Posts: 327
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Feb 2008
Reputation:
1
От сравнението личи че или не си запознат с йерархичната система от близкото минало, или не си внимавал, когато въпросните субекти са ти говорили, за да направиш обективно сравнението си.
Всяко познание е достойно за уважение, дори познанията на "JMI" относно комсомолската и партийна йерархичната структура, но днес точно 71 години от изпълнение на първите смъртните присъдите на най-достойните българи от Народния съд е светотатство.
Тази полемика не помага с нищо на колегата "tihorib".
Характерно за метаново-въздушната горивна смес е по-ниската скорост на горене в сравнение на бензиново-въздушната смес, вследствие на което за да работи двигателя добре се налага момента на запалване да се коригира с по-голямо предварение било то с аванспроцесори при по-старите уредби или директно от компа на метановия инжекцион при съвременните. При по-високи обороти въпреки по-голямото предварение продължава горенето и в изпускателния колектор, което натоварва топлинно клапаните. Характерно за турбодвигателите е по-високото термично натоварване вследствие на това, че количеството гориво и въздух са в повече, правопропорционално на налягането на турбокомпресора. За достоверността на данните на таблицата на Флашлюб не мога да гарантирам, просто съм го прочел и запомнил. И то това написано по-горе моят извод е че тази покупка е рискована - защото двигателя е работил в по-тежък термичен режим от колкото е проектиран. При проектиране на двигатели главен принцип е формообразуването и в по-малка степен на умора на материала. На якост и на обща устойчивост детайлите в повечето случаи са преоразмерени многократно, така че работата на метан може да не е дала отражение на ресурса на двигателя, но може и да го е намалила.
С описаното по-горе обосновавам първия си пост.
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Nicky Wrote:Характерно за метаново-въздушната горивна смес е по-ниската скорост на горене в сравнение на бензиново-въздушната смес, вследствие на което за да работи двигателя добре се налага момента на запалване да се коригира с по-голямо предварение било то с аванспроцесори при по-старите уредби или директно от компа на метановия инжекцион при съвременните. При по-високи обороти въпреки по-голямото предварение продължава горенето и в изпускателния колектор, което натоварва топлинно клапаните. Характерно за турбодвигателите е по-високото термично натоварване вследствие на това, че количеството гориво и въздух са в повече, правопропорционално на налягането на турбокомпресора. За достоверността на данните на таблицата на Флашлюб не мога да гарантирам, просто съм го прочел и запомнил. И то това написано по-горе моят извод е че тази покупка е рискована - защото двигателя е работил в по-тежък термичен режим от колкото е проектиран. При проектиране на двигатели главен принцип е формообразуването и в по-малка степен на умора на материала. На якост и на обща устойчивост детайлите в повечето случаи са преоразмерени многократно, така че работата на метан може да не е дала отражение на ресурса на двигателя, но може и да го е намалила.
С описаното по-горе обосновавам първия си пост. Доста добре обяснено!
При Пропан-Бутан предверението е малко и въпреки това - турбо моторите страдат след продължително каране с високо ЕГТ (прогорени клапани, лопатки на турбина, сцепени колектори).
При Метан - ... хм, доста бавно гори и му трябва сериозно предверение, както е обяснено. Както при всички "силни" горива, горивният процес излиза извън камерата над определени обороти.
Сега някой ще каже "Ами нали Волво имат бензинов мотор Bi-Fuel?" ... да, имат, не само Волво, но материалът на частите, които са подложени на повече натоварване, било то от топлина или удар, е друга сплав или съответно друга стомана, друг алуминий, друг чугун.
Българинът е свикнал да хитрее, но обикновено остава прецакан :lol: :mrgreen:
@ Nicky - Моля те да на навлизате в излишна полемика за социдиалистичното ни минало, няма смисъл Аз също съм върл анти-комунист, съгласен съм с мнението ти за газифициране на автомобилите, смятам че си интелигентен човек и не се провокираш лесно
BG VOLVO Member #00409
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Така внесената яснота прави нещата малко по-разумни. И все пак остава въпроса, защо таксита са масово на метан, с инсталирани не фабрични уредби. Карат ги по незапомнен брой километри и сметката излиза. Явно са късметлии или някой може да внесе малко по-сериозно обяснение на нещата. От друга страна, интересно ми е колегата, какъв пробег ще му направи на това xc90, че метана да го скапе.
