.че е бегачка знаем.! но и що не пали пак знаем! има един датчик на скоростната кутия/насочен към маховика/този датчик формира импулс за запалването.Т.Е за да подаде искра .закрепен е с две болчета към кожуха на кутията и от него излиза кабел /двоен/ .това нещо реагира на завъртането на маховика и подава импулси към електрониката,която от своя страна пуска помпата за бензин и подава искра в дистрибутра,съответно свещие :wink:
причината ТИ ,най вероятно се крие в това нещенце nipe:
чувал съм /но не вярвам/,че когато се омасли се появява такъв дефект,но не вярвам защото доколкото знам е магнитен датчик а на магнита маслена преграда не му пречи.
Имаше мнения ,че е датчик на Хол,но при датчика на Хол трябват три кабела а на волвото има два hock:
.че е бегачка знаем.! но и що не пали пак знаем! има един датчик на скоростната кутия/насочен към маховика/този датчик формира импулс за запалването.Т.Е за да подаде искра .закрепен е с две болчета към кожуха на кутията и от него излиза кабел /двоен/ .това нещо реагира на завъртането на маховика и подава импулси към електрониката,която от своя страна пуска помпата за бензин и подава искра в дистрибутра,съответно свещие :wink:
причината ТИ ,най вероятно се крие в това нещенце nipe:
чувал съм /но не вярвам/,че когато се омасли се появява такъв дефект,но не вярвам защото доколкото знам е магнитен датчик а на магнита маслена преграда не му пречи.
Имаше мнения ,че е датчик на Хол,но при датчика на Хол трябват три кабела а на волвото има два hock:
Terorist, баш датчик на хол си е. Има го в различни варианти. На двигателите без турбо е с два края. При турбинираните е с три. И сега следва най-интерестното. Ако искате вярвайте, ако щете недейте, но моето 440 GLT, което карам вече 10 години, 2 (два) пъти годишно не иска да запали. Обикновено проблема идва при смяна на сезоните есен и пролет. Вдигам капака, само пипвам с пръст кабела на датчика на хол, без да пипам нищо друго и проблема изчезва през следващите 5-6 месеца. Ако някой ми даде смислено обяснение на този феномен, много ще го черпя. Аз не мога. Въпросният феномен се е появява откакто е купена колата, без изключение. :roll:
Terorist, баш датчик на хол си е. Има го в различни варианти. На двигателите без турбо е с два края. При турбинираните е с три. И сега следва най-интерестното. Ако искате вярвайте, ако щете недейте, но моето 440 GLT, което карам вече 10 години, 2 (два) пъти годишно не иска да запали. Обикновено проблема идва при смяна на сезоните есен и пролет. Вдигам капака, само пипвам с пръст кабела на датчика на хол, без да пипам нищо друго и проблема изчезва през следващите 5-6 месеца. Ако някой ми даде смислено обяснение на този феномен, много ще го черпя. Аз не мога. Въпросният феномен се е появява откакто е купена колата, без изключение. :roll:
Според мен пък, 3-тия край е маса. Също така ще потвърдя че това нещо се нарича датчик на Хол.
Продължавам с моето приключение, което се изразяваше в съвсем други симптоми-не палене давене пукане
гърмене и мн мощност. Истина е че е магнитен, следователно щом е такъв значи има свойствата
да привлича метални предмети. Още по-следователно нищо друго не може да му пречи освен нещо метално.
И така, след като прерових целия мотор (Б18ФТ), стигнах и до този датчик. Изваждайки го се оказа че
в следствие на износения феродов диск на съединителя(както знаем в него има освен феродо и метални стружки),
беше се лепнала малка метална стружка от порядъка на 0,5х0,5мм. Другия вариант на непалене и
побутване и палене както е на колегата, е логично прекъснат кабел или клема.
Така. На другия колега ще кажа, че проблема му с непаленето НЕ идва от датчика на хол 100%.
Ако той беше проблемен по един или друг начин, колата ти въобще нямаше да върви. Както сам
си предположил, има голяма вероятност да е от стъпковото моторче за празния ход. Друга възможност е
контактния ти ключ( колкото и странно да е).
Ще кажа и няколко думи за т.н. радиатор. Абе колеги, аз се смея на жените(да не се обиждат), ама
как може да има толкова уточнения и въпроси за един радиатор? В тази кола е възможно да има
максимален брой радиатори 3(три) - климатик, кулер и водно охлаждане, като всичките тия радиатори
се намират до последния т.е. на едно място са в колата-не са разхвърляни напред назад. Та така.
Човека си търси радиатора за климатика, колата очевидно няма турбина следователно освен
радиатора за климатика има само още един.
Според мен пък, 3-тия край е маса. Също така ще потвърдя че това нещо се нарича датчик на Хол.
Продължавам с моето приключение, което се изразяваше в съвсем други симптоми-не палене давене пукане
гърмене и мн мощност. Истина е че е магнитен, следователно щом е такъв значи има свойствата
да привлича метални предмети. Още по-следователно нищо друго не може да му пречи освен нещо метално.
И така, след като прерових целия мотор (Б18ФТ), стигнах и до този датчик. Изваждайки го се оказа че
в следствие на износения феродов диск на съединителя(както знаем в него има освен феродо и метални стружки),
беше се лепнала малка метална стружка от порядъка на 0,5х0,5мм. Другия вариант на непалене и
побутване и палене както е на колегата, е логично прекъснат кабел или клема.
Така. На другия колега ще кажа, че проблема му с непаленето НЕ идва от датчика на хол 100%.
Ако той беше проблемен по един или друг начин, колата ти въобще нямаше да върви. Както сам
си предположил, има голяма вероятност да е от стъпковото моторче за празния ход. Друга възможност е
контактния ти ключ( колкото и странно да е).
Ще кажа и няколко думи за т.н. радиатор. Абе колеги, аз се смея на жените(да не се обиждат), ама
как може да има толкова уточнения и въпроси за един радиатор? В тази кола е възможно да има
максимален брой радиатори 3(три) - климатик, кулер и водно охлаждане, като всичките тия радиатори
се намират до последния т.е. на едно място са в колата-не са разхвърляни напред назад. Та така.
Човека си търси радиатора за климатика, колата очевидно няма турбина следователно освен
радиатора за климатика има само още един.