Волво Клуб - България

Full Version: Колко ни харчат Волвата
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Slavy Wrote:Имам фабрична печка за подгряване на двигателя и наскоро разбрах че нейният разход не влиза в изчисленият среден разход от борд компютъра.
В тези студове направо ми изгаря душицата - "мамицата и" Smile
Реалният разход ми се вдигна с 1.5-2 литра в тези тежки зимни дни и сега е 9/100л. а разхода по компютър остана същият 7.4/100 !!!
и аз съм така с мойто D5, тая печка всичко стопли,само където от топлене ми проби портфейла, на къси разтояния все си работи. ама хората са си казали кеф цена няма, затова вече не смятам разход , колкото харчи толкова, ното мога да го намаля нито мисля да я махам заради разхода.
stefi_pavlov Wrote:
Slavy Wrote:
ама хората са си казали кеф цена няма, затова вече не смятам разход , колкото харчи толкова, ното мога да го намаля нито мисля да я махам заради разхода.

Ето го моя разход:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/492232.html">http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/492232.html</a><!-- m -->

Както се вижда, откакто "отключих" печката в Мото Пфое (срещу близо 400 лева), разхода на гориво се вдигна с около 1,0 - 1,5 литра. Но пък няма такъв кеф да седнеш в топла кола, да запалиш топъл двигател (около 70 градуса на антифриза), да пипнеш топъл дървен волан и да не стържеш замръзнали стъкла. Особено последните няколко седмици, дето сутрин температурата падаше до минус 24 градуса.

А и по този начин се щади двигателя - един студен старт се равнява на 2000 километра пробег. И затова си я ползвам всяка сутрин, въпреки че колата спи в гараж.
Carburettor Wrote:Ето го моя разход:
Един от малкото да си кажат без да се оглеждаш откъде изгрява слънцето. А+
Carburettor Wrote:
stefi_pavlov Wrote:
Slavy Wrote:

Ето го моя разход:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/492232.html">http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/492232.html</a><!-- m -->

Както се вижда, откакто "отключих" печката в Мото Пфое (срещу близо 400 лева), разхода на гориво се вдигна с около 1,0 - 1,5 литра. Но пък няма такъв кеф да седнеш в топла кола, да запалиш топъл двигател (около 70 градуса на антифриза), да пипнеш топъл дървен волан и да не стържеш замръзнали стъкла. Особено последните няколко седмици, дето сутрин температурата падаше до минус 24 градуса.

А и по този начин се щади двигателя - един студен старт се равнява на 2000 километра пробег. И затова си я ползвам всяка сутрин, въпреки че колата спи в гараж.


Това "отключих печката в Мото Пфое" какво точно значи можеш ли да ми кажеш, че несъм наясно!!!
Quote:Това "отключих печката в Мото Пфое" какво точно значи можеш ли да ми кажеш, че несъм наясно!!!

По принцип всички дизелови Волва на тази платформа (Р2) имат допълнителна нафтова печка, която обаче е конфигурирана като неавтономна. Тоест: работи само при външна температура под +5 градуса, и то докато загрее двигателя. След което се изключва. Реално обаче това си е напълно функционална автономна печка, която обаче е "заключена" софтуерно, за да си платиш. След като ти качат въпросния софтуер и си платиш (цената в момента е малко под 400 лева, но доскоро е била 170 лева, но пък преди няколко години беше близо 700 лева), на дисплея се появяват допълнителни менюта

[Image: IMG_4482.jpg]

[Image: IMG_4481.jpg]

[Image: IMG_4480.jpg]

[Image: IMG_4479.jpg]

с които можеш да си задаваш два часа на тръгване (при мен е настроена на 9:40, тоест в 9:40 колата е напълно затоплена до около 20 градуса), а електрониката сама си решава (основно в зависимост от околната температура) колко минути преди това да запали печката (при около нулата работи около 15-20 минути, при под -15 се пали и гори 1 час преди това).

Аз тръгвам всеки ден в 9:30, но съм я настроил на 9:40, защото иначе в колата е прекалено горещо (поне за мен). Но дори и така сядам в колата по риза, дори и в тоя студ.

Може да се настрои и още един час - когато примерно си тръгваш от работа, а може и да я запалиш директно и да изчакаш половин час, за да затопли.

Естествено, може да се оборудва и с дистанционно управление, може да си я палиш с SMS и дори да я управляваш с приложение за iPhone и Android.

Ето как изглеждаше дистанционното на предишния ми Жип, имаше възможност и да се проверява каква е температурата в купето.

[Image: IMG_3316.jpg]
Благодаря за изчерпателният отговор!
Макар,че ми се вижда скъпичко определено съм зарибен за тая екстра.
Slavy Wrote:Макар,че ми се вижда скъпичко определено съм зарибен за тая екстра.

Абе всъщност не е скъпо, защото тази печка струва над 2000 лева, а ти реално я имаш монтирана, ама не можеш да я ползваш.

Ето една снимка как изглежда сутринта паркираното на двора и наваляно от снега Волво при минус 8 градуса, след като печката е работила около 40 минути - снега се е стопил, а вътре е топло, все едно току-що си загасил двигателя. До него се вижда Ланчата, умряла от студ и покрита със сняг.

[Image: IMG_4272.jpg]

Намерих и още една снимка от Жипа - пак същата ситуация - просто сравни как изглеждат двете коли. Едната с печка, другата без. Снега е бил повече и не се е стопил напълно, но почти се е свлякъл.

[Image: IMG_3375.jpg]
Снимките говорят сами, заслужава си от всякъде... супер е екстрата!!!
За съжаление това непречи Мото Пфое за пореден път да ми паднат в очите.
Ако не ви се занимава с МП (финансово) има алтернатива, но така печката ще бъде изцяло автономна - програматор: цък Ако е търпелив човек и играе с търг и/или не го вземеш чисто нов 100 лева е нормална цена. Но това за да върши работа ще се наложи пренебрегне на заводското окабеляване управляващо печката от СЕМ и всичко да се случва само от таймера, като този таймер казва кога да се включи, а не кога да е готова колата за тръгване - има малко разлика...
Функцията да помага за затоплянето на охл. течност при запален мотор също ще "избяга", но това е лесно - вземате си един температурен прекъсвач от опел астра/вектра дизел. И те имат подобни печки и техните се пускат при външна температура под 5 градуса, но там изпълнението доста по-простичко - няма СЕМ няма МЕМ.
Ето примерна принципна схема как би изглеждало управлението(не цялото окабеляване, а само частта, която казва на печката "Запали се")Тук-там някое реле и/или бушон ще се появят (за да няма главоболия), целта ми е да покажа как би трябвало да стане управлението на съществуващата печка.
[attachment=21774]
Задължително от контакта вземате само сигнал и през реле си давате нататък захранване. Това лесно може да стане направо от таблото с бушоните. Има един "ред" към който има ток само на контакт, така - да.
Вземайки от акумулатора захранване, сложете бушон възможно най-близо до клемата и преценете неговата стойност. Не помня печката колко харчеше, но не беше много.
На въпрос на един колега, не успях да отговоря , та да попитам Вас , дали има бензинови коли с такава печка, която евентуално си е заводска? :?: :roll: