Tisho Wrote:3. Зиме минаваш половин София докато се сети да загрее, че и парно пусне. hock:
Аз ти гарантирам, че моето дизелово xc70 ще те стопли по-бързо или еднакво в сравнение с твоето бензиново Волво. Същото нещо беше и дизеловата V50-ка, правил съм сравнение с бензинова кола, защото един приятел беше като тебе навит, че бензина топли по-бързо и загуби!
Преди време трябваше да сменям колата на жена ми, а тя държеше новата да е Волво. След доста четене реших, че 95 коньовия дизел е най-подходящ. Изискванията ми бяха да е сравнително евтин за поддръжка с минимален шанс за проблеми. Икономията също е важна, а бензиновите двигатели на Волво не се славят с икономичност и не исках да се занимавам с газаджии. Година и нещо след покупката не само, че не съжалявам за избора, но дори съм много доволен. Дано и за в бъдеще няма проблеми
.
JMI Wrote:Tisho Wrote:3. Зиме минаваш половин София докато се сети да загрее, че и парно пусне. hock:
Аз ти гарантирам, че моето дизелово xc70 ще те стопли по-бързо или еднакво в сравнение с твоето бензиново Волво. Същото нещо беше и дизеловата V50-ка, правил съм сравнение с бензинова кола, защото един приятел беше като тебе навит, че бензина топли по-бързо и загуби!
По спомен, Тишо има като моята 80-ка (2.0Т).
Вярно е, страшно бързо загрява. Особено ако се раздвижи.
За дизела (конкретно за D5), малко по-бавно загрява, но е в много разумни граници.
А пък ако има и печка в ситуацията, там вече този "проблем" съвсем не е нещо, което заслужава внимание.
D4192T2 има подгревни свещи за антифриза, но не са добре реализирани и практически ползата от тях не е много голяма.
Моя дзвер е S80 с двигател D5252T MSA15.8 /мотора на ауди - 140 конювия
/ и трансмисия AW5042 /4-степенен ХаФтуматик
на aisn не на MG / .Вече 2г. и повече от 60 000км сме по пътищата родни и кои знае какви драми не сме имали. За вървенето много от разните му там BMW Аудита и всякъква друга сган дето си мисли , че е върха на сладоледа остават доста замислени / просто много пъти съм им гледал учудените физиономии в огледалото
/ особено по по-дълги баири нагоре като Витиня или Моисеевите баири край Русе .Разход на гориво - 9в сититу ; 7,5-8л. по родните ХаУтубани
. За пушеците ,като не съм излизъл дълго от града започва да пропушва по светофарите но след пробег от стотина километра на дълго всичко си е ок. А на колегите дето изказаха в първите постове за драми около паленето в студено време , просто ми се иска да видят на -22,5С как пали тоя двигател.
Dodo 155 Wrote:joro74 Wrote:Поседи 5 минути на софийски светофар и после говори за прогрес, комбинацията от Лукойл и среден пробег на автомобилите 400 000 км прави чудеса с въздуха. Преди да станат модерни печките в София се дишаше.
Това малко ми прилича на онзи лаф с парниковите газове - били много вредни и затова създадоха цяла система за заплащане, продажба и т.н. :lol:
Нали не се заблуждаваш, че стар дизел замърсява въздуха повече от стар бензин или такъв на газ? Еднакво - единият нафта, другият масло :mrgreen:
Може да заповядаш при моя D5 и ще го замерим ... а после твоя бензин на газ
Първото нещо, което се скапва от газта е катализаторът - следва премахавне. После ламбдите започват да се бъгват - следва емулиране. Ако някой бензин на газ успее да си докара и 1/2 от заводските данни за вредни емисии ... ще се прекръстя на Хасан :mrgreen: :lol:
Сега очаквам реплика от рода "Моето Волво си има катализатор...", но не трябва за забравяме всичките Опели, Голфове и т.н., които са изтърбушени отвсякъде :lol:
Докато при дизелите - дори да махнеш DPF-а, пак не е толкова замърсяващ, колкото колите горящи бензин.
Но понеже се заформя пак вечното мерене на пишки - дизел/бензин ... аз спирам дотук ... няма да водя излишна полемика с никой!
За мен бензин с турбо е най-хубавият вариант за кола (без да му се слага газ), но поради липсата на читав избор си купих D5, за което пък не съжалявам
За нищо не се заблуждавам, просто и нафтата и колите в БГ са смърдели. Аз съм изключение от общото правило, та като обобщение с и прав.:-). Газ нямам, няма и да имам дори да стане задължителна, ламбдата ми е още в гаранция, на преглед процентното съдържание на СО2 е толкова колкото пише във Вадис за този двигател - 0,2. Карам само със 100 октанов бензин защото си ме кефи да е тихо в колата. Сменям свещи на 20 000 км. D5 над 150 000 км и без DPF е абсолютен смърдел нареден до моята кола :-)
Аз карах дизел на Форд 3 години - разхода му беше точно 2 пъти по нисък от Волвото, но разхода за ремонти убиваше всякаква идея за икономия. На всичкото отгоре ме изоставяше на път въпреки постоянните ремонти и поддържане. Бензинова кола досега никога не ме изоставяла на път и разхода за ремонти е несравнимо по нисък от дизелова. Сега брат ми се бори с дизел на Ауди - няма толкова проклет двигател, когато и да го погледна все има нещо за правене, сменяне, а километрите са му истински 250 000.
5 години карах едно Пунто ТД.Супер двигател.На -25 си палеше спокойно.Сега съм с Volvo V40. 95 коня.Също дизел.Искам да видя на -15 как ще е.Честно казано държа си фиатчето в резерва.Имал съм коли и на бензин и на газ.Но газовата уредба толкова проблеми създаваше.за себе си съм решил.Вече само дизел.