Волво Клуб - България

Full Version: С Какъв двигател е сегашното ви VOLVO и доволен ли сте?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
JMI Wrote:
Ev-V50 Wrote:Добре е "дизелаците" да се замислят и над това:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://autobild.bg/%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F:-%D0%93%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BB-%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8/a809">http://autobild.bg/%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D ... D0%B8/a809</a><!-- m -->


Това може и да има някаква научна стойност и достоверност, но не виждам къде си приложил статията с научните показания и доказателствата за това! Иначе всяка журналистка може да си пуска статийки и да има претенции за достоверност. Ако това беше истина мислите ли, че например Зоната на ограничение на емисиите в Лондон (Low emission zone) щеше да включва предимно дизелови коли, поради ниското количество на вредни емисии. До колкото съм запознат доста дизели влизат в тази зона без да заплащат допълнително такси. Само най-малолитражните бензинки като Тойота Айго и прочие с 1.0 бензинов двигател успяват да покрият тези норми. Аз също влизах с v50-то 2.0 дизел без да заплащам допълнително за зоната. Цените са доста сериозни за ден мисля беше около 10 паунда, а зоната обхваща по- голямата част на Лондон. Критериите с всяка година се завишават и цените нарастват, защото колите стават все по-зелени.

Така че сами си направете сметките дали такива статии са 100% достоверни. А има и от къде да се чете, информация, в излишък!

Поздрави
Колега JMI, това е проучване на подразделение към СЗО.Журналистите просто го цитират.
За съжаление в световен мащаб, а също така и в България, раковите заболявания нарастват непрекъснато.Силно се съмнявам, че се дължи само на нарасналото потребление на дизелово гориво(факторите са много), но пък и доста опушениете градове в които живее немалка част от човечеството не бива да се пренебрегват.
JMI Wrote:
Ev-V50 Wrote:Не, просто не мисля, че е за пренебрегване.Иначе ми се ще един ден всички да можем да си позволим да караме "електрички", за да не дишаме газове.

Ако ме питаш мен, това е колата над която се замислям сериозно! Няма Японски хибриди, няма секси Опел Ампери, това са манипулациии Wink
Първият пълен дизел хибрид, който е просто зашеметяващ, не е нито Немски, нито Японски, а V60 D6 full diesel hybrid Volvo насладете се, това е бъдещето:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.theregister.co.uk/2013/08/16/review_volvo_v60_plug_in_hybrid_4wd/">http://www.theregister.co.uk/2013/08/16 ... ybrid_4wd/</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvocars.com/uk/campaigns/hybrid/pages/default.aspx">http://www.volvocars.com/uk/campaigns/h ... fault.aspx</a><!-- m -->
Цъ.
Първо е дизел, което на мен не ми допада.
Второ е хибрид, което е само преходна стъпка към "електричка".
Трето е грозно отпред :lol:

Много по-склонен бих бил на нещо такова:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI">http://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI</a><!-- m -->

Дори и това обаче е все още далеч от истината, заради недостатъчния пробег и недостатъчно бързото пълно зареждане!
Може да не ти допада Smile но няма да ти свърши тока с хибрида.
Ev-V50 Wrote:
JMI Wrote:
Ev-V50 Wrote:Не, просто не мисля, че е за пренебрегване.Иначе ми се ще един ден всички да можем да си позволим да караме "електрички", за да не дишаме газове.

Ако ме питаш мен, това е колата над която се замислям сериозно! Няма Японски хибриди, няма секси Опел Ампери, това са манипулациии Wink
Първият пълен дизел хибрид, който е просто зашеметяващ, не е нито Немски, нито Японски, а V60 D6 full diesel hybrid Volvo насладете се, това е бъдещето:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.theregister.co.uk/2013/08/16/review_volvo_v60_plug_in_hybrid_4wd/">http://www.theregister.co.uk/2013/08/16 ... ybrid_4wd/</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvocars.com/uk/campaigns/hybrid/pages/default.aspx">http://www.volvocars.com/uk/campaigns/h ... fault.aspx</a><!-- m -->
Цъ.
Първо е дизел, което на мен не ми допада.
Второ е хибрид, което е само преходна стъпка към "електричка".
Трето е грозно отпред :lol:

Много по-склонен бих бил на нещо такова:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI">http://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI</a><!-- m -->

Дори и това обаче е все още далеч от истината, заради недостатъчния пробег и недостатъчно бързото пълно зареждане!

Незнам какво не му харесваш на това да е AWD и да е доста по-надежна от само електрическа, разчитайки и на дизелов двигател, то това е уникалното, а и разхода от 1,6-2 литра на сто! За предницата можем доста да поспорим, но това е въпрос на лична гледна точка.

