The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Скопяване" на двигател.

#13
(07-03-2020, 03:28 PM)Shrek Wrote: Привет на всички.

Искам да задам няколко въпроса. Предварително си казвам, че не съм много на ти със съвременните двигатели, за да не се смеете прекалено, ако изръся някоя тъпня.

За какво иде реч?

На Волво V70 има един двулитров двигател с мощност 180 конски сили. B5204T5 ако не се лъжа.
Доколкото успях да се ориентирам набързо, това е двулитров петцилиндров двигател с турбокомпресор.
Колко ще падне мощността, ако се демонтира турбокомпресора?
Ще има ли проблеми с работата на двигателя, ако се демонтира турбокомпресора, и ще се налага ли смяна на софтуера/ремап (или каквато и да е друга промяна в електрониката на автомобила)?
Някой, който знае, склонен ли е да направи поне приблизителен списък на нещата, които трябва да се променят? Някак не си го представям просто да свалиш турбокомпресора, да поставиш някаква заглушка/фланец на мястото му, и просто да подкараш нататък.
Липсата на турбокомпресора ще влоши ли процеса на горене? Има ли риск да почне да трупа сажди?
Някой запознат ли е с процедурите по пререгистрация на автомобил, при подобна промяна на параметрите на двигателя?

Не съм се втурнал да го правя, но са ми интересни отговорите на тези въпроси. Ще ми бъде интересно да прочета всичко, което сте готови да споделите като знания.

(тунинг според мен означава промяна на параметрите, но ако съм постнал темата в неправилен раздел - моля да бъде преместена по усмотрение на модераторите)

Привет.
Задавай въпроси колкото искаш. Сигурен съм, че си напълно наясно от факта, че според естеството на въпростите ти, ще получиш и подобни отговори. Така че ти си решаваш колко наясно ще си прецениш да си потготвен преди да питаш Wink За съвременни, за несъвременни мотори и тн.

Този двулитров двигател с 5 цилиндъра и 180 конски сили го има и на S80, и аз го имам от 2011та насам. Един от най-добрите двигатели, които съм имал.
Ако премахнеш турбото (механично), трябва да преустроиш двигателя. На прима виста - бутала, глава, колектори, маслени пътища, охлаждащи пътища, електроника и вероятно още доста неща, които трябва специално да се сметнат и специално произведат съответно. Съмнявам се да е невъзможно, но всяка една промяна трябва да е с уникално произведена част, за съответна нужда. Ако си решил да се "забавляваш" с проект, действай! На мен това са ми любимите забавления! Приготви си обаче следното - по груби сметки, от позицията ми на правил тунинг, мога да ти кажа да си приготвиш поне 5 хиляди в левчета (груби сметки) и много време в четене, проби и грешки.

За регистрацията на автомобила след това - нямам никаква представа. Обикновено моите "произведения" не ги технотествам, защото не карам по писти. А и предпочитам да ми стоят на документи с по-малко мощност Wink

Обобщено от мен:
1. Ако ти се "играе" с такъв проект - смело действай. Няма много такива (аз лично не съм и виждал), така че ни дръж в течение на нещата. На мен лично ми е много интересно какво и как ще направиш, съответно и крайния резултат! Ако искаш ще ти направим и тема, в която да споделяш всяка стъпка, по която си минал и коя предстои, за да могат да се включат и останалите с идеи, знания или информация.
2. Ако не ти се забавлява, а искаш да спестиш пари - съвета ми е да разучиш за софтуерен даун-форс или подобно.
3. Ако идеята ти е да минеш тънко и да не плащаш почти нищо - не се захващай.
4. Ако идеята ти е само да си чешем клавиатурите - аз моята я начесах.


По коментарите ти ми се струва, че си сериозен човек и затова се надявам искрено тази тема да е началото на един интересн и рядък проект (точка 1.).

Поздрави!
И очаквам с нетърпение да разбера следващата ти стъпка и коментар!

Янков
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply



Messages In This Thread
RE: "Скопяване" на двигател. - by Yankov - 07-06-2020, 06:25 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)