Posts: 5
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2016
Reputation:
0
Здравейте, имам XC70 2008, с мотор D5 185ks - от тези който не им показва температурата на таблото. Купих си ОБД четец и си свалих Torque на телефона, и температурата когато колата е загряла ми показва над 95 градуса, а един път стигна и 103. Свалих термостата но колата пак вдига същите градуси. Свалих бронята и с париструйка позчистих радиаторите до колкото е възмохно. Направих и тест за изгорели газове в антифриза но е отризателен.
Според Вас това нормална ли е тази темпратура или не?
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Дизела по принцип работи на по-висока температура, между 90-95 градуса, а може да има и нагоре.
На повечето термостати пише температура(само че не се сещам дали на започване или на напълно отворен).
ex XC90
Posts: 167
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
Ако имаш проблем с температурата ще ти излезе съобщение на таблото виждал съм такова на кола с такъв мотор и без уред. Колата изгаси климатика да не се товари допълнително и след малко изчезна съобщението.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Posts: 5
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2016
Reputation:
0
На термостата пише 90 градуса.
Собщение не се е появявало. Ще я карам така, пък дано и няма нищо.
Posts: 81
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2016
Reputation:
1
93-95 е нормалната работна температура, при малко повече настъпване стига до 100-102 понеже системата е "инертна" и отнема малко време докато загрятата вода се развърти из системата.
Posts: 79
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2016
Reputation:
0
Здравейте колеги , при мен светна жълтият триъгълник - high engine temperature reduce sped - махнах крака от газта и почти веднага съобщението изчезна . Светвал ми е и червеният триъгълник - LOW COOLAN LEVEL STOP ENGINE SAFELY - това беше особено притеснително - хлабава връзка на маслен охладител и от там се губи антифриз . Та в този ред на мисли би било много хубаво да показва моментната температура ... Кой знае каква е нормалната работна температура - 90 - 103 ? а когато светне жълто предупреждение колко е тогава температурата ? а червено предупреждение тогава колко ? Би било интересно да се знае
Приятен ден
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
Какво значи "не показва температура" на таблото? Имаш предвид, че няма цифри ли?
Ако стрелката не ти минава средата на уреда, не се филмирай излишно!
От дилъри знам, че цифрите са премахнати умишлено от почти всички производители точно поради тази причина - вглеждането в цифрите, и постоянните оплаквания, че не било 91 ами примерно 93 градуса... Остава датчика на таблото, с чертички и стрелката да е по средата, толкова...
А че може моментно да го докараме и до 100 градуса, случва се... Зависи от натоварването.
А както казаха колеги по-горе, има си и борд комп. който сигнализира.
ПП. Ако някой помни, или и сега може да се види - Astra H въобще няма уред за отчитане на температурата! И като питах, от София Ауто ми казаха, че "нямало никакъв проблем", сигурно било... На което цъках с език към час и половина... Не искам цифри, ама поне едно уредче да има, де...
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 79
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2016
Reputation:
0
Spurs Wrote:Какво значи "не показва температура" на таблото? Имаш предвид, че няма цифри ли?
Ако стрелката не ти минава средата на уреда, не се филмирай излишно!
От дилъри знам, че цифрите са премахнати умишлено от почти всички производители точно поради тази причина - вглеждането в цифрите, и постоянните оплаквания, че не било 91 ами примерно 93 градуса... Остава датчика на таблото, с чертички и стрелката да е по средата, толкова...
А че може моментно да го докараме и до 100 градуса, случва се... Зависи от натоварването.
А както казаха колеги по-горе, има си и борд комп. който сигнализира.
ПП. Ако някой помни, или и сега може да се види - Astra H въобще няма уред за отчитане на температурата! И като питах, от София Ауто ми казаха, че "нямало никакъв проблем", сигурно било... На което цъках с език към час и половина... Не искам цифри, ама поне едно уредче да има, де...
Именно Spurs , няма нужда от точни цифри , просто стрелка в средата , това искам да виждам. Лично за мен е малко стресиращо да светват жълти или , по -лошо , червени триъгълници. hock:
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Снощи гледах във Вида, ама ми се доспа преди да открия къде са описали работната температура на мотора.
Видях на термостата характеристиките при 90 градуса започва да отваря а при 100 е напълно отворен.
Имайте в предвид, че това е система която работи под налягане. Нормално е да вдигне температури над 100 градуса. Старото ми S80 пускаше перката при 105 градуса.
Posts: 81
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2016
Reputation:
1
Вярно е че за това са махнати цифрите. От опит знам че над 110 градуса стрелката започва да се мърда от средата към по топло - нов термостат и отново е където трябва. Стрелката така на око седи в центъра в диапазона 85-110.
Въпреки всичко на мен ми харесва да си ги гледам цифрите през ЦФЕ джаджата.
|