Posts: 176
Threads: 21
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2009
Reputation:
0
Горд собственик на: Volvo V70 D4 MY2016
Забелязах, че колата ми (ЕС 40, 1.8 ) държи 600 оборта на място. не тресе, но не съм сигурен дали е нормално. Съвет?
V70, D4, 2015г, 181 к.с., ръчни скорости
S60, D5, 163 к.с, автомат
S40, B4184S2, 2000г., 122к.с. , бензин + ГИ
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
И мойта е така!
Като дойде от германия изкара около 2-3 месеца на 800 оборота, после започна да ги сваля на 600, но ги държеше постоянни(на единия светофар 800 на следващия 600). В момента вече е само на 600(или може би малко повече- около 650). Когато започна да го прави бях на диагностика в мото пфое - момчето гледа, цъка, почисти калапана за свободен ход и каза че е ОК, но положението не се промени.
Определено не е нормално, но не ми е чак такъв проблем, че да го мисля и това постоянно.
Ако намериш причина или решение пиши.
Posts: 176
Threads: 21
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2009
Reputation:
0
Горд собственик на: Volvo V70 D4 MY2016
аз другата седмица ще ходя да ми слагат газов инжекцион. ще накарам момчетата да го проверят това и ще видя как ще работи и на газ де и след това ще ти кажа
V70, D4, 2015г, 181 к.с., ръчни скорости
S60, D5, 163 к.с, автомат
S40, B4184S2, 2000г., 122к.с. , бензин + ГИ
Posts: 2,222
Threads: 97
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2007
Reputation:
0
Колеги В40-ка 2.0 16В 136к.с. е с газов инжекцион и тя си държи 600 оборота (и на бензин и на газ).Аз до сега всички дето съм загледал държът толкова и почвам да се замислям дали не са им нормалните обороти :roll:
Posts: 485
Threads: 40
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Абе колеги,
Ако гледате оборотомерите така както сте си на седалките винаги ще показват около 600об.
Нали знаете, че измервателен уред със стрелка се гледа точно отгоре. Положението ни в колата/С/В40/ ни е такова, че седейки виждаме по- ниски стойности на оборотомера.
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
del Wrote:Положението ни в колата/С/В40/ ни е такова, че седейки виждаме по- ниски стойности на оборотомера. Имайки впредвид че ръста ми е малко под 2м и че главата ми почти опира в тавана си мисля че найстина гледам откъдето трябва...
А сега сериозно, ако не я бях карал няколко месеца на 800 оборота едвали щеше да ми направи впечатление, но определено в момента е на 600. И аз съм с инжекцион PowerJet и положението с оборотите е следното: първоначално 1200, като вдигне 60 градуса(по борд комп) ги сваля на 600 независимо дали съм на гаа или бензин, много рядко се случва за 2-3 секунди да падат и под 500 и колата да претресе. Проблема не е свързан с газта, тъй като когато сложих инжекциона вече се беше застопорила на 600.
Определно не това е нормалното поведение на колата, но за момента нямам обосновано предположение на какво се дължи :minigun:
П.П. Другото което ми направи впечатление след 2-3 месеца каране на колата в България(горе долу по същото време когато се появи и проблема с оборотите) е качването на градския разход с около 2 на 100, именно поради тази причина ходих на диагностика в МФ но там не откриха проблеми... и сметнах че е в резултат на повишен трафик(макар че не съм забелязал такъв), но както каза Стойо в една друга тема гледам да не и се връзвам много на колата, а да и се наслаждавам
Posts: 485
Threads: 40
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
ето и малко снимки в подкрепа на горното ми твърдение, които направих току що:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.snimka.bg/album.php?album_id=390913&pid=13005245" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13005245</a><!-- m -->
Реда им е малко объркан но би трябвало да ги гледате така снимки 1 и 4/тук колата е загряла/и оборотомера е гледан точно от горе/както трябва да е/ на 1-ва снимка, и гледан така както седим на седалката на 4-та снимка.
При студен двигател снимки 3 и 2 пак в същата последователност на гледане на оборотомера.
Между другото не знам дали сте забелязвали дали когато сте седнали в колата при седалка пусната до най- долното положение оборотите малко се "вдигат", и обратно когато е в най- високата позиция.
Тази разлика намалява с покачване стрелката на оборотомери/или скоростомера/.
Което ще рече, че при знак ограничаващ макс. скорост- до около 80км/ч, не би трябвало да караме с макс. такава скорост/според ограничението/ а с поне 1-3км/ч по- ниска/в зависимост от това колко се е вдигнала стрелката/.
Надявам се, че малко съм помогнал :wink:
или ако не съм то не съм ви объркал още.
Posts: 485
Threads: 40
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Cavalera,
Не е до ръста на човек!
Принципа е следния, че окото ти и стрелката трябва да образуват една линия, която линия да сключва ъгъл то 90 градуса с повърхността под стрелката/повърхността на която е изписана скалата с деления/. Ако ъгълът е друг то ще отчетем показание което е различно от действително показваното. Когато си ходил на диагностика в МП дали обърна внимание колко оборота отчита диагностичния уред/ако са го правили де/.
Все пак трябва да имаме в предвид, че тези стрелкови уреди не са много точни.
Posts: 5,477
Threads: 58
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
абе вие що не ги закачите на един тестер и да си покаже колко са оборотите. След това правете всякакви ъгли и анализи :wink:
Posts: 1,412
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2007
Reputation:
1
Моята държи около 750 и на бензин и на газ (то толкова дават по каталог), Има леко подскачане от около 15-20 оборота, но това не е болка за умиране. Оборотите ги гледах на програмата за настройка на ГИ. Не ги гледайте оборотометите по колите, първо няма начин да отчетете вярно, второ не знаете колко е верен самия оборотомер.
|