Тедо Wrote:днес разбрах защо ГТП-тата не трябва да се правят 5 за 4... Пукна ми се спирачен маркуч и изтече общо взето цялата течност (педалът пропадна)... Добре, че намерих човек да дойде на място да разглоби и добре, че в ТЕХ-КО в Горубляне имаха такъв маркуч... В понеделник ще закарам в сервиз да ми сменят маркучите и на другите 3 колела...
За 21 години зад волана не ми се беше случвала такава повреда...
Така е, но това с пукането на маркучите при коли под 10-15 год. е много малко вероятно от износване
Има друга причина и виж дали евентуално не е протрит механично.
На мен ми се е случвало веднъж, но вината беше изцяло моя - след смяна на накладки, почистване на предни апарати и смяна на съпортите, бях превъртял апарата така, че мъркучът на едното колело правеше лека необичайна чупка. Вследствие на това, при някакво положение на колелото, маркучът се е търкал по-малко в джантата. Изтънява и при поредното натискане се пръска. За щастие ми се случи при обичайно спиране, а не екстремно, така че успях да спра и да установя проблема. След това смених и другия маркуч, поставих ги в правилната позиция, като чупка, и всичко си е наред вече 6-7 год. Колата сега я кара тъща ми.
Иначе самите спирачни маркучи (оригиналните!!!) са така проектирани, че да издържат много години. Дори видимо напукани (външно), те са надеждни.
Това със смяна на 4-те е добра идея, за да си сигурен в колата, но ги купи от МП, за да си сигурен, че взимаш оригинално!