Колата на Тесла, която си ми пуснал е някъде, където беше Волво преди 2-3 години, когато пуснаха за първи път C30 електрическо. Телслата, по която си се унесъл, струва адски много 102к долара, пари, с които можеш спокйно да си купиш V60 D6 hybrid и C30 Electric и ще си много по- щастлив човек повярвай ми! После колата отвън изглежда добре, макари че аз не намирам много разлика с Опел Инсиния, но вътре изглежда леко смешно а този брутален правоъгълен дисплей е не съобразен.Най- големия и недостатък на тази кола е че тежи много, а цикъла и е много кратък, за разлика от V60 hybrid! Въобще има някакви наченки на кола, но са много далеч от истината, а Американците, които си првят ревютата трупат пачки от това, да ходят да ги разправят тези неща на друго място. Европейския мозък винаги е бил с няколко хода по напред от тях. Толкова са некадърни, че за няколко десетилетия осраха себе си и половината свят, и оставиха Китай да им го начука толкова много, че те дори самите още незнаят, колко ще боли накрая!

Поздрави
Хм, не си съвсем прав. Toyota пускат от догодина хибрид на водород за да го начукат на всички бедуини с петрол и чиновнически еко стандарти. Това е бъдещето, а не изсмукването на технологии на 150 години. В момента Волво продават коли само с един бензинов двигател, в пъти по мощен, по приятен за шофиране от всякакви дизели.

Разликата между американците и европейците, е че за американците е по важно да си първи на пазара отколкото да си с по добрия продукт на пазара. Тесла и европейските тролейбуси са много различни като идея, Тесла искат евтина кола с евтини батерии, роудстъра им беше скъп защото беше първи на американския пазар, но Тесла S е 19 000 долара. Волво са на път да се удавят с опитите да изсмучат 200 км пробег при -10 градуса от електромобил. Цялата тази щуротия по електромобилите ще завърши с пълен провал ако не намерят евтини батерии.

Китай не го е начукал на никого освен на собственото си население, което работи по 80 часа на седмица за кефа на американците, като им писне Индия, Пакистан, Виетнам са готови да ги заместят, а Китай ще чака от умрял писмо с американския си дълг.
JMI Wrote:
Ev-V50 Wrote:Цъ.
Първо е дизел, което на мен не ми допада.
Второ е хибрид, което е само преходна стъпка към "електричка".
Трето е грозно отпред :lol:

Много по-склонен бих бил на нещо такова:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI">http://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI</a><!-- m -->

Дори и това обаче е все още далеч от истината, заради недостатъчния пробег и недостатъчно бързото пълно зареждане!

Незнам какво не му харесваш на това да е AWD и да е доста по-надежна от само електрическа, разчитайки и на дизелов двигател, то това е уникалното, а и разхода от 1,6-2 литра на сто! За предницата можем доста да поспорим, но това е въпрос на лична гледна точка.

Колата на Тесла, която си ми пуснал е някъде, където беше Волво преди 2-3 години, когато пуснаха за първи път C30 електрическо. Телслата, по която си се унесъл, струва адски много 102к долара, пари, с които можеш спокйно да си купиш V60 D6 hybrid и C30 Electric и ще си много по- щастлив човек повярвай ми! После колата отвън изглежда добре, макари че аз не намирам много разлика с Опел Инсиния, но вътре изглежда леко смешно а този брутален правоъгълен дисплей е не съобразен.Най- големия и недостатък на тази кола е че тежи много, а цикъла и е много кратък, за разлика от V60 hybrid! Въобще има някакви наченки на кола, но са много далеч от истината, а Американците, които си првят ревютата трупат пачки от това, да ходят да ги разправят тези неща на друго място. Европейския мозък винаги е бил с няколко хода по напред от тях. Толкова са некадърни, че за няколко десетилетия осраха себе си и половината свят, и оставиха Китай да им го начука толкова много, че те дори самите още незнаят, колко ще боли накрая!

Поздрави
Колега JMI, не е зле да попрочетеш малко повече как се развиват електричките!Лично аз следя с интерес всичко ново, което излиза на пазара Wink
По отношение на външен вид е ясно, че всичко си е въпрос на вкус, но ако трябва да избирам между електричката на Волво, която няма откъде да се купи(поне не и тук) и електричката на Тесла, то единственият довод да избера Волво, ще е факта, че Волво са ми любимата марка!За останалото към днешна дата... ами всички доводи отиват към Тесла С .

