Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
На бензин не съм я карал, но днес пробвах и няма разлика с паленето тресе и няма мощност.
Даже днес не запали на бензин без да подавам газ.
Свещите са на Волво и са сменяни преди 5000 км.
Горивният филтър не съм го сменял май. Резервоара е пълен, напълних го преди 10 дена заради пътуването ми през Гърция(нощно време газстанциите им почти не работят).
Май ще трябва да почна от филтъра.
На ВИДА не съм я закачал още, но ще трябва, Ники е отпуска.
Някой друг колега с ВИДА ще може ли да я прочете?
ex XC90
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Свети ли лампата на двигателя? Не си споменал. VIDA би дала добра информация.
Междувременно откачи си акумулатора изчакай 10-15минути и пак го закачи. Вероятно няма да има разлика. Докато е разкачен акумулатора, махни буксата на сензора за гориво и пак го сложи. Може и да е лош контакт. Това само ако ти се занимава. Малко вероятно е да помогне, но не пречи. Иначе си смени горивния филтър и сложи приставка в бензина за почистване на инжектори...
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Според диагностиката инжектора на 4-ти цилиндър(кой е 4-ти?).
Свалял ли е някой рейката с инжекторите?
Направих такъв опит, но не успах да откача захранващата тръбичка.
ex XC90
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Quote:Според диагностиката инжектора на 4-ти цилиндър
Какъв е кода който изплю VIDA. Дай номера.
Quote:...(кой е 4-ти?)..
Когато застанеш с лице към двигателя броиш от пасажерската страна към шофьора. Иначе казано, номера на цилиндъра най-близо до компресора на климатика е 6, а този който е най-близо до казанчето с антифриз е номер 1.
Не съм махал горивна рейка на този двигател и не мога да помогна с нещо по-специфично. Принципно се развиват два болта, разкача се рейката от тръбичката по която идва горивото и се издърпва. Инжекторите нищо не го държи, а са притиснати от рейката към цилиндровата глава.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Не можах да разкача тръбичката.
Ще направя втори опит тия дни.
Кодовете са 0204 и 0190
XC90_3.2_motor_problems.pdf (Size: 100.47 KB / Downloads: 20)
ex XC90
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Ок, до тук много добре. Сега ти трябва свястна диагностика, за да се установи защо дава тези грешки с инжектора. Принципно VIDA има инструкции при наличието на грешка какво да се направи в по нататъшните стъпки.
ECM-P020400 Cylinder 4 Injector Circuit / Open
Поради която грешка следва ето тази:
ECM-P030400 Cylinder 4 Misfire Detected
Реално те интересува само първата, като втората е следствие от първата.
Трябва да се измери съпротивлението на инжектора. Ако съпротивлението е много високо (това казва VIDA) сменяш инжектора. Не са евтини.
VIDА показва че от 91 цикъла в 78 е намерена грешка. Като в последния цикъл е присъствала грешката. Вероятно колата вече тресе на бензин постоянно с малки изключения. Това ме навежда на мисълта че ще се отървеш само с инжектор, или в още по добрия случай лош контакт някъде. Върви при човек който разбира, ако си объркан и не ти се занимава.
Хубаво е да обърбеш внимание след това и на тази грешка:
CCM-0040 Air quality sensor Internal fault
Това е сензора който се намира преди вентилатора на купето под кората където са чистачките. Когато "надуши" изгорели газове затваря клапата за външен въздух и не ти мирише в купето. Върши работа. За съжаление сензора е с тъпанарска цена от около 150 долара, като МП вероятно ще го продават за близо 300 лева (дано да греша). Както казах хубаво е да работи - здравословно е. За съжаление още няма сензор който като пръдна и да отваря страничните прозорци, но да не се отплесваме.
Дано и други колеги се включат със съвети.
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 445
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2018
Reputation:
11
Горд собственик на: XC90 V8 Sport
Не че дюзите са вечни... ама не знам защо леко ме съмнява да имаш проблемна такава. Със сигурност я заведи при човек който разбира да провери всичко наоколо, вместо да правиш проба/грешка. От друга страна ти я караш на газ.. което предполага запушване на бензинова дюза, но.. от още по-друга страна, не си с АГУ, като карбураторните едно време, а с ГИ.. демек, при всяко палене бензиновата система на колата също работи. А бе при всички случаи я заведи при човек който да провери това онова. Тестера е само помощно средство за диагностициране на проблеми, а не лекарят който раздава крайните диагнози.
С Ники дискутирахме (всъщност той констатира, а аз просто слушах ), че датчика за чистотата на въздуха им е детска болест на 90ките.Каза го, защото и моят е сдал багажа, ама още не съм си занесал задника до Мото Пфое да го купя. Дет се вика и ръчно можеш да пускаш и спираш вътр/външ циркулация и не е нещо спешно и приоритетно. Иначе и той каза, че струва към 300лв.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Благодаря на колегата от Канада за напътствията.
Днес успях да сваля рейката, единият инжектор(4-ти цил.) го няма никакъв - няма съпротивление и не цъка на 12 волта.
Ще се търси, нещо сайта на МП не работи от към части.
ex XC90
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Quote:единият инжектор(4-ти цил.) го няма никакъв - няма съпротивление и не цъка на 12 волта.
Това е много добра новина, защото ще се отървеш без разглобявания, главоблъсканици и да плащаш за различни неща докато се налучка реалния проблем.
Лошата новина е че инжектора вероятно ще ти струва близо 400 лева. Ненормална работа, но тава е положението. Гледайки от положителната страна, да много пари са, но ако беше занесъл колата другаде щеше да ти струва минимум два-пъти повече. Така че купи си оригинален инжектор слагаш и свиркаш че си имал късмет въпреки безобразната сума за тази малка джаджа с технология отпреди близо 40 години.
Другия вариант се нарича eBay и ако решиш от там, никога не купувай от някой с рейтинг по-малък от 99,6%. Приятелски съвет.
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
iago Wrote:С Ники дискутирахме (всъщност той констатира, а аз просто слушах ), че датчика за чистотата на въздуха им е детска болест на 90ките.Каза го, защото и моят е сдал багажа, ама още не съм си занесал задника до Мото Пфое да го купя. Дет се вика и ръчно можеш да пускаш и спираш вътр/външ циркулация и не е нещо спешно и приоритетно. Иначе и той каза, че струва към 300лв.
Технологията по която този датчик се произвежда, предполага склонност на материалите към стареене. Това им е основния проблем на тези датчици. Като станат на едни години, като няма значение дали датчика е работил или стоял - той просто спира да бъде датчик.
Сменя се с нов и готово.
Макар, че ползите от този датчик са малко спорни, твърди частици не хваща и за това ако има някой гаден дизел леко чипнат с изрязан DPF и катализатор(защото нашего събрата му е все тая каква свинщина ще генерира с бръмчилника си - нали е взел едни пари за DPF-а и катализатора), със и без датчик ако не затвориш ръчно клапата ще усетиш дизеловата воня в купето...
|