09-11-2018, 05:40 PM
Със сигурност агрегатите 1.6 и 2.0 на ПСА нямат заводски проблеми. Проблемите идват от автомобилите, които се внасят в България и начина, по който се поддържат тук. На първо място, масата дизелови автомобили, които се внасят са на над 300 000- 400 000км. Нормално е над този пробег да се появяват проблеми- това обаче не означава, че двигателите са изначално зле конструирани. Препоръчително е да се експлоатират само с дизел от проверени бензиностанции, а не от квартални такива. По отношение на ДПФ: тези, които са Евро 3 нямат; автомобилите, покриващи Евро 4 варират- някои са оборудвани с катализатор, други не; тези, които са Евро 5 задължително имат катализатор. Ако автомобилът има катализатор, то е възможно да е премахнат- за тази цел е направена, както физическо отстраняване, така и софтуерно. В общи линии, мога от личен опит да кажа, че читаво С40/В50 за около 6000лв. е трудно да се намери, да не кажа невъзможно. Но това са само и единствено мои лични наблюдения от търсенето ми.