The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Дросел С 70 Почистване

#11
Tisho Wrote:
GT1 Wrote:Да, за по-новите волва след 2000-та е добре да се "ресетне" ЕТМ-а (Electronic Throttle Module).
Да, той е самообучаващ се и се нагажда (помни) по стила на каране на шофьора.
Но за коли преди 2000-та година дилърската програма на Волво Vida-Dice е безсилна!
Тя няма как да помогне в случая с колата на колегата juji7 - Волво С70, 2.0, с код на двигател В5204 Т3 - 226 к.с. и година на производство 1999.
:!:
И затова писах в поста си:
Не. Само карай.


Ъ... Confusedhock:
Колата ми е 1999г. Със същия мотор, но с по-малката турбина -> B5204T4, Дроселовата клапа е почиствана вече няколко пъти, като последния път Роби пред мен и ресетна настройките с VIDA...
Като и се ресетнат настройките първите 50-ина км дроселовата клапа се държи малко странно, като отнемеш газ-та оборотите падат до нормалните на празен ход бавно, След 50-ина км заработва нормално. И е нормално да и се ресетнат настройките, защото като натрупа нагар клапата стои отворена много повече(на празен ход), от колкото когато е чиста.
Клапата се "самообучава" не по стила на каране а по поведението на мотора, вид-а на горивото и колко е зацапана. По този начин усигорява по-правилна работа на мотора. Wink

Тишо, S80 e кола по-нова концепция и с повече електроника и по-съвременен (по-богат) софтуер.
При теб се е получило и това е чудесно.

Но ние имаме за поддръжка и 80-ки и C70-ки от тези години, които НЕ реагират на VIDA-та.
Да, за първите 20-30-50 км колата се държи неадекватно, защото дроселната клапа не се е самоадаптирала.
А от стила на каране зависи работата на мотора, което обяснява термина "самообучение и адаптиране".
И това го доказва твоето твърдение -> чистиш, ресетваш и 50 км. колата се държи "странно".
И да не ресетнеш клапата, колата пак ще се държи странно.
Което доказва факта, че ресета не е фатално важен.
И без него колата ще се самоадаптира рано или късно и според стила на каране на шофьора.
Повтарям:
Затова писах на колегата: Само карай.
Защо да си дава парите за компютърна намеса, когато рано или късно работата на мотора ще се успокои?
Arrow

Правил съм си опити да карам двадесетина км. по Околовръстното след чистене на дросел плавно, меко и лежерно.
Колата по-бързо "свиква" и не клати така оборотите.
Пробвал съм след чистене на дросел с нервно каране 20-30 км. газ-спирачка и резултатът в този случай е почти плачевен.
Чудиш се как да издадеш после кола на клиента с такива мощни оборотни отклонения.

Извод:
Да, ресет - желателен. Но не успокоява двигателя след чистенето на дросела.
Без ресет, колата след определен пробег сама си влиза в нормите на обороти празен ход.
Това е.

Дано да съм бил полезен.
Smile
Учредител на Волво клуб България 2006
Клубна карта № 0009
----------------------------------------------
Учредител на Клуб Волво Приятели 2012
----------------------------------------------
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.magisto.com/video/Mw8WNghWECErRUdpYw">http://www.magisto.com/video/Mw8WNghWECErRUdpYw</a><!-- m -->
Reply

#12
На колегата волвото трябва да е с жило на гъста...така,че няма какво да се ресетва и прочие.
d5-евтин пушек....
Най-скъпите ми снимки са от камерите на КАТ!
Reply

#13
GT1 Wrote:Тишо, S80 e кола по-нова концепция и с повече електроника и по-съвременен (по-богат) софтуер.
При теб се е получило и това е чудесно.

