Волво Клуб - България

Full Version: С Какъв двигател е сегашното ви VOLVO и доволен ли сте?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Cavalera Wrote:
gustav Wrote:Целта не е да се предизвикват спорове за предимствата на едно или друго гориво. Тези неща вероятно са обсъждани вече многократно, а и всеки е свободен да има своето мнение.
Моля съобразете се с желанието на колегата, който е пуснал темата!

П.П. Тази тема съвсем скоро ще бъде разделена на две - една с анкетата и лични впечатления от СОБСТВЕНИЯ двигател и втора за коментари и общи приказки.

Аз съм готов да се съобразя с колегата ако каже, че темата му е оплескана или не му е приятно да се разсъждава, по начина, който го правим и ще спра веднага! Такава индикация не съм получил и не мисля, че има нещо нередно да развиваме и обогатяваме една тема!
che4ef Wrote:Чета, че и се размечтах докато чета.
Като стана въпрос за електрички и хибриди, първото което ми дойде на акъла е едно скорошно подпитване на работа. Корпорацията където работя се стреми да вкарва разни "зелени" идеи и да ги стимулира по различни начини на които няма да се спирам. Единият от въпросите беше "Ще си купите ли хибрид или електричка, за да не замърсявате?" Отговора ми е твърдо НьЕ!
Колеги, дайте да сме реалисти и да погледнем на нещата по реално. Концепцията електрически автомобил е подходяща само за града на близки разстояния, за всяко друго нещо е загубена работа. Тесла Моторс не ги харесвам. Това не са практични коли, да не говорим за семейни. Вярвам че огромна част от колегите са семейни. Как да вкарам семейството в Nissan Leaf колеги? Mitsubishi Miev? Последното, без да преувеличавам, е преработена пералня Перла 05 като дори двигателя е запазен. Да отивам за Тесла тогаз или за Fiskar. Ако ме научи жената радиоактивното замърсяване ще бъде толкова голямо че докрая на живота ми няма да мога да се оправя. Това са безумни пари.
Тези батерии колеги знаете ли колко е мръсно производството им. Много ми е смешно как показват едни hi tech отдели и всичко блести, и видите ли, ей тука прайми сичко. Този Литий да се извлече колко е мръсно? Кутията на батерията? Това са индустрии които адски много замърсяват. Потърсете и вижте колко СО2 се отделя за производството на една батерия за електро-/или хибрид/-автомобил? Цялата тази работа се обезмисля по опазването на околната среда. Според мен е просто мода която скоро ще отшуми и производителите ще се захванат с по реални неща. Проблема е енергоизточника. Търсим такъв с голяма плътност на енергията. Литиево-йонната батерия не отговоря на този критерий. Единствено откъм което електрика излиза напред е КПД на двигателя. Конвенционален ДВГ най-много 20%, елетрически за кола айде да го кажем 90%, макар че 80% е по-реално. От по-голямото КПД се компенсира с по-ниската плътност на енергия в батерията, но и това не е достатъчно. Водорода е скъп за производство, а и крие големи рискове при съхранение. Горивните клетки са много хубаво нещо, но са безумно скъпи заради редките метали в елементите вътре. Виждал съм всичко това с очите си. Пример - градски автобус на водород с горивни клетки и електрически двигател $1 200 000. Цена! Нормален автобус $300 000. Ибахти. Лично аз много се кефя че хората правят тези неща, това е правилно, трябва да се опитва. Лично според мен едно разумно бъдеще би изглеждало с производство на гориво от водорасли. Направиха някакво водорасло или май откриха с 80% съдържание на масло да го кажа. Всъщност е по правилно планктон да се каже.
Друго да питам аудиторията - абе мааму стара ние ще си купим разни не замърсяващи автомобили, ще сложим пречиствателна станция на всяка къща със слънчеви панели по покривите. ще направим всичко и ще похарчим безумни пари само за да не замърсяваме. Всъщност не го ли правим вече? Добре, Китай и Индия, които са половината от населението кажи-речи, на какви екологични норми отговарят? Знаете ли, дами и господа, че ако се въведат европейските екологичните изисквания в тези две държави и да се задължат да спазват поне 50% от европейските трудови норми, тези държави ще станат неконкурентно способни. Каквото и да се пороизвежда ще стане много скъпо. Защо трябва да плащам аз,а правителството ми да се прави на ударено за половината население на земята което замърсява все повече и повече. Е, САЩ уж са номер едно ако не се лъжа още, но с тази разсипана индустрия не го вярвам.
Затова, когато правителството каже, че изделия които не са правени по нашите екологични и трудови норми няма да внасяме, аз ще взема цялата тази еко - дивотия насериозно. Дотогава ще си карам 20 годишното Волво до работа и ще се кефя, защото така се правят нещата. Дори и след 20 години тази кола има неща по нея, като например системата за диагностика със модулите и светодиотчето, заради което един колега си удари главата в масата и каза "This is fuck`n awesome". Нямах избор, освен да се съглася с него.

