The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Сваляне на акумулатора на XC90 за зареждане

#1
Здравейте, колеги. Понеже скоро взех колата 2006 XC90 и доста е поседяла преди да я купя ми се иска да сваля акумулатора и да го заредя на зарядно. Има ли някаква специална процедура, която трябва да се спазва и има ли опасност да се прецака нещо по електрониките след такова упражнение. Това което прочетох в интернет като последователност звучи така преведено с Google Translate:
Махане:
1. Изключете всичко по централната конзола - Радио и всички функции на ECC да са изключени (духалки, AC , отопляеми седалки и т.н. ...)
2. Изчакайте 5 или повече минути, след като ключът е изключен, за да сте сигурни, че всичко в автомобила е изключено.
3. Махнете минусовата клема и след това плюсовата

Слагане
1. Поставете ключа и превключете в положение II
2. Закачете плюсовата клема и след това минусовата
3. Изключете ключа
4. Заключете и отключете колата

тук има и едно клипче с подобни указания и с процедури по калибриране на духалката и люка след това - <!-- m --><a class="postlink" href="https://youtu.be/ZoVd50ubJfg">https://youtu.be/ZoVd50ubJfg</a><!-- m -->

Моля да споделите вашите компетентни мнения и препоръки - благодаря предварително.
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#2
По въпроса за махането само една поправка: Изчакай поне 20 минути, тези 5 минути са малко.

При свързване: първо на плюса и после на минуса при положение на ключа в II, изчакай 5 минути заради модулите. Не изключвай веднага от ключа.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
Благодаря колега - операцията мина успешно и колата си разпозна всичките "органи" след процедурата :lol: Само след като запалих двигателя се зачуди какви обороти да държи, но след 30 секунди всичко беше тип-топ...
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#4
che4ef Wrote:По въпроса за махането само една поправка: Изчакай поне 20 минути, тези 5 минути са малко.

При свързване: първо на плюса и после на минуса при положение на ключа в II, изчакай 5 минути заради модулите. Не изключвай веднага от ключа.

Това което става на 20-тата минута е модулите отиват в sleep/low-power режим. Според мен е безмисленно това чакане. По стандарт аутомотив електрониката трябва да издържа на пикове по захранване до +-60V, само като вадиш клемата трябва да внимаваш да е бързо и без много изкри. Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)