Волво Клуб - България

Full Version: Консумация на ток
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте колеги, обръщам се към вас защото днес като ходих да ми замерят консумацията на ток и се оказа, че е висока 0.11. Човека който ми я прави първо ми каза, че нормалната консумация е 0.3 0.4 и започнахме да гледаме от къде може да е проблема. Като започна да маха бушоните и стигна до главния който е за таблото като го махне консумацията падаше на 0.2, и каза че ще го преправи така, че всичко да се изключва в момента който колата се изгаси от контакт за да няма консумация, но консумацията след тона 0.7-0.8-0.9 сменя се постоянно. След което той казва цитирам "колата има много електроника и компютри и това е нормално" въпреки че преди това ми казва, че нормалното е 0.3 а за да ти бият печат за гаранцията на акумулатора максимума на консумация е 0.6 0.7 ако е над това значи има проблем. И въпроса ми е тази консумация нормална ли е? КОЛАТА Е ВОЛВО С80 2.9 2001г.
След това решихме да проверим как зарежда и той каза че зарежда слабо 12.00 показваше на мултицета на свободен ход, той отиде при алтернатора и замери там и каза че не зарежда както трябва заради реле-регулатора. Мен ми стана странно как така замери и разбра че е от там проблема, защото може да е от поне три четри други неща от алтернатора
Поздрави Smile Smile
Може просто да ти е слаб акумулатора за това като не е зареден и да показва 12 волта, но и се мери на обороти поне над 1200-1500. Ако искаш съвет отиди при човек който е запознат с Волво, понякога компютрите и някои системи са "живи" поне 30 минути след като заключиш колата и вече след това "заспиват" и се минава в режима с малката консумация. Трябва да се знаят особенностите на автомобила преди да се дават заключения.
Както писа и колегата - нормално е да има малко по-висока консумация на ток няколко минути след изваждане на контактния ключ.А ако наистина зарежда с 12,0Волта на генератора - малко е,занеси го да го прегледа специалист.Може и да е от реле-регулатор,може четките да са поизносени,колектори,диоди...Тук само ще гадаем!
Забравих да кажа акумулатора е чисто нов. Стария акумулатор ми беше оригинален на волво купен от германия на година и шест месеца и започна да пада отидох при този от техническия университет за да го види той го замери каза че е заминал и ми даде нов. После като го о отвори и каза че се е разхерметизирал (което не знам как е станало и какво означава) и на другия ден карам си колата всичко нормално изкарах я сутринта на обяд без никакви проблеми. От последното палене на колата бяха минали не повече от 30мин. и да я запаля и започна това прецъкване което се чува като е умрял акумулатора. Запалих с кабели на другия ден отивам при този от ТУ-то той ми смени акумулатора с друг и каза имаш консумация отиди там и вече знаете историята на там...
поздрави Smile Smile
Да в понеделник я карам пак в сервиза. Аз исках да разбера дали тази консумация 0.8 която е в момента е много за тази кола? Ние изчакахме 5 мин. но не падна още. Но както каза колегата dido_d стоят 30 мин след изгасяне някои компютри..
Искам и друго да попитам, може ли реле-регулатора да се свали без да се сваля алтернатора?
smurf Wrote:.... Но както каза колегата dido_d стоят 30 мин след изгасяне някои компютри..


На рено меган "комфорт модула" се гаси 30 минути след като заключиш колата, за Волво не знам как стои този въпрос и за това казвам че трябва да я види човек познаващ системите на автомобила.

Сега с хакумлатора... ако не е зареден то той се явява доста сериозен консуматор и на ниски обороти държи ниско напрежението докато се зареди така че покарай малко колата на обороти да се зареди преди да се мери. То като се мери държиш на 1500-2000 оборота и трябва да вдигне напрежението до 13-14 волта и при включени консуматори (фарове парно и т.н.) при тези обороти трябва да държи над 13.5 волта. И пак казвам ако е слаб акумулатора е нормално докато зареди да държи ниско напрежение на ниски обороти.
dido_d Wrote:
smurf Wrote:.... Но както каза колегата dido_d стоят 30 мин след изгасяне някои компютри..


На рено меган "комфорт модула" се гаси 30 минути след като заключиш колата, за Волво не знам как стои този въпрос и за това казвам че трябва да я види човек познаващ системите на автомобила.

Сега с хакумлатора... ако не е зареден то той се явява доста сериозен консуматор и на ниски обороти държи ниско напрежението докато се зареди така че покарай малко колата на обороти да се зареди преди да се мери. То като се мери държиш на 1500-2000 оборота и трябва да вдигне напрежението до 13-14 волта и при включени консуматори (фарове парно и т.н.) при тези обороти трябва да държи над 13.5 волта. И пак казвам ако е слаб акумулатора е нормално докато зареди да държи ниско напрежение на ниски обороти.[/quote

Ние мерихме и в обороти там пак е ниско показваше около 13
ЗА акумулатора не мисля че е слаб все пак е нов 74ач е, оригиналния беше 70ач и за да се прецака толкова бързо за година и малко както казах значи има някакъв проблем някъде..
smurf Wrote:Искам и друго да попитам, може ли реле-регулатора да се свали без да се сваля алтернатора?
Най-добре свали целия алтернатор и му направете пълна ревизия!
smurf Wrote:....
Ние мерихме и в обороти там пак е ниско показваше около 13
ЗА акумулатора не мисля че е слаб все пак е нов 74ач е, оригиналния беше 70ач и за да се прецака толкова бързо за година и малко както казах значи има някакъв проблем някъде..

А бе човек ти като ученик не си ли решавал от онези задачи "един басейн се пълни от една тръба със скорост "Х" а изтича от 10 тръби със скорост "У", обема на басейна е даден дадено е и колко вода има вътре и се пита кога ще се напълни басейна?" Тук с акумулатора е същата работа - ако не е напълно зареден се зарежда от акумулатора, в това време се тегли и от други консуматори така че е нормално да е ниско напрежението, когато се зареди акумулатора вече напрежението си стига 14 волта и регулатора ти изключва зареждането.

Колкото до ревизията на генератора - след като се сложи зареден акумулатор и се замери при включени консуматори дали държи напрежението. Нищо не ти пречи да го свалиш и "между другото" ама... ако те бучат едни пари, да се окаже че всичко е ОК само дето не си изчакал да се зареди батерията.
Pages: 1 2 3 4