Но ние имаме за поддръжка и 80-ки и C70-ки от тези години, които НЕ реагират на VIDA-та.
Да, за първите 20-30-50 км колата се държи неадекватно, защото дроселната клапа не се е самоадаптирала.
А от стила на каране зависи работата на мотора, което обяснява термина "самообучение и адаптиране".
И това го доказва твоето твърдение -> чистиш, ресетваш и 50 км. колата се държи "странно".
И да не ресетнеш клапата, колата пак ще се държи странно.
Което доказва факта, че ресета не е фатално важен.
И без него колата ще се самоадаптира рано или късно и според стила на каране на шофьора.
Повтарям:
Затова писах на колегата: Само карай.
Защо да си дава парите за компютърна намеса, когато рано или късно работата на мотора ще се успокои?
Arrow

Правил съм си опити да карам двадесетина км. по Околовръстното след чистене на дросел плавно, меко и лежерно.
Колата по-бързо "свиква" и не клати така оборотите.
Пробвал съм след чистене на дросел с нервно каране 20-30 км. газ-спирачка и резултатът в този случай е почти плачевен.
Чудиш се как да издадеш после кола на клиента с такива мощни оборотни отклонения.

Извод:
Да, ресет - желателен. Но не успокоява двигателя след чистенето на дросела.
Без ресет, колата след определен пробег сама си влиза в нормите на обороти празен ход.
Това е.

Дано да съм бил полезен.
Smile
Big Grin Да,наистина беше полезен!И много се кефя като видя такива твои отговори - по същество,компетентни,подробни,с цел помощ, без зкачки,без сарказъм...Поздравления за което!
Reply

#14
Момчета моля ви не разправяйте заради моят толкова прост въпрос.А аз дори не разбрах какво да правя.Объркахте ме съвсем.Да карам така или да ходя на диагностика.....????????????
Reply

#15
juji7 Wrote:Момчета моля ви не разправяйте заради моят толкова прост въпрос.А аз дори не разбрах какво да правя.Объркахте ме съвсем.Да карам така или да ходя на диагностика.....????????????
Карай така!След 40-50 км ако има проблем с оборотите,тогава диагностика,но не би трябвало!
Reply

#16
pliva Wrote:
GT1 Wrote:Тишо, S80 e кола по-нова концепция и с повече електроника и по-съвременен (по-богат) софтуер.
При теб се е получило и това е чудесно.

Но ние имаме за поддръжка и 80-ки и C70-ки от тези години, които НЕ реагират на VIDA-та.
Да, за първите 20-30-50 км колата се държи неадекватно, защото дроселната клапа не се е самоадаптирала.
А от стила на каране зависи работата на мотора, което обяснява термина "самообучение и адаптиране".
И това го доказва твоето твърдение -> чистиш, ресетваш и 50 км. колата се държи "странно".
И да не ресетнеш клапата, колата пак ще се държи странно.
Което доказва факта, че ресета не е фатално важен.
И без него колата ще се самоадаптира рано или късно и според стила на каране на шофьора.
Повтарям:
Затова писах на колегата: Само карай.
Защо да си дава парите за компютърна намеса, когато рано или късно работата на мотора ще се успокои?
Arrow

Правил съм си опити да карам двадесетина км. по Околовръстното след чистене на дросел плавно, меко и лежерно.
Колата по-бързо "свиква" и не клати така оборотите.
Пробвал съм след чистене на дросел с нервно каране 20-30 км. газ-спирачка и резултатът в този случай е почти плачевен.
Чудиш се как да издадеш после кола на клиента с такива мощни оборотни отклонения.

Извод:
Да, ресет - желателен. Но не успокоява двигателя след чистенето на дросела.
Без ресет, колата след определен пробег сама си влиза в нормите на обороти празен ход.
Това е.

Дано да съм бил полезен.
Smile
Big Grin Да,наистина беше полезен!И много се кефя като видя такива твои отговори - по същество,компетентни,подробни,с цел помощ, без зкачки,без сарказъм...Поздравления за което!
Аз също се "кефя" на споровете, Пламене!
Особено ако са подкрепени с факти. А също и опит! И разбира се най-важното - извод на края!
Това са истинските спорове, останалото е чисто "плямпане".

Към авторът - не знам дали си усетил, обаче предизвика изясняване на ситуацията не само за теб, а и за останалите (включително и мен). И то по интересен начин ;-)
Аз лично много се радвам като виждам компетентни хора да спорят, защото от спора им излиза истината ;-)

Поздрави на всички!
Явор
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#17
И аз също се радвам, когато по този начин се поднася информацията,! Когато знанието носи полезна информация, мисля, че всички извличаме полза и научаваме урок! Wink

Към колегата juji7, какво не ти стана ясно, колегата Жоро Терзиев ти обясни нещата доста просто, сядаш и караш, няма нужда от диагностика!

Поздрави
Volvo For life!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)