The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем със запалването на 1.7i b18EP. Решен: бобина!

#11
Проблема си е на лице, истината е че нямам никакво време за колата. През празниците няма да се занимавам.
Пробвах директно на газ да я запаля(соленоида си отваря няма проблем там) и пак не поиска да запали.
Идеята с махането на датчика за t` на въздуха, ми се струва че не тябва да стане, защото при неизправен датчик(няма значение кой от всичките) компютъра преминава на режим с понижена ефективност спрямо следващите фиксирани параметри:
-Температура на охлаждащата течност 90`C;
-Температура на въздуха 20`C;
-Средно положение на дроселната клапа;
-Атмосферно налягане в зависимост от оборотите на двигателя и положение на дроселната клапа;
-Ъгъл на запалването по-малък от 7` начална стойност.
Така че при тези температури на въздуха през декември доста трудно ще заработи или трябва да паля вестника пред дроселната клапа, за да може да дръпне топъл въздух за по-лесно възпламеняване на горивната смес.(все едно да палиш дизелов двигател без подгрев на първичното запалване или не функциониращо на -20`C)

p.s.
1: (стойностите са извадка от техническото ръководство)
2: (въпреки всичко ще пробвам с махането на датчика и с подгрят въздух)

С това "залъгване" със съпротивление (товар) ще определиш конкретни стойности подавани на компютъра. Датчика за температура на въздуха има отрицателен температурен коефицент. Това ще рече, че с понижаване на температурата ще се повишава съпротивлението или товарът ще бъде по-голям.
При различна температура съпротивлението варира в тези стойности:
-10`c - 8460-10340 Ом
0`c - 0 Ом
+20`c - 2250-2750 Ом
+40`c - 0 Ом
+80`c - 297-363 Ом
(стойности за двигател B18EP)
С това ще дойдат проблеми в работата на двигателя, поради бедна или богата горивна смес. Ще работи в конкретен температурен диапазон. Има възможност да сложиш променливо съпротивление (товар) или т.н. потенциометър и да коригираш според температурата на околната среда. Има още един проблем, а той е че при влизането на двигателя в постоянен режим на работа (загряването му) сместа се променя още веднъж. Мисля, че няма да е много приятно да "джуркаш" потенциометъра постоянно.
Това са мои разсъждения върху стойностите описани в техническото ръководство и познанията ми по слаботокови системи(все пак тава съм завършил и дано да не изложа преподавателите ми, ако съм допуснал грешки в разсъжденията си).
Confusedtudy:

От части проблемът ми е решен, след покупката на моторно превозно средство със следното описание: Volvo 244 с двигател B19E и скоростна кутия M46 + OverDrive :iroc: Big Grin
Reply

#12
biser.or всички данни за датчиците на B16F са същите като за В18FP. Кой е тоя датчик дето го цитиращ. Датчиците за температурата са два. Единия следи за температурата на охлаждащата вода. При 20 градуса по Целзий 2500+/-300ohms /син куплунг, марка Siemens, абсолютно същият е на Опел Астра F 1,8 16V/. Цената му е нищожна. Обратно е положението с датчика за температурата на входящия въздух. Син куплунг, марка Siemens. Трябва да показва 2500+/-300ohms. Няма аналог и преди години беше доста скъп. Втора употреба, избор голям. Ако мислиш да каращ с разни резистори или без датчик, никакъв проблем колата върви. Само, че финансовото изражение на изразходваното гориво няма да ти хареса.
Проблемът при теб е най вероятно от : горивен филтър за смяна, налягане на бензина (трябва да се измери). Стар бензин образувал подобна на утайка маса в резервоара.
Reply

#13
MMM Wrote:Проблемът при теб е най вероятно от : горивен филтър за смяна, налягане на бензина (трябва да се измери). Стар бензин образувал подобна на утайка маса в резервоара.
Добре, не съм мерил налягането на бензина, но и на газ не пали :| ?! Махам релето, което "управлява" инжекторите и подавам + на соленоида на изпарителя... и пак не пали.
Reply

#14
lsdjustsmile този двигател с голям всмукателен колектор е трудно да го запалиш студен на газ. Има да върти. С подгрят изпарител е друго нещо. При теб не знам къде е проблема. Има ли искра и гориво трябва да запали. Възможен е проблем с бобина , комутатор. Аз бих направил следното: по тъмно някой да стартира двигателя и да се види под капака за евентуална утечка. Погледни и моторчето за празен ход да не е блокирало в определено положение (макар на теория да няма отношение с паленето).
Reply