Българина е свикнал да "хитрее" поради финансова невъзможност да си позволи норммалното. Ако работи за заплатата на средно статистическия Европеец едва ли ще си помисли за метан и други щуротии.
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 327
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Feb 2008
Reputation:
1
За колите направени фабрично на метан клапани, глави, фази на разпределителни валове и доста други неща са изменени спрямо двигателя който е само на бензин. При мотори модел от преди 25-30-40 години всичко е направено доста по-масивно - за сравнение навремето един двигател - 1200-1300 куб.см събираше 10-11 л. антифриз и 4-4.5 л масло, сегашните - 5-6 л. антифриз и около 3 л. масло- това е косвен признак, но според мен е показателен. Забелязал съм че повечето таксита са с по-стари модел двигател - Хюндай - по-стари модели на Митцубиши, Дачия - стари на Рено, Деу (Шевролет- корейски) стари модели на Опел и т.н. Може би като са по-масивни елементите повишеното термично натоварване не е толкова пагубно, а и такситата се карат главно градско с по-ниски обороти. Всичко написано по-горе е лично мнение.
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Напълно е възможно, но трябва да знаем, колко е ресурса на един Т6 например при нормални условия на експлоатация. Аз съм виждал милионник такъв. Ако приемем, че това е живота на един двигател, което е много условно, трябва да се изчисли до каква степен карането на метан износва компонентите, което е почти невъзможно, а от там да се даде ясна представа, с колко се съкращава живота на този двигател. В края на краищата всичко това е трудно да получи практическо изражение и в повечето случаи остава на теория, но аз лично си правя следния извод съдейки от практиката, която показва, че кола на прилична възраст (5-10 годишна) карана на метан със съборен двигател не съм виждал. Ако все пак има това най-вероятно са единични бройки.
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
От покупка на XC90 отидохте на спорове - бензин, метан, дървени въглища,
Така не помагате на колегата пуснал темата и накрая ще се наложи намесата на модератор! :!:
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Tisho Wrote:От покупка на XC90 отидохте на спорове - бензин, метан, дървени въглища,
Така не помагате на колегата пуснал темата и накрая ще се наложи намесата на модератор! :!:
Тишо,
целта не е тази, много полезни неща се изписаха, само съжалявам, че изострихме малко тона с колегата Nicky от Търново, за което използвам случая да му се извиня задочно. Надявам се и питащия в тази тема да вземе участие, все пак той проявява интерес към конкретната с кола на метан.
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 327
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Feb 2008
Reputation:
1
За съжаление и аз се провокирах много елементарно, но дядо ми е с изпълнена смътна присъда от народния съд и с всички последствия за семейството и затова имам пълна непоносимост (най-меката дума дума) към комунистическото минало ( отново най-меко се изразявам). "JMI" се е опитал да се изчистят мненията по темата от плявата написана от технически неграмотни хора и с леко менторския си изказ ме е провокирал.
Поздрави!
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Posts: 2
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
Благодаря ви колеги по принцип обичам бензиновите двигатели но май по-добрият вариант ще е дизел. Още един път сърдечни благодарности.
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Nicky Wrote:За съжаление и аз се провокирах много елементарно, но дядо ми е с изпълнена смътна присъда от народния съд и с всички последствия за семейството и затова имам пълна непоносимост (най-меката дума дума) към комунистическото минало ( отново най-меко се изразявам). "JMI" се е опитал да се изчистят мненията по темата от плявата написана от технически неграмотни хора и с леко менторския си изказ ме е провокирал.
Поздрави!
Колега, се е ориентирал вече гледам, сега да направим малко офтопик.
Моят дядо пък беше емигрант от 48-ма година след като са му вземали всичко и заплашили със смърт. Семейството ми от Южна България е разпиляно в Северна, баща ми е бил изпратен в трудови войски, без право на више образование, филма е дълъг и тъжен, така че аз имам не по-малко причина да ги мразя, но когато човек търси обективност е лошо да бъде сравняван с комсомолски секретар.
Да не говорим, че тези същите ви управляват и сега в България и нищо реално не се е променило. Правят, каквото си искат с вас и с живота ви. Май е време да насочим негативната си енергия към тях, а не тук.
Volvo For life!
|