Сериозната работа по колата е започнала отпреди месец !
Но аз много много не афиширам действията, както и да е, колата ако погледнете клипчето от горния пост е на ход !
За да се случи това след близо 5 годишно прекъсване се наложи да се ремонтира бензиновата помпа и карбуратора ! Като добавим бензин и хубав акумулатор / този с който колата дойде при нас сме го изхвърлили - 2,8 V / колата почна да пали , както се казва от четвърт оборот !
Преди две седмици за пръв път направихме обстоен преглед на ходовата част и окачването, както и на изгледа отдолу. Е не са розови нещата , но не са и кой знае колко зле - все пак става дума за шведска стомана, която е поцинкована и явно с доста качествено антикорозионно покритие.
За радост на всички Ицо Неделчев дойде на оглед и заедно с него набелязахме стъпките , по които трябва да се движим за възстановката на купето.
Волво 142 Алгоритъм
1. Максимално разобурудване на купето.
2. Песъкоструене на компрометираните от ръжда метални компоненти
3. Подмяна на детайли по пода, калниците, праговете, левия рог, легените на багажника, десен преден подкалник и задния ъгъл под дясната врата
4. Нанасяне на цинково покритие на почистените от ръжда места и новите заварени детайли
5. Обработка на купето / кит и шприц/
6. Отделни обработки на делимите детайли / врати, капаците и прочие/
7. Обработки и боядисване на двигателния кош, вътрешността на купето и багажника.
8. Монтаж на ревизираните двигател , преден и заден мост , кормилна уредба.
9. Цялостно външно боядисване на колата.
10. Монтаж на стъкла и делими детайли
11. Цялостно обурудване на купето - светлини, мокет, табло, седалки, шибедах, таван и други.
В този ред на мисли , трябва да кажа , че бяхме сполетени от цветови шок , след като открихме , че на два пъти изключително старателно колата е била пребоядисвана в светло синьо, при положение , че на табелката на колата има номер на оригиналния цвят - 110 - Cupress green !!!
Или - просто колата е била зелена !!!
Сега пак ще бъде ! Нещо такова :
Искам да благодаря за безрезервната помощ , оказана от Чанко , който има две коли от марката , но все още се скатава да се официализира като член на ВКБ ,той се зае най-отговорно с възстановката на седалките , тавана и тапетите на вратите, Кангалисян - АП, който всеотдайно участва цял ден в демонтажа на разни работи, даже пожела да бъде и "двигател" - видно от снимките, Неделчев и Дидо Тигъра които също помогнаха, макар и за по-кратко.
Ако не се случи нещо непредвидено следващото матине в гаража е на 28.06.2015 - 10.00 ч.
Всеки готов за работа е добре дошъл, кибиците и даващите акъл лично ще им проведа строева подготовка по устав !!!
М-р Мевдо
ВРИД ръководител спецоперация "Зелен леген" !