#15
Утре ще дойде :computer: човека с кабелите и ще каже какво става с "хипотетичната фикция на концепцията магнетизъм" (ел. Ток). По празниците :partyman: малко разпускам, че после ще става тежка програмата ми.
Ще пиша успоредно с решаването на проблема.
Весели празници и успехи в личен план !
Reply

#16
MMM Wrote:biser.or всички данни за датчиците на B16F са същите като за В18FP. Кой е тоя датчик дето го цитиращ. Датчиците за температурата са два. Единия следи за температурата на охлаждащата вода. При 20 градуса по Целзий 2500+/-300ohms /син куплунг, марка Siemens, абсолютно същият е на Опел Астра F 1,8 16V/. Цената му е нищожна. Обратно е положението с датчика за температурата на входящия въздух. Син куплунг, марка Siemens. Трябва да показва 2500+/-300ohms. Няма аналог и преди години беше доста скъп. Втора употреба, избор голям. Ако мислиш да каращ с разни резистори или без датчик, никакъв проблем колата върви. Само, че финансовото изражение на изразходваното гориво няма да ти хареса.
Проблемът при теб е най вероятно от : горивен филтър за смяна, налягане на бензина (трябва да се измери). Стар бензин образувал подобна на утайка маса в резервоара.
Бензиновия филтър е нов,дюзите са чистени,налягането на входа на рейката е мерено и е в норма.Пробвал съм с друг стъпков мотор ,същата работа.Тестера иначе отчита 111 което означава че всичко е наред.Да,ама не :evil: На бензин неще да работи като ората тоя пустиняк и това е. :gib:
В момента в който разкача изводите на датчика за температурата на антифриза,не този,който е за стрелката на температурата,заработва стабилно мотора без да гасне и да мени обороти. Мерих датчика,както и онзи за температурата на входящия въздух.Изменят си съпротивлението в зависимост от температурата.Според мен са здрави.
Ходих преди време в специализиран сервиз да видят за проблема,но след като чух че трябва да сменя дистрибуторна капачка,палец,кабели и свещи затворих капака и им пожелах приятна работа на момчетата
.Всички неща които ми изброиха бях сменил седмица преди това. :mrgreen:
Reply

#17
Един от начините за диагностика на датчика за температура на охлаждащата течност е стартирането на двигателя, с предварително извадена букса. Ако се стартира нормално и държи стабилни обороти, гасиш. За да нея стартиращ два пъти студена, на другата сутрин при закачена букса пак същата процедура. Ако се стартира трудно и не държи стабилни обороти, проблема е в датчика. Сменял съм профилактично такъв датчик на приятел. Частта, която контактува с охлаждащата течност беше с много големи язви от корозия. Ако при теб има такива аномалии при откачане и закачане на буксата, аз бих огледал кабелите, буксата, и бих го свалил тоз датчик и направо смяна. Като цяло от постовите ти не се разбра да ли имаш проблем с паленето и оборотите или проблем с работата на бензин като цяло. 8)
Колега lsdjustsmile ще е интересно да споделиш за разрешаването на проблема. 8)
Reply

#18
Праблемът е налице само при работа на бензин.На газ всичко е ОК.
Оплакванията са :
-трудно пали.Когато е студена дори загасва
-нестабилни обороти.
-След като загрее не гасне,но мени оборотите.

Извинявам се за това че се натрапвам в темата на колегата.Моят проблем е коренно различен :oops:
Reply

#19
Колеги проблемът беше в бобината. Явно стопени намотки, които не са могли да повишат до нужните кВ-тове и от там ме е лъгала че е О.К.. Проблема беше намерен от т.н. "Пътни майстори", на които се обадих днес сутринта. С повече практика и повечко знания става лесно. Момчетата разбират доста от темата "ДВГ", защтото оправят доста от колите внесени от Варненските "авто-джамбази" (за автосалоните става на въпрос). Чесно казано на "сервиз" нямаше да я закарам, поради това че като вкараш колата и се започва "Може да е това... това или това... Ще сменим това... това ... и това..." По пътя на простата логика всеки може да работи така, а може би и по-добре, ако прочетеш малко в прашните книги или в ("чумата на 21в.") интернет.
Струваше ми 40лв. на "пътните майстори" и 56лв. за бобината.
Ако някой иска номер за контактите с момчетата да пише ЛС. (да не правим реклама) 8)
Поздрав: Metallica - The Unforgiven Confusedupz:
Reply

#20
Колега провери от някаде данедьрпа вьздох гарнитурка маркуч вакум според мен на там вьрвят нещата
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)