Gustav, извинявай не можах да се сдържа.


Чеф приятелю,

не се познаваме, но адски ми хареса това, което си написал, с кеф бих ти стиснал ръката!
Това е много добре, абсолютно си осмислил много правилно нещата, за разлика повечето живеещи на запад и по Америките! Наистина е време хората да се събудят и започнат да се информират малко повече, и да са реалисти а не сляпо да поемат, всичките тези маркетингови и комерсиялни трикове, които им сервират!

Поздрави
JMI Wrote:Нека видим какво, ще пуснат от Тойота...

Практиката показва, че каквото и да пуснат Тойота рано или късно си го прибират обратно да го направят да работи. :mrgreen:

Поради тази причина един колега с Тойта вече цяла седмица ходи пеш.
Аз мисля че дизеловия хибрид е доста добре измислен. Нощем колата се зарежда ако си в къща просто мяташ един кабел ако си в блок малко по сложно Smile. За ходене на работа си почти винаги само на ток.
Ако излизаш извън населено място докато се измъкнеш на магистрала си пак само на ток след което си на дизел поне за 500 км резервоар не може да няма. Поне едни 40 литра резервоар са му сложили даже да го настъпваш много при 8/100 пак е напълно достатъчно защото за тези 500 км колата се е заредила (предполага де ) пак на 100%

<!-- m --><a class="postlink" href="http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/15068-volvo-v60-plug-in-hybrid-idva-oshte-dogodina/">http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... -dogodina/</a><!-- m -->
che4ef Wrote:Чета, че и се размечтах докато чета.
Като стана въпрос за електрички и хибриди, първото което ми дойде на акъла е едно скорошно подпитване на работа. Корпорацията където работя се стреми да вкарва разни "зелени" идеи и да ги стимулира по различни начини на които няма да се спирам. Единият от въпросите беше "Ще си купите ли хибрид или електричка, за да не замърсявате?" Отговора ми е твърдо НьЕ!
Колеги, дайте да сме реалисти и да погледнем на нещата по реално. Концепцията електрически автомобил е подходяща само за града на близки разстояния, за всяко друго нещо е загубена работа. Тесла Моторс не ги харесвам. Това не са практични коли, да не говорим за семейни. Вярвам че огромна част от колегите са семейни. Как да вкарам семейството в Nissan Leaf колеги? Mitsubishi Miev? Последното, без да преувеличавам, е преработена пералня Перла 05 като дори двигателя е запазен. Да отивам за Тесла тогаз или за Fiskar. Ако ме научи жената радиоактивното замърсяване ще бъде толкова голямо че докрая на живота ми няма да мога да се оправя. Това са безумни пари.
Тези батерии колеги знаете ли колко е мръсно производството им. Много ми е смешно как показват едни hi tech отдели и всичко блести, и видите ли, ей тука прайми сичко. Този Литий да се извлече колко е мръсно? Кутията на батерията? Това са индустрии които адски много замърсяват. Потърсете и вижте колко СО2 се отделя за производството на една батерия за електро-/или хибрид/-автомобил? Цялата тази работа се обезмисля по опазването на околната среда. Според мен е просто мода която скоро ще отшуми и производителите ще се захванат с по реални неща. Проблема е енергоизточника. Търсим такъв с голяма плътност на енергията. Литиево-йонната батерия не отговоря на този критерий. Единствено откъм което електрика излиза напред е КПД на двигателя. Конвенционален ДВГ най-много 20%, елетрически за кола айде да го кажем 90%, макар че 80% е по-реално. От по-голямото КПД се компенсира с по-ниската плътност на енергия в батерията, но и това не е достатъчно. Водорода е скъп за производство, а и крие големи рискове при съхранение. Горивните клетки са много хубаво нещо, но са безумно скъпи заради редките метали в елементите вътре. Виждал съм всичко това с очите си. Пример - градски автобус на водород с горивни клетки и електрически двигател $1 200 000. Цена! Нормален автобус $300 000. Ибахти. Лично аз много се кефя че хората правят тези неща, това е правилно, трябва да се опитва. Лично според мен едно разумно бъдеще би изглеждало с производство на гориво от водорасли. Направиха някакво водорасло или май откриха с 80% съдържание на масло да го кажа. Всъщност е по правилно планктон да се каже.
Друго да питам аудиторията - абе мааму стара ние ще си купим разни не замърсяващи автомобили, ще сложим пречиствателна станция на всяка къща със слънчеви панели по покривите. ще направим всичко и ще похарчим безумни пари само за да не замърсяваме. Всъщност не го ли правим вече? Добре, Китай и Индия, които са половината от населението кажи-речи, на какви екологични норми отговарят? Знаете ли, дами и господа, че ако се въведат европейските екологичните изисквания в тези две държави и да се задължат да спазват поне 50% от европейските трудови норми, тези държави ще станат неконкурентно способни. Каквото и да се пороизвежда ще стане много скъпо. Защо трябва да плащам аз,а правителството ми да се прави на ударено за половината население на земята което замърсява все повече и повече. Е, САЩ уж са номер едно ако не се лъжа още, но с тази разсипана индустрия не го вярвам.
Затова, когато правителството каже, че изделия които не са правени по нашите екологични и трудови норми няма да внасяме, аз ще взема цялата тази еко - дивотия насериозно. Дотогава ще си карам 20 годишното Волво до работа и ще се кефя, защото така се правят нещата. Дори и след 20 години тази кола има неща по нея, като например системата за диагностика със модулите и светодиотчето, заради което един колега си удари главата в масата и каза "This is fuck`n awesome". Нямах избор, освен да се съглася с него.

