The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo S80 T6 - смяна на катализатори

#11
Tisho Wrote:Това с гасненето при изключване от скорост е типичен симтом на проблеми с дроселовата клапа. Wink

Прочетете колата с VIDA и тя ще си каже какво я боли, понеже китайските ELM-ове могат да четат само комп-а на мотора и то само стандартните за OBD2 кодове.

Проблема с дросел клапата вече го имах и беше решен. Разликата там е че колата не можеше да държи обороти, когато е на място и стигаше да гасне на светофари и т.н. В движение обаче проблеми нямаше. След като почистихме клапата, колата си заработи перфектно.
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive."
Reply

#12
Kainy Wrote:Проблема с дросел клапата вече го имах и беше решен. Разликата там е че колата не можеше да държи обороти, когато е на място и стигаше да гасне на светофари и т.н. В движение обаче проблеми нямаше. След като почистихме клапата, колата си заработи перфектно.


И какви грешки записва дросел-клапата? Това с запушването и отпушването на гърнетата и катализаторите - слабо вероятно. При мен се беше раздрънкал катализатора, преди да го сменя и пак нищо не се беше запушило.

При включен климатик като включва и изключва компресора играят ли оборотите?
Reply

#13
Когато дросела беше запушен излизаше грешка за емисиите. Сега катализаторите ми е ясно че не са запушени, но нещо друго си играе с работата на мотора и то явно не е механичен проблема, тъй като както споменах, докато работи колата и мотора се тормози, при изчистване на грешките, заработва нормално. Грешките след това се набиват само в движение, като мощността на двигателя намалява повече и повече с всеки следващ километър. Въпроса е дали ламбда сондата може да доведе до такова поведение или може да има и друг виновник.
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive."
Reply

#14
Каране и четене с VIDA-DICE едновременно!
Това е отговора на проблема.

Не знаех, че гърнета се "почистват" със сгъстен въздух! Confusedhock:

Относно температурата в изпускателната с-ма - тя обикновенно варира от 260-280 в началото до към 60-80 градуса на последното гърне.

Ако колата "умира" в движеие, е хубаво тогава да се премери температурата с дист.термометър на въпросните гърнета (катализатори).

Ако разликата в началото и края на гърнето е от от порядъка на 20-30 градуса - няма проблем.
Но ако е 80-100 градуса и нагоре - тогава категорично говорим за запушен катализатор!

Ако разликата между две съседни гърнета е от същия порядък (100-тина градуса) - ПАК имаме запушено гърне (катализатор).

И последна проверка - при "умряла" и неизгасена кола е хубаво някой да застане отзад на ауспуха и да си сложи ръката, докато шофьора я форсира.
Струята на изходящите газове при запушено гърне (катализатор) е твърде оскъдна :!:

ПП:
Проблем с една от сондите никога не може да докара колата до това състояние - да загуби мощност и да изгасне.
Учредител на Волво клуб България.
Притежател на  клубна карта № 0014.

VOLVO 460  1.7  '91
За помощ: 089 66 42 887
[Image: 362784.gif]

Няма по-голяма сила от усмивката и добрата дума!
Reply

#15
Катализаторите не сме ги чистили със сгъстен въздух. Просто майстора така провери как пропуска въздух и проблеми нямаше. На място при форсиране също си изкарва газове нормално. Това с меренето на температурата не съм се сещал да го правя, та мога да пробвам.

Иначе сега ще си я връзват с истинска диагностика и ще се гледа.

Пак повтарям, че проблема се появи след като беше свалена генерацията и качена обратно. Преди това колата си вървеше безпроблемно и единствено се оплаквах че гърнетата греят много, но не постоянно. Затова и исках да знам дали проблема може да има изощбо нещо общо със свалянето на генерацията (т.е. разкачане и закачане на ламбдите) или просто може да е съвпадение, което няма да ми бъде за пръв път Smile
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive."
Reply

#16
Скъпи братовчеде,смени си катализаторите,както говорихме и изчакай Ники,да Ти направи диагностиката.
Ако не той,отиди до МП Люлин и не се вкарвай във филми(там само диагностика).
А проблема със една от сондите,може да докара до много други проблеми,които не си описал.При сваляне на генерацията,може да сте скъсали кабел на сонда или да не сте закачили нещо откачено по електриката.
Останалите неща,след като дойдеш на гости във Варна.
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply

#17
В крайна сметка се оказаха ламбда сондите и по-точно че бяха разместени, как точно не разбрах, но сега колата си върви нормално... Поне докато не почна да бучи нещо покрай двигателя като подам газ, ама това явно е нов проблем, щото не ми стигат Smile. Ще го мисля утре.

Иначе все още си греят катализаторите, като ги усещам дори като си подам ръката през прозореца Smile. Ще ги потествам още малко и ако реша че са заминали, първо ще ги изтърбуша да видя как ще е, пък после ако се налага ще сложа други гърнета.
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive."
Reply

#18
Kainy Wrote:,

Иначе все още си греят катализаторите, като ги усещам дори като си подам ръката през прозореца Smile.

:roll:
Като се включи перката на двигателя, горещия въздух излиза покрай предните гуми.
Няма как да не го усетиш като си подадеш ръката през прозореца. :mrgreen:
А като си на климатик перката работи постоянно и около вратите постоянно е жега. Wink :mrgreen:
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)