The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S70- Проблем с климатика

#1
Здравейте колеги,

От много време се канех да напълня климатика и вчера се реших да действам. Проверихме системата- не изпускаше. Напълнихме системата, но диодите на модула (ON и ОFF) продължават да мигат 20 секунди.При пуснат климатик (свети ОN) компресорът изобщо не се включваше, независимо от избраната температура или зона. Проверихме бушона в коша- изглеждаше добре. При подаване на ток директно във входа на компресора всичко тръгва. От прочетеното в предишни теми разбрах че проблемът може да е във съединителя, но тъй като не съм запознат с климатичните инсталации реших да отворя нова тема.
Относно грешката- сама ли се чисти принципно или трябва да се закачи на OBD II буксата?
Всякакви съвети са добре дошли Smile
Reply

#2
Не разчитай на това,ч бушона изглежда добре, а го премери.
Онзи ден смених един, който изглеждаше добре.
Reply

#3
Принципно има грешка и за това мига. Трябва да се прочете с комп за да знаеш какво е.
А най вероятно е датчика за температура в купето на таблото ако не показва колко е климатика не се включва.
Reply

#4
Благодаря за бързите отговори, ще проверя и бушона и грешката.
Reply

#5
Мисля че датчика за температурата е за тази решетка.
Просто може да му е дошло времето след 17 години работа а ако е под формата на малко вентилаторче може само да е запушено с прах. И при мен свети че има грешка но климатика си работи.
Но функцията ауто май не му работи .


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

#6
За да се стигне до този сензор се бърка през отвора за радиото или през отвора на модула за управление на климатика . Ето едно ръководство за проверка и подмяна на компонентите от климатичната инсталация .


.pdf   klimatik.pdf (Size: 1.26 MB / Downloads: 70)
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#7
Много полезен PDF Благодаря Smile
Имаш ли представа кой е оригиналния номер на тоя сензор ако не стане само с почистване.
Съмнявам се че ще ми хареса цената принципно Smile
Reply

#8
Здравейте,

Отидох на диагностика и открихме каква точно е грешката: 122 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts. В случая си мислех си мислех, че проблемът се дължи на сензора който се намира в коша. От PDF-а който колегата Mihov е качил, благодаря за което, разбирам че този сензор е под жабката, което не ми се струва логично. Ако някой се е занимавал точно с тази грешка би ли споделил как стоят нещата?
Reply

#9
Chase Wrote:Здравейте колеги,

От много време се канех да напълня климатика и вчера се реших да действам. Проверихме системата- не изпускаше. Напълнихме системата, но диодите на модула (ON и ОFF) продължават да мигат 20 секунди.При пуснат климатик (свети ОN) компресорът изобщо не се включваше, независимо от избраната температура или зона. Проверихме бушона в коша- изглеждаше добре. При подаване на ток директно във входа на компресора всичко тръгва. От прочетеното в предишни теми разбрах че проблемът може да е във съединителя, но тъй като не съм запознат с климатичните инсталации реших да отворя нова тема.
Относно грешката- сама ли се чисти принципно или трябва да се закачи на OBD II буксата?
Всякакви съвети са добре дошли Smile

Chase Wrote:Здравейте,

Отидох на диагностика и открихме каква точно е грешката: 122 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts. В случая си мислех си мислех, че проблемът се дължи на сензора който се намира в коша. От PDF-а който колегата Mihov е качил, благодаря за което, разбирам че този сензор е под жабката, което не ми се струва логично. Ако някой се е занимавал точно с тази грешка би ли споделил как стоят нещата?

Колега, тази грешка може да не означава , че сензора е за смяна . Според мен виновен в случая е съединителя на компресора . Опитай след като натиснеш "ON" на климатика и съединителя не зацепи , да го побутнеш с дървена пръчка , но внимателно . Би трябвало съединителя да се залепи и компресора да тръгне . При нашите машини компресора периодично тръгва и спира - приблизително 15 секунди е включен и 15 секунди изключен .
Ако , компресора тръгне след като побутнеш съединителя - имаш 3 възможности :

1.Смяна на съединителя на компресора.
2.Поставяне на реле което да захранва съединителя директно от акумулатора ( докато напрежението стигне до съединителя се губи поне 1 волт )
3.Разглобяване на съединителя и махане на 1-2 шайби които разделят двете повърхности на триещите се части .

На мен ми се наложи да направя 2 и 3 и вече 2 години имам климатик , след време ще се наложи да сменям съединител , но засега има още живот в него .
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#10
Mihov Wrote:
Chase Wrote:Здравейте колеги,

От много време се канех да напълня климатика и вчера се реших да действам. Проверихме системата- не изпускаше. Напълнихме системата, но диодите на модула (ON и ОFF) продължават да мигат 20 секунди.При пуснат климатик (свети ОN) компресорът изобщо не се включваше, независимо от избраната температура или зона. Проверихме бушона в коша- изглеждаше добре. При подаване на ток директно във входа на компресора всичко тръгва. От прочетеното в предишни теми разбрах че проблемът може да е във съединителя, но тъй като не съм запознат с климатичните инсталации реших да отворя нова тема.
Относно грешката- сама ли се чисти принципно или трябва да се закачи на OBD II буксата?
Всякакви съвети са добре дошли Smile

Chase Wrote:Здравейте,

Отидох на диагностика и открихме каква точно е грешката: 122 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts. В случая си мислех си мислех, че проблемът се дължи на сензора който се намира в коша. От PDF-а който колегата Mihov е качил, благодаря за което, разбирам че този сензор е под жабката, което не ми се струва логично. Ако някой се е занимавал точно с тази грешка би ли споделил как стоят нещата?

Колега, тази грешка може да не означава , че сензора е за смяна . Според мен виновен в случая е съединителя на компресора . Опитай след като натиснеш "ON" на климатика и съединителя не зацепи , да го побутнеш с дървена пръчка , но внимателно . Би трябвало съединителя да се залепи и компресора да тръгне . При нашите машини компресора периодично тръгва и спира - приблизително 15 секунди е включен и 15 секунди изключен .
Ако , компресора тръгне след като побутнеш съединителя - имаш 3 възможности :

1.Смяна на съединителя на компресора.
2.Поставяне на реле което да захранва съединителя директно от акумулатора ( докато напрежението стигне до съединителя се губи поне 1 волт )
3.Разглобяване на съединителя и махане на 1-2 шайби които разделят двете повърхности на триещите се части .

На мен ми се наложи да направя 2 и 3 и вече 2 години имам климатик , след време ще се наложи да сменям съединител , но засега има още живот в него .

Днес се пробвах да побутна съединителя докато е включен климатика и работеща колата, но нищо не се случва... Остава въпроса дали датчика за външната температура (този който е в коша при бронята) играе роля и за климатика или има друг.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)