Gustav, извинявай не можах да се сдържа.
Ето и моето мнение по въпроса за цялата "заленина..."
Аман от брейнсторми...под всякакъв вид!
[attachment=33702]

И аз мисля да си бръмча със "старите" двигатели...като по-тъп.
Даже мисля V8 да си купя...защо не и V10...V12...V16...
Кефят си ме просто, не само като перформънс, а и като звук.
За всеки влак си има пътници.
Yankov Wrote:Ето и моето мнение по въпроса за цялата "заленина..."
Аман от брейнсторми...под всякакъв вид!
[ATTACHMENT NOT FOUND]

И аз мисля да си бръмча със "старите" двигатели...като по-тъп.
Даже мисля V8 да си купя...защо не и V10...V12...V16...
Кефят си ме просто, не само като перформънс, а и като звук.
За всеки влак си има пътници.
Това е същото като функцията на DPF-a :lol:
Задържа лайната във филтъра докато е в града и когато излезеш сред чистата природа - изсира всичко там :mrgreen:
Както и функцията на ЕГР-а: Преработва си лайната, но в един момент толкова се задръства, че качвайки разхода започва да замърсява 3 пъти повече.
Тези "еко" екстри са само за лабораториите, за да покрият Евро Х норми и да си продават колите.
Няма екологично МПС!!! Има такива, които замърсяват по-малко и такива, които замърсяват повече ... но никой не смята вредните емисии от самолетите Idea Годишно се извършват над 750 000 полета в света, със среден обсег от над 1500 км!!! Няма да изчислявам големите мазутни кораби :mrgreen:

Явор, препоръчвам ти 4.4 V8 на ХС90 - уникално тих мотор за големината си, много хубаво и приятно се развърта Smile Преди няколко дни имах щастието да се "сблъскам" с подобно ХС90 и останах приятно очарован! Не случайно американците ги карат най-много ... но не бих отказал и на един Т6, ще се мъча някак :mrgreen:
Янков,

а какво става, когато в картинката, която си приложил автомобила прави същото като кумините на ТЕЦ-а? Нали се сещаш, че Теца, така или иначе ще пуши, но колата може и да не и проблема с това ще е много по малък ако тока се добива глобално за задвижване на коли! Помисли и върху факта, че не всичкия ток в днешно време се добива по- точи начин!

