12-24-2010, 02:46 PM
Проблема си е на лице, истината е че нямам никакво време за колата. През празниците няма да се занимавам.
Пробвах директно на газ да я запаля(соленоида си отваря няма проблем там) и пак не поиска да запали.
Идеята с махането на датчика за t` на въздуха, ми се струва че не тябва да стане, защото при неизправен датчик(няма значение кой от всичките) компютъра преминава на режим с понижена ефективност спрямо следващите фиксирани параметри:
-Температура на охлаждащата течност 90`C;
-Температура на въздуха 20`C;
-Средно положение на дроселната клапа;
-Атмосферно налягане в зависимост от оборотите на двигателя и положение на дроселната клапа;
-Ъгъл на запалването по-малък от 7` начална стойност.
Така че при тези температури на въздуха през декември доста трудно ще заработи или трябва да паля вестника пред дроселната клапа, за да може да дръпне топъл въздух за по-лесно възпламеняване на горивната смес.(все едно да палиш дизелов двигател без подгрев на първичното запалване или не функциониращо на -20`C)
p.s.
1: (стойностите са извадка от техническото ръководство)
2: (въпреки всичко ще пробвам с махането на датчика и с подгрят въздух)
С това "залъгване" със съпротивление (товар) ще определиш конкретни стойности подавани на компютъра. Датчика за температура на въздуха има отрицателен температурен коефицент. Това ще рече, че с понижаване на температурата ще се повишава съпротивлението или товарът ще бъде по-голям.
При различна температура съпротивлението варира в тези стойности:
-10`c - 8460-10340 Ом
0`c - 0 Ом
+20`c - 2250-2750 Ом
+40`c - 0 Ом
+80`c - 297-363 Ом
(стойности за двигател B18EP)
С това ще дойдат проблеми в работата на двигателя, поради бедна или богата горивна смес. Ще работи в конкретен температурен диапазон. Има възможност да сложиш променливо съпротивление (товар) или т.н. потенциометър и да коригираш според температурата на околната среда. Има още един проблем, а той е че при влизането на двигателя в постоянен режим на работа (загряването му) сместа се променя още веднъж. Мисля, че няма да е много приятно да "джуркаш" потенциометъра постоянно.
Това са мои разсъждения върху стойностите описани в техническото ръководство и познанията ми по слаботокови системи(все пак тава съм завършил и дано да не изложа преподавателите ми, ако съм допуснал грешки в разсъжденията си).
tudy:
От части проблемът ми е решен, след покупката на моторно превозно средство със следното описание: Volvo 244 с двигател B19E и скоростна кутия M46 + OverDrive :iroc:
Пробвах директно на газ да я запаля(соленоида си отваря няма проблем там) и пак не поиска да запали.
Идеята с махането на датчика за t` на въздуха, ми се струва че не тябва да стане, защото при неизправен датчик(няма значение кой от всичките) компютъра преминава на режим с понижена ефективност спрямо следващите фиксирани параметри:
-Температура на охлаждащата течност 90`C;
-Температура на въздуха 20`C;
-Средно положение на дроселната клапа;
-Атмосферно налягане в зависимост от оборотите на двигателя и положение на дроселната клапа;
-Ъгъл на запалването по-малък от 7` начална стойност.
Така че при тези температури на въздуха през декември доста трудно ще заработи или трябва да паля вестника пред дроселната клапа, за да може да дръпне топъл въздух за по-лесно възпламеняване на горивната смес.(все едно да палиш дизелов двигател без подгрев на първичното запалване или не функциониращо на -20`C)
p.s.
1: (стойностите са извадка от техническото ръководство)
2: (въпреки всичко ще пробвам с махането на датчика и с подгрят въздух)
С това "залъгване" със съпротивление (товар) ще определиш конкретни стойности подавани на компютъра. Датчика за температура на въздуха има отрицателен температурен коефицент. Това ще рече, че с понижаване на температурата ще се повишава съпротивлението или товарът ще бъде по-голям.
При различна температура съпротивлението варира в тези стойности:
-10`c - 8460-10340 Ом
0`c - 0 Ом
+20`c - 2250-2750 Ом
+40`c - 0 Ом
+80`c - 297-363 Ом
(стойности за двигател B18EP)
С това ще дойдат проблеми в работата на двигателя, поради бедна или богата горивна смес. Ще работи в конкретен температурен диапазон. Има възможност да сложиш променливо съпротивление (товар) или т.н. потенциометър и да коригираш според температурата на околната среда. Има още един проблем, а той е че при влизането на двигателя в постоянен режим на работа (загряването му) сместа се променя още веднъж. Мисля, че няма да е много приятно да "джуркаш" потенциометъра постоянно.
Това са мои разсъждения върху стойностите описани в техническото ръководство и познанията ми по слаботокови системи(все пак тава съм завършил и дано да не изложа преподавателите ми, ако съм допуснал грешки в разсъжденията си).
tudy:
От части проблемът ми е решен, след покупката на моторно превозно средство със следното описание: Volvo 244 с двигател B19E и скоростна кутия M46 + OverDrive :iroc: