Волво Клуб - България

Full Version: Фарове XС90 - къси (регулиране)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
zorba Wrote:
reticence Wrote:Аз може и да бъркам, ама ми се струва, че на XC90 фаровете сами по себе си не се регулират, а се регулира окачването. На всяка друга кола с ксенон като запалиш мърдат нагоре и надолу, при XC-то не мърдат на никъде, а и всички с ксенон имат нивомат.
Не знам колега какви са твоите фарове, но определено си мърдат.
И на моето хс70 не мърдат при палене.Иначе в движение няма проблем и много ме кефи в завоите!
zorba Wrote:Не знам колега какви са твоите фарове, но определено си мърдат.

Не е обърнал внимание колегата кога и как мърдат Wink

reticence Wrote:Аз може и да бъркам, ама ми се струва, че на XC90 фаровете сами по себе си не се регулират, а се регулира окачването. На всяка друга кола с ксенон като запалиш мърдат нагоре и надолу, при XC-то не мърдат на никъде, а и всички с ксенон имат нивомат.

Както казваше онова "бялото" момче - нагоре, надолу, настрани :mrgreen:
Лупата на XC90, както и на всички адаптивни Bi-Xenon фарове на Волво, има вертикален и хоризонтален реглаж.
Вертикалният поема не само натоварването, а и разликата в положението на автомобила.
Хоризонталният описва завоя, т.е. след пътя.
Тък като всички сме свикнали да гледаме на Алди и Хмерцедес как при запалване се започва една луда игра на лупите, чак свят ти се завърта, при ВОЛВО са ни спестили този ефект на кича Wink Явно нашият модул е по-умен от немския и помни, че при загасване колата не е сменила хоризонталното или вертикалното си положение - логично :mrgreen: Идва ми в повече като се кача на немска кола и при запалване започва едно лудо настройване на лупите - ляво, дясно, нагоре, надолу, навътре ... абе все едно е някой кривоглед олигофрен, който се опитва да фокусира една движеща се точка :lol:
Може да си направиш и опит с ВОЛВО-то: натоварете се в колата и тогава запалиш фаровете - ще ги регулира веднага. Другият вариант: палиш сам и гледаш - остават в това положение ... умни коли Wink
Настрани няма смисъл да ми се въртят нон-стоп, камо ли при запалване, защото колата в покой не е необходимо да следва положението на волана :lol:
При ВОЛВО тази функция работи само в движение Wink
Относно окачването - да, всички ХС90, без изпълнение "Sport", са с въздушни амортисьори и саморегулиращо се задно окачване. Направено е да компенсира натоварването на задната ос така, че да държи колата хоризонтално винаги. Може обаче да компенсира до определено положение - все пак ако се качат 7 човека и багаж или се закачи каравана, определено няма да успее да го изравни и тогава лупите се накланят така, че да задържат нормалното си положение, без да заслепяват.

stefi_pavlov Wrote:а на ксенон с лупи получават ли се репери? моите лупи в момента правят права черта от край до край.
Да, би трябвало да ти правят репери, всички фарове правят репери ... освен ако не са слагани допълнително самите лупи :roll:
Вчера минах над 1000 км на Х5 с адаптивни LED светлини, те също правеха репери ... да не говорим, че на дълги така играят без да заслепяват колите, а в същото време светеха над 150м Confusedhock: Правеха черно петно около обекта и го следваха ... много яка технология!
zorba Wrote:Не знам колега какви са твоите фарове, но определено си мърдат.

Две XC90 от 2009 и 2012. И двете са с активен ксенон, т.е. следящ завоите на пътя. Никога не съм виждал фаровете при палене да се движат при нито една от двете.
reticence Wrote:
zorba Wrote:Не знам колега какви са твоите фарове, но определено си мърдат.

Две XC90 от 2009 и 2012. И двете са с активен ксенон, т.е. следящ завоите на пътя. Никога не съм виждал фаровете при палене да се движат при нито една от двете.

При мен на XC70 бяха активен ксенон и мърдаха нагоре и надолу винаги при запалване на колата. Колеги проверете дали не са ви сложили някакъв автърмаркет ксенон, това не е нормално! Wink
JMI Wrote:
reticence Wrote:
zorba Wrote:При мен на XC70 бяха активен ксенон и мърдаха нагоре и надолу винаги при запалване на колата. Колеги проверете дали не са ви сложили някакъв автърмаркет ксенон, това не е нормално! Wink

И двете коли са купени нови (така де, първото е продадено вече), с ксеноновите рефлектори са и нямат копче за регулиране отвътре, така че е изключено това. Еми и на мен ми се вижда необичайно, но явно е нормално за модела или поне по-късните моделни години. Даже се разрових малко в документацията за хомологация на фарове да видя дали пише нещо за използването на окачването като "leveling device", ама няма нищо, та продължавам да съм малко объркан :lol: :roll:
JMI Wrote:При мен на XC70 бяха активен ксенон и мърдаха нагоре и надолу винаги при запалване на колата. Колеги проверете дали не са ви сложили някакъв автърмаркет ксенон, това не е нормално! Wink
Данчо, ХС70 след 2008 год. е реално ФОРД и ползват доста неща от тях Wink

И към останалите - прочетете по-горе пак и внимателно! ХС90 2007-2014 с активен bi-xenon, не му шават лупите като луди при палене!
Може да мръднат, но може и не ... зависи дали е натоварена повече или по-малко като разлика при изключване на фаровете Wink
Ако някой не вярва - да заповяда на моята и ще му демонстрирам всичко нагледно :lol:
Отделно - не може ей така да се сложи афтърмаркет ксенон, защото ги гаси. А ако случайно се направи (има вариант), тогава има само ветикален реглаж, но не става активен ксенон!
Поздрави!
Dodo 155 Wrote:И към останалите - прочетете по-горе пак и внимателно! ХС90 2007-2014 с активен bi-xenon, не му шават лупите като луди при палене!
Може да мръднат, но може и не ... зависи дали е натоварена повече или по-малко като разлика при изключване на фаровете Wink

Абе аз мислех, че активния ксенон на Volvo просто завива, ама си прав, че и в движение се регулира и по височина. Поне това видях в някакъв рекламен материал сега като потърсих. Но все пак при V40 активния bi-xenon си мърда нагоре-надолу при включване, та яво има различни версии.
reticence Wrote:
Dodo 155 Wrote:И към останалите - прочетете по-горе пак и внимателно! ХС90 2007-2014 с активен bi-xenon, не му шават лупите като луди при палене!
Може да мръднат, но може и не ... зависи дали е натоварена повече или по-малко като разлика при изключване на фаровете Wink

Абе аз мислех, че активния ксенон на Volvo просто завива, ама си прав, че и в движение се регулира и по височина. Поне това видях в някакъв рекламен материал сега като потърсих. Но все пак при V40 активния bi-xenon си мърда нагоре-надолу при включване, та яво има различни версии.
Да, зависи от модула на управление Wink Реално няма смисъл да спреш колата наравно, после да се качиш и при запалване на фаровете да започне една игра на лупите все едно вестибуларният ти апарат се е повредил :lol: Каква промяна ще се е случила реално - никаква! Но явно инДженерите са променили нещо в годините Wink Аз лично си хасвам ХС90-то, което не му шават фаровете като на кривоглед старец при всяко запалване ... това може да им дава и по-голям ресурс във времето, защото като знам на какви ябълки се държи рефлектора вътре, със сигурност след 2-3000 хил. мърдания може и да откаже Wink
Не знам как е при новото V40, но следенето на завоя при ХС90 е много хитро - при ляв завой премества лявата лупа максимално вляво, а дясната мърда съвсем малко, така че да продължи да осветява и напред ... както и обратното при десен завой.
Абе в Р2 платформата много неща са правени с много мислене и акъл ... дано тези новите са същите :roll:
Dodo 155 Wrote:
JMI Wrote:При мен на XC70 бяха активен ксенон и мърдаха нагоре и надолу винаги при запалване на колата. Колеги проверете дали не са ви сложили някакъв автърмаркет ксенон, това не е нормално! Wink
Данчо, ХС70 след 2008 год. е реално ФОРД и ползват доста неща от тях Wink

И към останалите - прочетете по-горе пак и внимателно! ХС90 2007-2014 с активен bi-xenon, не му шават лупите като луди при палене!
Може да мръднат, но може и не ... зависи дали е натоварена повече или по-малко като разлика при изключване на фаровете Wink
Ако някой не вярва - да заповяда на моята и ще му демонстрирам всичко нагледно :lol:
Отделно - не може ей така да се сложи афтърмаркет ксенон, защото ги гаси. А ако случайно се направи (има вариант), тогава има само ветикален реглаж, но не става активен ксенон!
Поздрави!

Влади,

тези пък глупости незнам от къде ги извади! :roll: XC70 е толкова Форд, колкото и XC90, като изключим платформата (Ако въобще са Форд) Wink ! Това са приказки на лаик и не подхождат на човек претендиращ, че има добри познания!
Фаровете на 70ката нямат нищо общо с Форд и честно нямам представа, от къде я набавяш тази информация, след като и на двата модела се слагат ксенонови фарове, след като марката е собственост на Форд, а не преди!
JMI Wrote:
Dodo 155 Wrote:
JMI Wrote:Влади,

тези пък глупости незнам от къде ги извади! :roll: XC70 е толкова Форд, колкото и XC90, като изключим платформата (Ако въобще са Форд) Wink ! Това са приказки на лаик и не подхождат на човек претендиращ, че има добри познания!
Фаровете на 70ката нямат нищо общо с Форд и честно нямам представа, от къде я набавяш тази информация, след като и на двата модела се слагат ксенонови фарове, след като марката е собственост на Форд, а не преди!

Няма да споря.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EUCD_platform">http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EUCD_platform</a><!-- m -->

The Ford EUCD platform (for "European D-class") is Ford's global midsize car automobile platform. It is loosely based on Ford's compact Ford C1 platform. EUCD and C1 share many suspension, brake, and electrical systems.

Originally known as "C1-Plus" due to its similarity, EUCD was chosen by Ford's European operations instead of the Ford CD3 platform due to the large number of components shared with the smaller C1. Another factor was reportedly the inability of the CD3 to accept Volvo's straight-5 engines.

The first EUCD cars were introduced at the 2006 Geneva Motor Show: Volvo's S80 and Ford's S-MAX and Galaxy, which share about half of their total parts, for example, the steering columns on the Galaxy, S-Max and S80 share 80 percent of their parts

И още малко:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC70#Third_generation_.282007.E2.80.93Present.29">http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC70 ... Present.29</a><!-- m -->
Pages: 1 2 3 4