The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Да се похваля с новото си 740

#1
Здравейте колеги, от средата на август работим във Франция, Марсилия и досега бяхме без кола.
Града е доста голям и е много трудно без транспорт, така че откакто съм тук си мисля за кола.
Оказа се обаче че колите тук са доста скъпи, (не е като в Германия или Италия) а и няма много голям избор.
Обаче ми попадна една обява - Volvo 740 TD, отидох да го видя и какво се оказа - бял седан, 86 година, първи собственик, на 140 000 км, за 1500 евро (Тук минимума е 1000 евро, и коли до 5000 се водят евтини, дори има специален раздел за такива коли). През далечната 86 бащата на човека който сега я продава я купил за да обиколят европа с жена си (сега доста възрастна). Минали са през цяла европа, като не са били само в Полша, Румъния и България. От тогава колата е карана малко и рядко и е стояла в гараж. Жената се разчуства, извади някакви албуми със снимки, поплака си.
Колата много ми хареса, не можах да се стърпя и ето сега съм новия и собственик. Купе, двигател и ходова част - перфектни, леко поизносен кожен салон, има някоя друга пукнатина на таблото. Ел. стъкла и огледала, подгрев на седалките, огледалата и задното стъкло. Чисто нов акумулатор. Сервизна книжка, оригиналния паспорт на волво плюс някакви рекламни брошури от 86 Smile Последния технически преглед е от миналата сряда. Та това е. Снимки може би по-късно днес, ако остане време. А звука на 6-цилиндровия турбодизел е просто неустоим. Тегли яко и е голямо удоволствие да се кара. В края на октомври поемам наобратно към България с него.
Reply

#2
Честито, честито.
И к'во сега, няма да го снимаш и ще чакаме да се върнеш за да го видим ли :?: :!: :?: :!:
Reply

#3
Честито със здаве да си я караш и даи някоя друга снимка Big Grin
Reply

#4
Честита придобивка! Дай боже всекиму такива неща да му попадат в ръчичките!
945 Polar 1997
2.0 Turbo B200FT
1986 cc
4 cylinders, 8 valves
Compression ratio: 8.5:1
114 kW (155 PS) @ 5600 RPM
230 Nm @ 3600 RPM
M90 manual gearbox
Reply

#5
Честито,пак си набарал нещо уникално ,1-ви собственик и ....
браво ,ще те чакаме в близко бъдеще да ни го покажеш Smile
Полезно четиво което може да направи престоя ви във форума по-приятен
                             Десетте “Божии” Заповеди
Reply

#6
Честито ! Както каза преди време един колега,който веднъж се е качил на 2хх и 7хх серия не му се слиза от нея. Аз преди месец като видях турбинирания лебед на един колега...Ехх мечтии...
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#7
Мерси, мерси за пожеланията Smile. Ето една снимка, които хванах колегата да направи, щото аз освен на телефона нямам друго фото:
[Image: volvo740.jpg]
Reply

#8
Колата е супер колега... :thumbup: ,изгежда страхотно!!!
С кеф да си я караш....,и като се върнеш-по едно кръгче да дадеш Big Grin Big Grin Big Grin
А как стои въпроса със данаците на МПС там... :roll:
Тежко, брате, се живее
между глупци неразбрани,
душата ми в огън тлее,
сърцето ми в люти рани.
Reply

#9
За данъци незнам, но имат една крива система, която докато я разбера как работи доста се помъчих.
Тук не е необходима намесата на трето лице (нотариус) при покупка на автомобил. Договора се сключва между продавача и купувача и копие се изпраща (от продавача) в местния кат (prefecture). Има бланки в интернет
Значи при пререгистриране за износ (export) са необходими следните документи:

1. Certificat de cession d'un vehicule - Договора за покупко-продажба. 3 броя - (оригинал и 2 копия)
по един за продавач/купувач и един за кат. Оригинала е за купувача. Има ги в интернет (pdf) и в кат безплатно.
2. Стария талон на колата с написано на него с черен химикал от продавача "Продадено на (дата).. (подпис)".
На талона му викат 'Carte Grise' (Сива карта) а официално е 'Certificat D'Immatriculation'
3. Документ удостоверяващ че колата не е съсобственост (т.е. няма трети лица с претенции към нея),
няма неплатени данъци и глоби. Нарича се 'Certificat de non-gage' или 'Certificat de situation administrative',
продавача трябва да го осигури. Може да се изтегли и онлайн безплатно, стига да знаете
регистрационния номер на колата, имената на собственика и датите на първата регистрация и на издаването
на талона.
4. Колата трябва да е минала (CT - Controle Technique) технически преглед преди не повече от 6 месеца, или 2
месеца ако е имала по-сериозен ремонт и е трябвало да отиде на контролен преглед (contre-visite)

С тези документи се отива в местния КАТ (prefecture), взема се номерче и се чака бая. Иначе става долу-горе
бързо ако всичко е наред и документите са налице. Издават ви нов талон на ваше име, плащат се 49 евро и сте готови. Сега трябват транзитни номера - те се правят за около 30-45 евро в разни фирмички, имаше поне две около prefecture-то. То затова тук човек може да види всякакви номера с различни шрифтове.
Номерата важат 1 месец от датата на издаване.
Последното нещо е застраховка "гражданска отговорност" (Responsabilite civile) и зелена карта (carte verte) -
цени много и различни, зависи от застрахователя, колата и периода. Средно между 50 и 150 евро за месец.

Общо взето това е. Иначе колите тук са скъпи, изглеждат зле, повечето са ударени и така. Гледах доста Renault 19 или Citroen Xantia за по 2500-3000 евро и нагоре.

А иначе французите имат и една система за данъци според мощността на мотора и CO2 емисиите която обаче е еднократна и се смята много шантаво. Освен това е местен данък и става още по-неясно защото тарифите са различни в различните им общини. Аз я научих, защото мислех че трябва да го плащам, но колите за експорт не се облагат.
Имат едно понятие CV (chevaux vapeur или cheval-vapeur) (има и такъв много стар модел Citroen 2CV - името идва точно оттам), което буквално преведено е конска сила, но не е. По-точното му име е cheval fiscal.
Смята се така: мощността на колата в KW разделена на 40, цялото това на степен 1.6, плюс CO2 емисиите в грамове на км разделени на 45.
Абе така: CV = ((P/40)**1.6) + (U/45)
P е мощност в KW
U e емисии въглероден диоксид в г/км
(** е повдигане на степен)

Получения резултат се умножава по местната тарифа за едно CV, в случая тук 44.50 евро.
За коли над 10 години се дели на две. И така.. Луд да станеш..
А и волвото цели 8 CV излезе Smile
Reply

#10
супер обяснение и поредното доказателство че само при нас да си купиш кола е цяло приключение и бюрокрация до над ушите Confusedhock:
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)