Волво Клуб - България

Full Version: С Какъв двигател е сегашното ви VOLVO и доволен ли сте?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Много изписахме по темата, дори и "зелените" варианти на автомобили обсъдихме, но искате ли да направим един анализ на анкетата, тъй като без това много неща биха останали без добър отговор.

Например, от така проведена, анкетата ми показва, че за около седмица от както е пусната само 113 човека са гласували, което за мен е най-важната информация, тъй като показва броя на активните учстници във форума. Разбира се, предлагам процента на тези, които са активни, но не са гласували или не се интересуват от подобна анкета да е плюс 10-15% отнесено и добавено към тези 113 човека. Винаги може да се получи някаква малка грешка при така направените разсъждения, но тя ще е в рамките на допостимите няколко процента и не би повлияла генерално на статистиката!

Въпроса е, не ви пправи впечатление, колко малко хора се появяват във форума, и ако ви прави, какво смятате, че може да привлече, хората по- често да влизат. Форума със сигурност има много повече регистрирани членове от тези 113!

От получените резултати, също става ясно, че хората каращи дизелово Волво тук са с над 50% повече от тези каращи бензин, и с около 40% повече от тези, които карат на газ. Тази статистика със сигурност ме изненадва много поради няколко причини. Първата е, че хората, които писаха по темата в защита на бензина, бяха доста повече от тези, които се обявихме в полза на дизела. Второ в България масовото схващане по-въпроса е газ и нищо друго! Повечето хора, които карат Волво в България, обаче явно са на друго мнение, което в случая доста ме радва и подсказва някой интересни неща за собствениците на марката! Smile

Ще се радвам автора на темата да се включи, предвид факта, че той е пуснал анкетата с някаква негова конкретна цел. От друга страна би било много интересно, други колеги да направят анализ и да се чуе тяхното мнение!

Поздрави
Не е твърде рано да се правят обобщения?Не трябва ли да минат няколко седмици поне, за да може повече хора да дадат своето виждане.Някакси 113 шофьора са доста малко(57 бензин/56 дизел) на фона на регистрираните потребители тук.Интересно би било да се разбере и колко от тези с бензинови двигатели са се възползвали от предимството му да сложат метан?Също така ще е интересно да се види дали има портребители с хибриди и дори такива с ел. автомобили...
Общо гласове 113, но може да се гласува за две неща, следователно може да са гласували само около 60 човека. Второ тази анкета не е показател на хората активни във форума, за пример аз гласувах чак , когато мненията бяха над сто и то само защото писах тук, иначе нямаше да се хабя. Друго за мен има само една опция за гласуване, но ако всеки е гласувал за едно нещо излиза, че дизеловите и бензиновите коли са по равно. Темата е хубава за чешене на езиците, за изводи не е никакъв критерий.
Първо искам да благодаря на всички писали, че не изродиха темата в спор и надцакване, което вероятно щеше да доведе до заключване.

Вижда се, че малко повече от половината карат дизел, което зе мен е леко изненадващо. Очаквах да са не повече от 40%. Газаджиите са по-малко отколкото очаквах.

Аз забелязвам, че доволните са предимно хората с по-новите модели и по-новите екземпляри съответно. Което за пореден път ми показва, че ако човек иска да няма ядове е по-добре да инвестира в някакъв по-запазен автомобил. Всъщност това ми беше и дилемата - дали да си взема следващата кола на лизинг.

Другата ми дилема бензин или дизел си остава неразрешена на този етап. Многото D5 ми говори, че явно разликата в разхода при тежките купета е значителна. Другият аргумент, че вървели повече мога да го повярвам едва след като пробвам. Аз не обичам бръмченето. От друга страна съм наплашен от ужасните цени за ремонти, които непрекъснато се коментират във форума на Ауди. Притеснява ме качеството на нафтата и "замръзването" през зимата. Не е без значение и разгряването при ниски температури. Дизелите, които съм карал като служебни коли се разгряват много бавно и само ако им раздавам много газ. Иначе като пример за чудесен дизел - имаме служебна А6, 2.7 автоматик, която съм я пробвал на 240км/ч и вътре е супер обезшумена. Цената й обаче ми е над възможностите.

Радвам се че има и доста хора, които държат да карат бензинов мотор, защото държат да изпитат удоволствие от карането. Все пак VOLVO e по-скоро луксозна кола и е нормално който си го купи да има възможност да го пъддържа. Сравнително малкият % на газаджиите потвърждава това.
Quote:Колега, от чисто любопитво да те попитам - как стой въпроса със замърсяването при производството на батерии за телефони, таблети, лаптопи и т.н.?

Не е добре. Даже много зле ако питаш мене. Само в Калифорния се изхвълят 16 милиона такива. Давам този щат за пример защото те имат най-жестоките, да ги нарека, еко-правила. Ако и автомобилните батерии станат евентуално масови, сигурно ще вкарат лиценз или по-стриктен закон за рециклиране или нещо подобно, кой знае.
gustav Wrote:Все пак VOLVO e по-скоро луксозна кола и е нормално който си го купи да има възможност да го пъддържа. Сравнително малкият % на газаджиите потвърждава това.
Аз бих погледнал от друг ъгъл нещата. Все пак мисля, че частите са малко завишени, което е добър повод не малко хора да се страхуват да си купят VOLVO.
Другото, което съм го чувал преди да взема мойто, е че тази кола не е от най-подгодящите за газифициране. Един съсед ми се оплаква няколко пъти, че му се пукал някакъв маркуч в следствие на газовата. Искал да го смени, но заради цената се отказал и го умотал "на дебело" с тиксо. Друг съсед се оплака, че зимата "му изяждала главата на бензин", докато загрее, за да прехвърли на газ. Да не коментираме за GDI.
Иначе темата, сама по себе си, е много относителна. И е въпрос на вкус и на финанси най-вече. Аз като обикалях автокъщите, 90 % бяха дизели. От бензинови бяха останали само плачевни, което подсказва какво се търси повече(с цел да се монтира газова). Като резултат на един от доводите, беше останало и мойто Big Grin . Е, оказа се с газова Виале - течна фаза, и ето затова е и коментара ми сега...
Поздрави!
che4ef Wrote:
Quote:Колега, от чисто любопитво да те попитам - как стой въпроса със замърсяването при производството на батерии за телефони, таблети, лаптопи и т.н.?

Не е добре. Даже много зле ако питаш мене. Само в Калифорния се изхвълят 16 милиона такива. Давам този щат за пример защото те имат най-жестоките, да ги нарека, еко-правила. Ако и автомобилните батерии станат евентуално масови, сигурно ще вкарат лиценз или по-стриктен закон за рециклиране или нещо подобно, кой знае.
Добре де, в какво ще се изразява замърсяването и вредата за човека и ок. среда от батериите?Видно е, че електронните играчки все повече навлизат и са все по-достъпни - вече сигурно са милиарди откакто има такива батерии?!Явно е, че без тях няма как да се мине.Явно е, че и при автомобилите все повече ще навлизат(хибриди и електрички).Каква е дългосрочната вреда или каква ще бъде?
От петролът всички отдавна я виждаме и понасяме.Там общо взето на всякакво ниво има някаква вреда за хората и ок. среда.Кое би било по-малко зло, ако може така да се изразя?
Аз съм абсолютен лаик в това отношение, но определено мога да видя задимените градове, шумът, хората страдащи от различни болести и т.н.
С какво ще е по-лош живота за хората живеещи в големите градове, ако имаме само ел. автомобили един ден?
Знам, че ако изхвърлиш обикновена батерия в почвата и след 100г. не могат да се разградят химичните й елементи и после като ядеш и пиеш продукта от въпросната почва и ето ти Рак, УЖАС! Затова изхвърляйте батерийте на определените за тази цел места, за да не се тровим нас и нашите деца.
che4ef Wrote:Тези батерии колеги знаете ли колко е мръсно производството им. Много ми е смешно как показват едни hi tech отдели и всичко блести, и видите ли, ей тука прайми сичко. Този Литий да се извлече колко е мръсно? Кутията на батерията? Това са индустрии които адски много замърсяват.
При всички положения са по-малко от праха, саждите и отровите за построяване и поддръжка на кладенците и рафинериите, които хранят бензиновата или дизелова кола. При това без да броим тока за експлоатирането им, щото той горе-долу се покрива от тока, с който се движи колата. И най-важното от всичко е, че всичките мърсотии са изнесени по-далече от хората, а емисиите от двигателите с вътрешно горене ги дишаме пряко точно там къде сме най-силно концетрирани - в градовете.
Здравейте,
Здравей Ev-V50.
Без да си правя майтап и това е съвсем сериозно - лития в старите батерии се използва в прозводството на тип метамфетамини. Отделно в батериите с големина на копчета имаше някакъв отровен химикал, но забравих какво беше. Батериите са токсични това е, замърсяват водата и почвата. Горивата също естествено. Ти си прав, и е така, че електрически автомобили само биха подобрили качеството на живот. Правилно е да се замисли човек че едно по-масово производство би намалило и цената на изделието и би се появил по-голям избор. Аз не искам децата ми да дишат отрови и разни бензинови изпарения, никой не иска това. Иначе казано навлизане на електрическия автомобил би било добре за това което казваш. Разните му там проблеми с вредите ще се решат щом има желание за това. Преди да ме обвинят че си сменям мнението на 180 градуса ще кажа че въпреки това не съм съгласен с идеята на този автомобил, и по-точно с използването на ресурсите и енергията за производство на компонентите. Да те изглеждат добре, но не са практични както обясних по-горе. За да не се повтарям ще обобщя - не искам да плащам за технология и да го правя с цената на удобството си, при условие че повечето не искат да го правят. Моя живот е достатъчно напрегнат, работя много, грижа се за семейството, от 4 години за пръв път тази година излезнах в истинска ваканция без да се притеснявам за нещо. Не мога да правя жертви в името на удобството, просто ми идва в повече, да ме набутат в нещо тясно и екологично и да го карам да спася света. Аз свят не искам и не мога да спася. Системата иска от мен да правя пари, всички системи искат това. Никъде в данъчната ми декларация няма графа екология, има само пари. Какво да направя, деформиран съм. Мъчно ми е но реалността е друга, особено когато сградата където работим, корпорацията плаща 120 000 долара ток месечно за офиси. Ква екология? Реално не си ли се замислял по един прост въпрос: GreenPeace? Казвам тях защото са създадени във Ванкувър. Те са против много от тези замърсяващи околната среда технологии, но има проблем, и не предлагат решение на проблема. Можем да протестираме и да кажем, това е гадно, но какво е решението? Затова след като искат нещо да се махне да кажат решението какво е, с какво ще го заменим? Да спрем ядрените централи - ок спираме и колко хора ще измрат заради липса на електричество? Както и да е, просто искам с тези примери да кажа че решението на алтернативна технология за задвижването на автомобила не се състои в да не използваме петрол и да го заменим на този етап с концепция каквато е все още електромобила в много отношения. Хората искат нещо различно, ново и Nissan Leaf например им го предлага.
Как да го кажа, всичко вече е измислено, нуждаем се от нещо ново, от един нов Айнщайн или нов Ото или Дизел, Ванкел. Тесла. За съжаление света се интересува от съвсем други неща. Не виждам кога ще се внедри технология осигуряваща, надежност, дълготрайност, икономичност и нулеви емисии, при условие че това ще направи хората по-независими. Няма конспирация тука, така работи системата, вадиш пари и си плащаш и няма не искам. Искаш независимост и иновативност, цената вече е много висока. Няма ли измервателен уред на входа или изхода онези ще умрат гладни. Това е, иначе и аз правя каквото мога - спрях да пуша, готвим повече вкъщи и гледам да живеем чисто, но на разумна цена.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37