The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ръчна спирачка - накладки?

#1
Колеги, днес смених накладки за ръчната спирачка. Имам едно питане, защото ми се стори доста интересна ситуацията.
На задните колела има два вида накладки за спиране - едните са дискови и са както на предните колела. Другите са барабанни и са свързани само с жилото на ръчната спирачка - т.е. за ръчната.
И след като почти не съм я ползувал, от какво аджеба се износват? И те ли участвуват в спирането и по какъв начин?
460GLE 1,8i(1991) -> V40 1,8i Sportline(1998) -> S80 D5 (2002) 198hp/4100, 415Nm/1660-3000
[Image: v.gif][Image: o.gif][Image: l.gif][Image: v.gif][Image: o.gif]
Reply

#2
Колеги, днес смених накладки за ръчната спирачка. Имам едно питане, защото ми се стори доста интересна ситуацията.
На задните колела има два вида накладки за спиране - едните са дискови и са както на предните колела. Другите са барабанни и са свързани само с жилото на ръчната спирачка - т.е. за ръчната.
И след като почти не съм я ползувал, от какво аджеба се износват? И те ли участвуват в спирането и по какъв начин?


Attached Files Thumbnail(s)
   
460GLE 1,8i(1991) -> V40 1,8i Sportline(1998) -> S80 D5 (2002) 198hp/4100, 415Nm/1660-3000
[Image: v.gif][Image: o.gif][Image: l.gif][Image: v.gif][Image: o.gif]
Reply

#3
Интересен въпрос. Аз като купувах колата (S 60) от Германия се договорих със собствениците да ми сменят дисковете + накладките (можеха да изкарат още, но...). Смениха ги, но не остана време за накладките за ръчната. Интересното беше, че и накладките на ръчната бяха доста износени. Смених си ги тук. Дали пък наистина работят заедно... А аз си мислех, че някой заплес там просто си е покарал на ръчна... Колата беше на малко над 110 х. км. От историята на ав-ла, която ми дадоха, не видах смяна на накладки...
Ще ми е инресно да прочета компетентно мнение от някой колега.

Спокоен уикенд на всички.
Safety First!
Reply

#4
Интересен въпрос. Аз като купувах колата (S 60) от Германия се договорих със собствениците да ми сменят дисковете + накладките (можеха да изкарат още, но...). Смениха ги, но не остана време за накладките за ръчната. Интересното беше, че и накладките на ръчната бяха доста износени. Смених си ги тук. Дали пък наистина работят заедно... А аз си мислех, че някой заплес там просто си е покарал на ръчна... Колата беше на малко над 110 х. км. От историята на ав-ла, която ми дадоха, не видах смяна на накладки...
Ще ми е инресно да прочета компетентно мнение от някой колега.

Спокоен уикенд на всички.
Safety First!
Reply

#5
rokoko Wrote:Колеги, днес смених накладки за ръчната спирачка. Имам едно питане, защото ми се стори доста интересна ситуацията.
На задните колела има два вида накладки за спиране - едните са дискови и са както на предните колела. Другите са барабанни и са свързани само с жилото на ръчната спирачка - т.е. за ръчната.
И след като почти не съм я ползувал, от какво аджеба се износват? И те ли участвуват в спирането и по какъв начин?

Не, Роки, те не участват в спирането.
Те са пасивни и са система в системата.
Задействат се единствено от жилата на ръчната.
Такова е конструктивното решение почти във всички лимузина от горния клас на всеки авто-производител. Ръчната е независима и самостоятелна система от крачната спирачка.
А като размери едно, че диаметъра им (общия) е значително по-малък от на която и да е кола с барабанни спирачки отзад.
И второ - са със значително по-малък феродов ресурс. Нещо от порядъка на 3-4 мм. То повече и не трябва!
Я се опитай да потеглиш на пълна ръчна. :?

пп:
Абе ти що се чудиш? :roll:
Че като идваш на всяка среща, не си ли забелязал какви тест-драйфове сме си правели с твоята кола.
То не беше каране на задни гуми, само на леви, само на десни гуми, въртене на място с пълна газ и дигната ръчна, обездка, паркур, прескачане на препятствия с 200 лева в час, скокове от трамплин, подводен риболов, рафтинг и т.н. и т.н. Tongue Big Grin
И после що нямам ръчна? Айде холан! Не на нас тия! :wink: [-X #-o
Reply

#6
rokoko Wrote:Колеги, днес смених накладки за ръчната спирачка. Имам едно питане, защото ми се стори доста интересна ситуацията.
На задните колела има два вида накладки за спиране - едните са дискови и са както на предните колела. Другите са барабанни и са свързани само с жилото на ръчната спирачка - т.е. за ръчната.
И след като почти не съм я ползувал, от какво аджеба се износват? И те ли участвуват в спирането и по какъв начин?

Не, Роки, те не участват в спирането.
Те са пасивни и са система в системата.
Задействат се единствено от жилата на ръчната.
Такова е конструктивното решение почти във всички лимузина от горния клас на всеки авто-производител. Ръчната е независима и самостоятелна система от крачната спирачка.
А като размери едно, че диаметъра им (общия) е значително по-малък от на която и да е кола с барабанни спирачки отзад.
И второ - са със значително по-малък феродов ресурс. Нещо от порядъка на 3-4 мм. То повече и не трябва!
Я се опитай да потеглиш на пълна ръчна. :?

пп:
Абе ти що се чудиш? :roll:
Че като идваш на всяка среща, не си ли забелязал какви тест-драйфове сме си правели с твоята кола.
То не беше каране на задни гуми, само на леви, само на десни гуми, въртене на място с пълна газ и дигната ръчна, обездка, паркур, прескачане на препятствия с 200 лева в час, скокове от трамплин, подводен риболов, рафтинг и т.н. и т.н. Tongue Big Grin
И после що нямам ръчна? Айде холан! Не на нас тия! :wink: [-X #-o
Reply

#7
Благодаря за компетентния отговор, BOCK GT1. Много убедителен ... особено в ПП Smile
Safety First!
Reply

#8
Благодаря за компетентния отговор, BOCK GT1. Много убедителен ... особено в ПП Smile
Safety First!
Reply

#9
Рара Wrote:Благодаря за компетентния отговор, BOCK GT1. Много убедителен ... особено в ПП Smile
да, и мен поспеписа ме убеди Big Grin
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър Big Grin
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
Reply

#10
Рара Wrote:Благодаря за компетентния отговор, BOCK GT1. Много убедителен ... особено в ПП Smile
да, и мен поспеписа ме убеди Big Grin
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър Big Grin
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)