Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Стана ми интересно, един от феновете тука има подобен проблем и засега причината не е ясна.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 52
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2013
Reputation:
0
bg_tiger1978 Wrote:Имаш ли катализатор?
Да колега, имам два даже и искам да ги махна, макар че ме убеждават че са наред.
Надявам се след преглед на тази напречна греда, проблема да се окаже в нея!?!?
Posts: 1,330
Threads: 79
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2006
Reputation:
0
Петър Ангелов Wrote:bg_tiger1978 Wrote:Имаш ли катализатор?
Да колега, имам два даже и искам да ги махна, макар че ме убеждават че са наред.
Надявам се след преглед на тази напречна греда, проблема да се окаже в нея!?!?
Няма да се окаже от нея.
На клипа се вижда, че не опира в "моста", носещ двигателя.
1.Демпферен маховик.
2. Катализатор. Него можеш лесно да провериш на канал - на изгасена кола просто го побутни (удари) по-рязко с ръка и ще разбереш дали вътре се е разпаднал (дали дрънчи). А и не само него. Средното гърне също е за проверка!
А и няма как от влизане в шахта с предно дясно колело да си докараш това досадно придрънкване при гасене на колата.
Учредител на Волво клуб България.
Притежател на клубна карта № 0014.
VOLVO 460 1.7 '91
За помощ: 089 66 42 887
Няма по-голяма сила от усмивката и добрата дума!
Posts: 52
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2013
Reputation:
0
Здравейте отново,
Днес прекарах над половин час под колата, за да търся причините за гадния тракащ зяук, който се появява и при задържане на напълно навит волан, като тогава е постоянен. Мястото откъдете се чува най-ясно и силно е картера!
Освен това смия картер е доста силно омаслен, явно ще трябва смяна на гарнитурата, защото ми се струва че оттам тече.
Въпроса ми е дали е възможно маслената помпа да се е разбила и звука да идва от нея или по-точно от веригата?
А вибрациите според моя приятел са от кофти афтърмаркет тампони.
Поздрави.
Posts: 52
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2013
Reputation:
0
Здравейте,
диагнозата се потвърди - разбит маховик!
Какви са ми вариантите оттук нататък?
Смяна с твърд маховик и съединител на Валео или да търся маховик втора ръка в добро състояние?
Предстои ми сватба и момента не е най-удачния за големи разходи
Поздрави
Posts: 2,362
Threads: 63
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
Петър Ангелов Wrote:Здравейте,
диагнозата се потвърди - разбит маховик!
Какви са ми вариантите оттук нататък?
Смяна с твърд маховик и съединител на Валео или да търся маховик втора ръка в добро състояние?
Предстои ми сватба и момента не е най-удачния за големи разходи
Поздрави Щом като ти предстои такова хубаво събитие,бих ти препоръчал да не предприемаш нищо за сега,а да си я караш така!Ако нямаш проблем с превключване на скоростите и буксуване на съединителя,може да изкара още доста километри!Едва ли ще те остави на пътя.А от сватбата ,,забрави" малко пари по джобовете и си вземи нов комплект!
Posts: 52
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2013
Reputation:
0
Колеги да споделя нещо.
Вчера случайно срещнах един приятел от казармата и се заговорихме за коли и се оказа, че той е карал същото Волво, само че комби.
Той изяви желание да погледне колата и само докато чу, в какъв дисбаланс изпада и че веднага се оправя с подаване на газ, ми каза - "Хидравличния тампон ти е здраво заминал".
Съгласи се, че маховика леко придрънква, но той неговата я е карал в същото състояние 2 години и така я е продал.Обясни ми, че от маховик неможе да има такава гадна вибрация, а тампона много е омекнал, двигателя е наклонен, изпада в дисбаланс и в комбинация с по-твърдите тампони на отдолу, които са ми сложили е станало мазало.
А аз имам чуството, че от тази вибрация, започва да се разбива и окачването, то всичко вибрира на празен ход, а като погледнеш двигателя си работи тихо и спокойно и няма никакви странични шумове.
Момчето ми обясни, че маховика трябвало ясно да чука, за да е толкова разбит, и да "подскача" мотора при гасене, заради дисбаланса.След това натисна клапата на дроселовата за плавно гасене и чудо, мотора замърка!Изчезнаха гадните шумове, а вибрацията намаля.
Днес сутринта се заслушах и отчетливо се чува металическо почувкане до към 2400-2500 оборота и после двигателя утихва, а иначе е много по-шумен от преди на ниски обороти, все едно има откачен някой вакум.
Извънграда е същото, звучи гърлено и бучащо и точно на 120км/ч всичко "заспива" все едно карам друга кола.
Иначе колата си върви перфекно, има мощност, ускорява плавно, съединителя не боксува, а разхода е непроменен.
Възможно ли е след толкова диагностики, мнения на различни майстори и преглед на тампони и прочие, всичко да е от хидравличния тампон и как да го проверя?
Posts: 52
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2013
Reputation:
0
Колеги, да споделя развитието на моя проблем. Благодарение на колегата mudancho на който за пореден път благодаря се сдобих с хидравличния тампон, горен-десен и след неговата смяна вибрацийте намаляха с 80%.Остана една лека вибрация, която според момчетата от новия сервиз(много коректни) се дължи на твърдите афтърмаркет тампони, които вместо да обират вибрацията я предават по купето.Така че сега търся оригинални здрави танпони ( тези на гредата) и според мен ще реша тази 6 месечна епопея.
Posts: 52
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2013
Reputation:
0
Здравейте отново,
малко се забавих с отговора, но както предполагах, след замяната на тампоните със здрави втора ръка, колата стана тиха като бензин, а вибрация има едва доловима( все пак е на 275 000км.)
Така, че "спестих" 1200лв. за смяна на маховик и съединител, поне за сега.
Сега за съжаление имам друг проблем.Момчетата докато са сменяли тампоните, за видяли че двигателя е адски оамслен отзад. Маслото се стичало някъде около смукателния колектор, по турбо, скоростна кутия, картер и генерация. Сега ще търся къде да я измият качествено и ще търсим откъде тече. Все пак, живота щеше да е прекалено скучен, ако всичко е наред
|