Здравейте колеги,
днес ми светна лампата за AIRBAG на VOLVO. Колата е 2004 г. 2,0 куб. дизел.
на борд компютъра ми дава следната грешка SRS AIRBAG WARTUNG DRINGEND което преведено от немски e спешна профилактика на въздущната възглавница.
Закачихме я на диагностика и дава грешка DE 58 Comunication with SRS, AIRBAG module.
Напръсках буксите под седалките с контактен спрей, но грешката си остава и лампата продължава да свети.
Моля дайте съвет къде да търся на друго място проблема?
Благоадаря предварително!
Здравейте.
За съжаление повредата на горивната помпа от предната ми тема се повтори.Volvo XC60 дизел.
Колата върти,но не пали.Взели я в сервиза ,в която я смениха преди 5 месеца.
Сложили нова и колата е наред.Рабира се гаранцията не я признават,че била само 3 месеца.
Въпроса е дали има някаква причина помпата да се поврежда.Има ли филтър преди нея,или нещо друго,което да предизвиква повреда.
Благодаря.
Здравейте колеги!
Моето старо Волво не ме предава, но ..съм до никъде.
За смяна са двата предни тампона на двигателя. А няма никъде?!
Дайте идея, къде да ги намеря, или дали стават от някое Рено?
Волвото ми е 460, 1.6, 83 коня, 94 година, но мисля стават от всяка 460 или 440.
Не ми се бракува и предава на вторични заради тия два тампона?!
Благодаря!
Волво С60, 2006г, Би-фуел - фабричен метан, 2.4, на 380000км, цена 6500лв. Колата е в отлично техническо състояние и с пълна история. При мен от 10години и 220х. км. (закупена е на 160к. км внос от Италия). Затъмнени задно и задни странични стъкла. Има вграден фабричен телефон, който работи със сим карта. Обслужвана винаги навреме. Сменяна спирачна течност през 3г, антифриз през 5г., а масло хидравлика на 100к. км. (или 5г), свещи през 60к. км. Преди 10г. (веднага след закупуването) е отремонтирана дроселовата клапа с безконтактен датчик - гаранция за безпроблемна работа. Метановата уредба работи безпроблемно и с едно зареждане от 15-16кг се минават от 280-300км градско до 350-370км извънградско. Сменен ангренажен комплект и водна помпа с оригинални на 340к. км - следваща смяна след 140х. км. Преди 20к. км сменени маншони на дясна полуоска и семеринг, предни амортисьори, лагери на макферсона и носачи. През 2019 е сменена цялата система за картерна вентилация. През 2023г е сменен сервоусилвателя с нов оригинален. В цената са включени два комплекта джанти - 16" стоманени със зимни гуми, 16" алуминиеви лети с лятни гуми. Гумите са на 50-60%. В цената са включени и оригинални греди за покрива. Колата има драскотини и забележки от нормално използване основно по предна и задна броня. Причина за продажбата е преминаване на следващо поколение (Р3) на Волво, което си докарах на ход от Швеция. Платени данък и ГО за 2024 и винетка до Април 2024. Колата си заслужава и може да се види и тества в Перник или в София. Коментар на цената е възможен след оглед - тел.0889209395.
Дойде и времето да обявим старт на записването за Националната среща на Волво Клуб България.
Тя ще се проведе във Хотел Релакс КООП - с.Вонеща Вода на 12-14 юли 2024 година.
Можете да разгледате хотела на следния линк :
Прилагам снимки на офертата която са ни направили за нощувки и варианти за вечеря
, за да се запознаете с цените и какво включват те.
Вечерите са включени в цената и молим да упоменавате кой вариант желаете.
Закуските също са включени в цената и са на блок маса.
Апартаментите са 4 на брой и в тях настанявани могат да бъдат 2+2.
Двойните стаи могат да бъдат и за настанявания 2+1.
Като третия човек в двойна стая е на разтегателно легло.
Моля всички, които ще присъстват с деца да упоменават тяхната възраст.
За записвания моля пишете в тази тема,
Благодарим на всички за вниманието!
Posted by: mevdo - 01-28-2024, 06:15 AM - Forum: Volvo срещи
- No Replies
Здравейте колеги и приятели !
Време е за поредна Варненска среща, на която струва ми се ще преполовим зимата.
Да се носят тънки мезета и червени питиета!
Място: Паркинга пред УМБАЛ "Св.Марина"
Време: 13.00 ч.
До скоро виждане !
Наскоро закупих Volvo S40 1.6D 2006 от мой приятел в много добро състояние. След като минах през сервиз за нормалните начални неща като смяна на масла, филтри, ангренаж + задни накладки ми изникна проблем със спирачките.
Спирачката стана дълбока, т.е спирачния педал потъваше и колата започна да спира много бавно и дори трябваше да помпам педала. Отидох в оторизиран сервиз от Волво в София (не официален) и ми казаха, че може да е спирачната течност, защото не изглежда окей. Оставих колата и на следващия ден майстора ми звънна да каже, че е помпата и ще я смени.
