш отопление. Позатопляш се, намаляваш го. В един момент го изключваш. Да ама навън започва да става жешко. Тогава пък включваш охлаждането, докато ти стане студено и започваш да регулираш силата му според усещанията си.
Разликата между "климатика" и "климатроника", както ги наричаме е в това, че при климатика пускаш (примерно) да духа студено и го регулираш според усещанията си. Докато при климатроника задаваш температура, която се следи и поддържа.
Пример1: Имаш климатроник. Тръгваш на път рано сутринта и навън е 16 градуса. Настройваш си температура в купето 22 градуса. Започва отопление до достигане на зададените 22 градуса. Вентилатора в началото духа силно, като колкото повече достига зададената температура, толкова по-слабо духа. След няколко часа температурата навън вече е 28 градуса. Но автоматиката на климатроника вече си е свършила работа и е започнало охлаждане за да се поддържат 22-та градуса. Ако външната температура е 22, и в купето е 22, копресора просто не работи. Той не работи и в случаите, когато и при температурна разлика от външната, зададената температура е достигната.
Пример2: Имаш климатик. При същата ситуация тръгваш сутринта и си пускаш отопление. Позатопляш се, намаляваш го. В един момент го изключваш. Да ама навън започва да става жешко. Тогава пък включваш охлаждането, докато ти стане студено и започваш да регулираш силата му според усещанията си.
460GLE 1,8i(1991) -> V40 1,8i Sportline(1998) -> S80 D5 (2002) 198hp/4100, 415Nm/1660-3000