1. Ц30 отпред определено е симпатяга, но отзад е най-грозното Волво за последните поне 20 години :mrgreen: Всеки естествено си има вкус, но в моите очи Ц30 отзад ... абе грозно си е.
2. пробегът на електричката на Волво е смешен на фона на този на Теслата!
3. Теслата можеш да си я купиш и да си я караш, а Ц30 може да си остане и само проект.
4. Характеристиките на Хамериканската електричка и тези на Ц30, са като да сравниш деня и нощта.Теслата е близо 5 метра дълга, ускорява от 0-100 за малко над 4 сек. при топ-версията, има пробег близо 500 км, мощността е над 400 к.с., а макс. скорост е над 200 км/ч и е с 5 места.
Ц30 от своя страна взима 0-100 за близо 11 сек., чувствително по-малко е като размери, има хилав пробег от малко над 160 км и най-важното - още се тества.Единствените му предимства са, че се очаква да е с 15-на хилки по-евтино, и да се зарежда напълно за 1,5 часа, което е впечатляващо на фона на масовите 5-8 часа при другите електрички!
5. По отношение на гаранцията, Тесла идва с 4 годишна гаранция и 80 000 км пробег(каквито доскоро бяха условията и на Волво тук), а на батерията е 8 години или 160 000 км пробег.Има и версия на батерия с неограничен пробег за 8 години.Батерията е скъпа - 10 000 гущера за малката и 12 000 гущера за по-голямата.При електричката на Волво не знам как стоят нещата, т.к. никъде не съм видял да е обявено нещо конкретно, освен прогнозна цена от 76 000 гущера.

И само да вметна, че тук дори хибрида на Волво го няма.Навярно, защото не харесват дизелаците, а и защото В60 не се предлага в моделната им гама(поне преди месец беше така).Смотана политика на компанията, какво да правиш :evil:


Не искам да ме разбираш погрешно, нито ти, нито другите колеги, но за мен хибридът е само преход от настоящето(ДВГ) към бъдещето(ел. автомобили).Покупката на хибрид е просто скъп експеримент, който изисква да речем между 100 и 300 000 пробег, за да си избие парите от инвестицията.

Електричките, когато достигнат нормални показатели на пробега и времето за зареждане на батерията, ще са без алтернатива.Когато Волво изкара на пазара електричка със среден пробег 500 км и време за пълно зареждане 30 минути максимум, то на драго сърце ще си го купя.В онзи бъдещ момент и цените на електричките ще са близки до нормалните.
Тогава Теслата едва ли ще ме заинтересува, при положение, че Волво предлага нещо със сходни х-ки.За съжаление Волво са до никъде с тяхните електрички.Времето ще покаже как ще се развия нещата!Дотогава ще си карам добрия стар бензинов двигател и изобщо няма да се замислям за хибрид!!!

Поздрави.
gustav Wrote:Целта не е да се предизвикват спорове за предимствата на едно или друго гориво. Тези неща вероятно са обсъждани вече многократно, а и всеки е свободен да има своето мнение.
Моля съобразете се с желанието на колегата, който е пуснал темата!

П.П. Тази тема съвсем скоро ще бъде разделена на две - една с анкетата и лични впечатления от СОБСТВЕНИЯ двигател и втора за коментари и общи приказки.
Чета, че и се размечтах докато чета.
Като стана въпрос за електрички и хибриди, първото което ми дойде на акъла е едно скорошно подпитване на работа. Корпорацията където работя се стреми да вкарва разни "зелени" идеи и да ги стимулира по различни начини на които няма да се спирам. Единият от въпросите беше "Ще си купите ли хибрид или електричка, за да не замърсявате?" Отговора ми е твърдо НьЕ!
Колеги, дайте да сме реалисти и да погледнем на нещата по реално. Концепцията електрически автомобил е подходяща само за града на близки разстояния, за всяко друго нещо е загубена работа. Тесла Моторс не ги харесвам. Това не са практични коли, да не говорим за семейни. Вярвам че огромна част от колегите са семейни. Как да вкарам семейството в Nissan Leaf колеги? Mitsubishi Miev? Последното, без да преувеличавам, е преработена пералня Перла 05 като дори двигателя е запазен. Да отивам за Тесла тогаз или за Fiskar. Ако ме научи жената радиоактивното замърсяване ще бъде толкова голямо че докрая на живота ми няма да мога да се оправя. Това са безумни пари.
Тези батерии колеги знаете ли колко е мръсно производството им. Много ми е смешно как показват едни hi tech отдели и всичко блести, и видите ли, ей тука прайми сичко. Този Литий да се извлече колко е мръсно? Кутията на батерията? Това са индустрии които адски много замърсяват. Потърсете и вижте колко СО2 се отделя за производството на една батерия за електро-/или хибрид/-автомобил? Цялата тази работа се обезмисля по опазването на околната среда. Според мен е просто мода която скоро ще отшуми и производителите ще се захванат с по реални неща. Проблема е енергоизточника. Търсим такъв с голяма плътност на енергията. Литиево-йонната батерия не отговоря на този критерий. Единствено откъм което електрика излиза напред е КПД на двигателя. Конвенционален ДВГ най-много 20%, елетрически за кола айде да го кажем 90%, макар че 80% е по-реално. От по-голямото КПД се компенсира с по-ниската плътност на енергия в батерията, но и това не е достатъчно. Водорода е скъп за производство, а и крие големи рискове при съхранение. Горивните клетки са много хубаво нещо, но са безумно скъпи заради редките метали в елементите вътре. Виждал съм всичко това с очите си. Пример - градски автобус на водород с горивни клетки и електрически двигател $1 200 000. Цена! Нормален автобус $300 000. Ибахти. Лично аз много се кефя че хората правят тези неща, това е правилно, трябва да се опитва. Лично според мен едно разумно бъдеще би изглеждало с производство на гориво от водорасли. Направиха някакво водорасло или май откриха с 80% съдържание на масло да го кажа. Всъщност е по правилно планктон да се каже.
Друго да питам аудиторията - абе мааму стара ние ще си купим разни не замърсяващи автомобили, ще сложим пречиствателна станция на всяка къща със слънчеви панели по покривите. ще направим всичко и ще похарчим безумни пари само за да не замърсяваме. Всъщност не го ли правим вече? Добре, Китай и Индия, които са половината от населението кажи-речи, на какви екологични норми отговарят? Знаете ли, дами и господа, че ако се въведат европейските екологичните изисквания в тези две държави и да се задължат да спазват поне 50% от европейските трудови норми, тези държави ще станат неконкурентно способни. Каквото и да се пороизвежда ще стане много скъпо. Защо трябва да плащам аз,а правителството ми да се прави на ударено за половината население на земята което замърсява все повече и повече. Е, САЩ уж са номер едно ако не се лъжа още, но с тази разсипана индустрия не го вярвам.
Затова, когато правителството каже, че изделия които не са правени по нашите екологични и трудови норми няма да внасяме, аз ще взема цялата тази еко - дивотия насериозно. Дотогава ще си карам 20 годишното Волво до работа и ще се кефя, защото така се правят нещата. Дори и след 20 години тази кола има неща по нея, като например системата за диагностика със модулите и светодиотчето, заради което един колега си удари главата в масата и каза "This is fuck`n awesome". Нямах избор, освен да се съглася с него.