Американскто мислене аз карам V8 V12 е малко демоде, защото те те кефят като това и онова, но дали имаш портфейл, който да ти издържа на кефа е въпроса! Дори в Америка вече се замислят доста сериозно дали да си купят 3+ литрови двигатели, въпреки че цените на горивта там все още са смешни!


Поздрави
JMI Wrote:Янков,

Американскто мислене аз карам V8 V12 е малко демоде, защото те те кефят като това и онова, но дали имаш портфейл, който да ти издържа на кефа е въпроса! Дори в Америка вече се замислят доста сериозно дали да си купят 3+ литрови двигатели, въпреки че цените на горивта там все още са смешни!

Поздрави
Цените на горивата са смешни, ала разстоянията им никак не са. :-)
JMI Wrote:Янков,

а какво става, когато в картинката, която си приложил автомобила прави същото като кумините на ТЕЦ-а? Нали се сещаш, че Теца, така или иначе ще пуши, но колата може и да не и проблема с това ще е много по малък ако тока се добива глобално за задвижване на коли! Помисли и върху факта, че не всичкия ток в днешно време се добива по- точи начин!

Американскто мислене аз карам V8 V12 е малко демоде, защото те те кефят като това и онова, но дали имаш портфейл, който да ти издържа на кефа е въпроса! Дори в Америка вече се замислят доста сериозно дали да си купят 3+ литрови двигатели, въпреки че цените на горивта там все още са смешни!


Поздрави
JMI,
Не съм виждал автомобил, който да прави същото като ТЕЦ...надявам се и да не видя. Мащабите са огромни, за да се опитваме да ги сравняваме.
А и ТЕЦ-а не е най-мръсната електроцентрала...вече.
За мен определяща е цената...в дългосрочен план. И точно заради това, не ми "излизат сметките" с електричките и техните производни, които след 5-тата година се нуждаят от стабилно реинвестиране на близо 40% от началната цена. Не, мерси.
За електроцентралите - като цяло не мисля да разтягам локуми тук и сега, защото темата ще придобие 3та посока.
Слабост са ми, профил са ми на висшето, а също така семейния бизнес се занимава с това...и то главно на острова.
Относно Щатите, въобще не ги искам за пример. Аз съм си европеец ( Big Grin ) и си живея с европейските разбирания.
Бил съм в Щатите, не веднъж. Имам роднини там (Санта Моника, Калифорния)...и това определено не е моето място под слънцето. Нито за живот, нито за семейство, нито за съществуване, нито за почивка. А предполагам знаете какво е мнението точно на този щат за зелените решения...
Както казах - въпрос на вкус.

Влади го е обяснил зверски добре (както винаги) в горния пост. И то по неговия си уникален начин ;-)

P.s. V8 не е демоде. И не знам дали някога ще бъде.
Влака...и пътниците...
Yankov Wrote:
JMI Wrote:Янков,

а какво става, когато в картинката, която си приложил автомобила прави същото като кумините на ТЕЦ-а? Нали се сещаш, че Теца, така или иначе ще пуши, но колата може и да не и проблема с това ще е много по малък ако тока се добива глобално за задвижване на коли! Помисли и върху факта, че не всичкия ток в днешно време се добива по- точи начин!

Американскто мислене аз карам V8 V12 е малко демоде, защото те те кефят като това и онова, но дали имаш портфейл, който да ти издържа на кефа е въпроса! Дори в Америка вече се замислят доста сериозно дали да си купят 3+ литрови двигатели, въпреки че цените на горивта там все още са смешни!


Поздрави
JMI,
Не съм виждал автомобил, който да прави същото като ТЕЦ...надявам се и да не видя. Мащабите са огромни, за да се опитваме да ги сравняваме.


Напротив, когато имаш едно градче като София от 2милиона и в него се карат около 3 милиона коли, прави и още как. Ако това не е достатъчно можем да използваме за пример Лондон около 9милиона със около 15 милиона коли :o ! Ами Истанбул 14 милиона, а Ню Йорк………
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37