Днес взех колата, но педала ми идва леко мек, въпреки че колата си спира окей. Само че съм свикнал да натискам педала и той да е доста твърд и да спира, почти веднага, а сега като че ли е една идея по-мек и спира по-бавно. Също така на единия светофар при натиснат спирачен педал, се усети как потъва надолу.
Чух се с майстора и той каза да я покарам и че на тези коли било нормално като спреш понякога да потъва, защото била с хидравлична система (нещо такова) и било нормално да е по-мек, тъй като е сменена помпа + течност и всъщност това е нормалното състояние.
Пиша тук, за да питам нормално ли е да потъва леко при натисната спирачка и дали майстора просто не стреля на посоки. Не ми се иска постоянно да ходя до сервиза да я гледат. Четох и че може да има проблем с АБС помпа и т.н
Здравейте колеги,
за тези от вас, които искат сами да си четат колите за грешки, настройки т.н. вече има кабел, на много по-ниска цена от Dice и китайските му клонинги.
Кабела е V164 JLR Pro - моя го поръчах от aliexpress - пакета съдържа и 4 DVD-a с тулове за Волво, Тойота и Ягуар-ЛандРовър, с които кабела работи - дойде за по-малко от месец и съм го тествал за сега с Вида и P3Tool - работят много добре и се виждат всички модули на S60 2006 (P2) и V70 III 2015 (P3). На V70 Р3 този кабел търсеше пина с ~450кода/сек и тула го откри за 5часа и 46мин. Видата си го разпознава като Mongoose JLR и се връзва светкавично към колата.
Още разучавам как се работи с туловете, но ако някой има DICE и иска да сравним работата на двата кабела ще се радвам да го направим (за района на София и Перник) - може DICE да вижда модули, които този кабел не вижда.
Поздрави на всички.
Здравейте колеги,
Да споделя и първи проблеми с колата, която си докарах от Швеция - В70, 2015, B5204T9, bi-fuel CNG.
След няколко дни каране се появи проблем - като я запалих вечерта за да се прибирам колата започна да прекъсва и да пуши. След няколкостотин метра започна много да мирише на бензин - все едно тече отнякъде - спукана тръба или нещо такова. Светнаха разни лампи и елма, който си нося каза, че има мисфайър в цилиндър 5, а след това и в цилиндър 4, а след малко светна и жълта лампа за двигател на колата. Спрях и като светнах с телефона видях петно под колата и понеже бях близо до един сервиз направо я вкарах да я огледаме. Установихме, че отдолу тече бензин и шефа на сервиза ми вика "тече бензин от гърнетата - тая кола е приключила пътя - нещо сериозно е - остави я да я гледаме на светло, ако трябва ще отворим двигателя". Естествено при такива думи нямаше как да я оставя там - изкарах я и с един приятел я издърпахме обратно на паркинг. Започнах да търся в интернет сервиз, който разбира от марката. Свързах се с Васил Василев, който ме насочи към Цветомир Боянов в сервиз в Люлин - благодаря сърдечно и на двамата, защото много бързо влязоха в положение и най-вече ме успокоиха, че това не е нещо чак толкова сериозно и най-вероятно ще се оправи.
След като закарах с платформа колата в сервиза, още на другия ден Цветомир ми се обади да ми каже, че една дюза (на 5 цилиндър) е отворена постоянно и пълни с бензин двигателя, а още една (на 4 цил.) също не е наред и, че най-добре ще е да се сменят всички. В последствие се установи, че тези дюзи ги има само в МП (къде ли не търсих) и са с 10 работни дни доставка от Швеция, а цената беше Х2.5 от подобни, които намерих на Бош. Тези на Бош бяха с 10% по-голям дебит и според мен трябваше да станат, но не рискувах и поръчах две дюзи в МП. След смяната им и обслужване (масло, филтри) колата се държи добре за сега.
Това което ме учуди беше липсата на горивен филтър, който исках да сменя, но Цветомир ми каза, че колата няма такъв.
Някой колега с Р3 и бензинов двигател слагал ли е допънително такъв филтър? Аз проучвам как да сложа, защото в характеристиките на колата от Вида си пише, че е с "малка горивна помпа за "чисти" пазари" (Small Fuel Pump for "Clean" Markets) , а вероятно нашата страна не е такъв пазар и не знам кога пак ще вляза във филма.
Не знам дали има връзка, но цялата драма стана ден след зареждане догоре (около 25л) с премиум гориво на известна верига бензиностанции - може би понеже е с доста добавки да е вдигнало някакви утайки от резервоара и да е прецакало дюзите.
Може пък и живота на дюзите да е толкова - все пак в Швеция е карана само на бензин, защото там метана е много по-скъп.
Между другото през цяла Европа като карах (зареждал съм бензин в Дания, Германия и Румъния) разхода на колата беше с повече от литър надолу от сегашния - та когато казват, че тук горивата са по-ефтини - не вярвайте.