Posts: 4,105
Threads: 100
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jul 2006
Reputation:
3
Горд собственик на: S80 2.9; XC70 D5 185
Или казано по друг начин - ти не си ползваш частта "троник".
Каква е същността на климатроник-а - слагаш разпространението на въздуха на АУТО, слагаш степента на обдухване на АУТО и пипаш САМО температурата, което искаш да бъде вътре. То си знае кога да пусне компресора, кога да го спре,. кога да духа силно и кога слабо. Има датчици за температура, за осветеност за слънцегреене и т.н и т.н. Всичко е с цел на теб да ти кеф и да си гледаш пътя, а не копчетата.
В момента какво правиш:
Пускаш да ти духа да речем на 3 и включваш компресора. Въртиш-невъртиш темературата ефект - почти нула. Това в момвнта какво е? Климатик.
Този ефект се наблюдава много често от колеги зимата - "Пускам си парното ама започва да духа след известно време". Да, така е. Казал си че искаш вътре да е 25 градуса, навън е -10, двигателя също все още е -10. Когато двигателя загрее охл. течност до 25 чак тогава ще започне да ти духа вътре топло (при домашните климатици функцията "топъл старт"). Аналогично лятото за студеното. Спрял си компресора - ОК, но си казал че искаш да е 24 - ОК. Колата духа с цел да направи 24 но въздуха дори директно отвън да го вкарва ттой пак е с по-висока температура...
Хора, собственици на S/V40 Моля ви зиме-лете забравете за врътките за степен да вентилатора и посока на обдухване. Оставете го този компресор да е включен - няма да спестите толкова гориво, колкото ще ви излезе ремонтът при нередовната му работа, вярвайте ми. Проста сметка: ремонта компресор започва опт 50-60 лева за труд. Според проблема имате и някаква цифра за части, а освен това фреонът трябва да се изтегли и вкара наново (ако вече не е литнал). Закръглихме циграта 150 лева минимум. Така към днешна дата 150 лева в гориво (бензин или дизел) са 60 литра! Да кажем че на 100 км пробег климатикът ви вдига с 1 литър разхода ви (по-малко е, но се смята по-лесно), това означа, че трябва да минете 6000км с климатик за да се изравните с минималната цена на ремонта. И накрая какво излиза - потите се като пра*** в колата, а не сте спестили нито лев.
Всеки си решава за себе си, но защо си купувате коли с климатроници? Купувайте си без - по-евтини са.
И още - при каране с отворен прозорец в купето се запрашава за един ден, следа автомивка - 10 кинта. Честита икономия. 4 литра гориво = Русе-София на хладно.
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало