The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Турбото при дизелите

DON_DOBRINIO Wrote:....
Общо взето и двамата казахме, едно и също, но по различен начин.
....
Абе не е баш така, но няма значение Smile
Reply

DON_DOBRINIO Wrote:....
Общо взето и двамата казахме, едно и също, но по различен начин.
....
Абе не е баш така, но няма значение Smile
Reply

Здравейте колеги,
На вълна турбо система съм напоследък, та изчитам из форума какво има писано по темата. Интересна дискусийка се е получила Wink
Аз ще добавя малко инфо от Вадис относно източника на масло в кулера при напълно здрав и неизносен двигател. Според една техническа статия за търсене на специфична повреда по всмукателната система на d4192t двигателите, наличието на малко количество масло в маркучите за сгъстен въздух преди интеркулера и респективно в самият него е напълно нормално. Това е заради системата за преработка (изгаряне) на картерните газове. Поради налягането на маслото в картера при работата на тази система, е неизбежно и малки капчици масло преминават заедно с картерните газове и оттам е наличието на въпросното масло. С една дума масло в кулера не значи задължително заминало турбо. Друг е въпросът какво точно значи "малко количество", но за сметка на това проверката дали маслото в кулера и в тръбите на турбото идва от въпросната система за картерните газове или от хванала пътя турбина е съвсем проста. Просто трябва да се отвори съединение преди свързването на маркуча за картерните газове (на изхода на самата турбина например).
Информацията се отнася конкретно за дизеловите двигатели на V40, но предполага общовалидност за всички останали двигатели при които свързването на с-та за картерни газове е преди кулера.

Поздрави
Volvo V40 1.9 TD D4192T (F8QT)
Volvo 855 2.5 TDI D5252T
Reply

unicata Wrote:Никси е прав и аз съм чувал за турбини с променлива геометрия, но какво точно представляват незная.
Интересно, мислех, че т.нар. "промемлива геометрия" на турбокомпресорите не е чак такава тайна. Разбира се, не става дума за промяна на геометрията на самите лопатки. Променя се насочването на струята изгорели газове върху "топлата страна" на турбината, посредством въртящи се пластини. Виж схемата от линка долу. Прочее, има много нагледна инфо в you-tube.
Този принцип на регулиране на налягането на турбината замества т. нар blow-off клапан при по-старите модели, защото е по-прецизен и по-широкодиапазонен, като позволява прецизно управление за различни режими на двигателя.
Колкото до основния въпрос, за разхода със и без турбо, чистия краен резултат е: карането на кола с турбо е по-икономично. КПД на мотора се повишава, разбира се. Трябва да се каже, че повишеното КПД не се дължи само на турбото. Постоянно се подобрява и впръскването, особено при дизелите. За това вече има няколко поколения Common rail или "помпа-дюза" дизели, с повишено налягане на горивото, пиезокристални дюзи и поне двукратно впръскване за 1 горивен цикъл. Всичко това, води до по-пълно изгаряне на горивото, т.е. по голямо КПД. Съвсем вярно е, че тогава, при отн. еднакъв стил на каране, движението с турбиниран модерен дизелов двигател ще даде икономия на гориво.
Сори за дългия пост.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autozine.org/technical_school/engine/VTG_1b.jpg">http://www.autozine.org/technical_schoo ... VTG_1b.jpg</a><!-- m -->
S40 2,0D 2008
Reply

Ето и малко снимки от едно заминало си турбо. Турбината си е доста омаслена.            
VOLVO 440 GL 1.7 90PH 1991г. минало
VOLVO V40 1,9TD 115PH  2003г.
Reply

choki Wrote:Ето и малко снимки от едно заминало си турбо. Турбината си е доста омаслена.[ATTACHMENT NOT FOUND][ATTACHMENT NOT FOUND][ATTACHMENT NOT FOUND]
Сега си чакам присъдата, има ли възможност да се ремонтира или не.
VOLVO 440 GL 1.7 90PH 1991г. минало
VOLVO V40 1,9TD 115PH  2003г.
Reply

Всичко се ремонтира ама кат го гледам това по добре си вземи едно старо от някоя бръкма. Не правете грешката като купувате кола да не проверите оста на турбото клати ли се като колец за домати. Не настъпвайте колата рязко преди да сте я настъпили 3-4- пъти преди това постепенно. Първо се износват втулки после е оста, лопатките и накрая корпуса на турбината. Ако стигнете до крайна фаза по добре я носете в надин.
Reply

gi.ivanov Wrote:Този принцип на регулиране на налягането на турбината замества т. нар blow-off клапан при по-старите модели, защото е по-прецизен и по-широкодиапазонен, като позволява прецизно управление за различни режими на двигателя.
......
За намаляване на турбо дупката е - грубо казано, не замества блоу-офа, така винаги се цели да има оптимални обороти на турбината. Това като принцип го има много отдавна още при Турбини тип Францис, някъде 19 век. Дистрибуторните лопатки променят ъгъла си в зависимост от наличния поток, който задвижва турбинното колело. С навлизането на електрониката и нови технологии в автомобилите вече може прецизно да се регулира процеса, който е много сложен в ДВГ-то.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Reply

Моето Волво 460 1.9ТДИ ми харчи 5.5 смесено какво по икономично искаш от това, един комшия има Мазда 323 1999 година 2000 кубика чист дизел 75 коня и под 7.5 не може да я свали и хем не може да върви хем харчи доста повече Smile
1994 Volvo 460 1.9TD 90hp
1997 Volvo S40 1.9TD 90hp
1998 Volvo S40 1.9TD 90hp
Reply

Пичове сега до колкото знам аз Турбото вкарва обогатена горивна смес по налягане и вдига съвсем незначително разхода на гори ,тоест да вземем една кола която е 90к.с и харчи 7,5 ,ако на същата тази кола и сложим турбо мощността ще се покачи на 120к.с. ,а разхода на 8 .Тоест за 30 к.с. разлика не мисля че 0,5 л е голяма разлика в разхода ,а вървежа е съвсем различен Smile Така ли е? Ако не е така поправете ме.
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)