Gustav, извинявай не можах да се сдържа.
Именно, за това говорех аз, Тесла и другите Американски дивотии! Огромна кола, обаче можеш да я караш само в града, поради малкия пробег с ендо зареждане! Сбърканите американци продължават да бъдат пълни наивници!

Към joro74 Китайците работят и по 100 часа, те затова изкупиха и са собственици на големи апетитни компании по- света и това е масова практика. Бъди спокоен Американците са с празни джобове и не добре работеща икономика, те нямат шанса да избират както едно време, сега Китай им определя доста неща и няма да има Индия или Пакистан! Според мен не си запознат добре с материята!

Към EV-50 Като дадох за пример C30 имах предвид в концептуално отношение, не съм ги сравнявал като размери или лукс. А също така Ц30 се продава серийно също!

Към Cavalera Аз мисля, че това въобще не са спорове, а защитаване на позиции! Темата търпи развитие и стана много интересна, от друга страна аз така разбирам използването на форум в истинския смисъл на думата!

Поздрави
joro74 Wrote:Хм, не си съвсем прав. Toyota пускат от догодина хибрид на водород за да го начукат на всички бедуини с петрол и чиновнически еко стандарти. Това е бъдещето, а не изсмукването на технологии на 150 години. В момента Волво продават коли само с един бензинов двигател, в пъти по мощен, по приятен за шофиране от всякакви дизели.

Нека видим какво, ще пуснат от Тойота, пък тогава да говорим, в момвнта говорим за неща и проекти, които са вече реализирани, а не някъде в бъдещето!
Тойота няма да начука на никого нищо, докато не им бъде разрешено да си пуснат проекта! Можеш да помислиш малко над това кой определя новите технологии, отговора е прост същите тези милярдни корпорации, които владеят нефтения бизнес. Те са хората, които решават тези въпроси и аз спойко мога да ти гарантирам, че нефт има и тези нови технологи ще се позабавят малко, както се бавят и в момента, поради споменатата вече причина. Корпорациите са толкова мощни, че това, за което ти говориш са си тяхни проекти, защото това е тяхният нов/стар бизнес. Иначе, със знанието и ресурсите, които хората имат колите можеха отдавна да се задвижват от нещо чисто като ресурс,а не от нефтени продукти, но ще почакаш, а може и децата ти да почакат Wink

Приятния бензинов дигател на Волво е хубав спор няма, но не е практичен -3.0 бензин с 300 кончета, не звучи зле, но на мен са ми излишни толкова много освен ако не се сътезавам! По голямата болка е, че не можеш нито ти нито аз да си позволим да караме такова нещо, джоба ми не е толкова дълбок, а бензина е доста скъп!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37